Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Det jag gillar med dig är att du håller tråden levande även att jag inte håller med om allt du skriver
Och du skriver inte ens massa ordbajs utan håller dig till ämnet.
Självklart ska man vända och vrida på allt och inte låsa sig vid en GM.
Du vet dock min inställning till vem som troligtvis är GM.
Den här M.L, han kanske ville mer med Lena än vad hon ville?
Han hade mer än vänskapliga känslor men hon såg honom som en vän.
Men samtidigt tror jag att polisen har koll på ev män som Lena haft kontakt med sista tiden och han verkar inte intressant i utredningen.
Skulle alla hålla SD som oskyldig och kära det spåret, skulle jag nog ställt mig på andra kanten... Inte för att jävlas, utan att bibehålla kritiskt tänkande.
Oavsett vad, tack för dom orden.
Jag håller inte med alls dock att polisen inte verkar intresserad av andra, av den anledningen att vi inte vet!
Har sagt det förut och säger det igen, DNA prover tar 1 dygn på dom med förtur, i andra fall 3-4 dagar, upp till en vecka. Detta gäller DNA! Sedan finns det prover som tar längre tid att utvinna DNA ur, men tydligen marginellt, även prover med flera olika DNA i samma prov tar samma tid.
Polisen skickade ett antal prover och även körde dit med prover. Dessa är analyserade och svar har kommit. Det är jag helt övertygad om. Men dom svaren kan vara "gick inte att få konkret svar" eller att det inte pekade på SD.
Om minsta lilla spår av SD fanns på LW, skulle han sitta på sannolika skäl.
Däremot kan just den lilla förlösande pusselbiten som knyter GM till mordet ligga sist i kön av prover att analysera, och där ligger NFC efter. Men av dom prioriterade proverna så finns inte SD:s DNA med.