2018-07-02, 21:31
  #40129
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Finns klart möjligheter för en djupare vänskap där, de har ju samma syn på anförvanter och fäder i alla fall, de gör sig som bäst omvandlade till kontanter och likvida medel.

De kommer nog att ha mycket nöje av varandras sällskap.

Trist för Johanna dock att Sara sitter på tid, måste svida att veta när den nya kompisen får komma ut.
Helt klart gemensamma nämnare med Förlösamordet, de borde nog hållas så långt borta från varandra som möjligt.

- en vidrig empatistörd dotter
- avskydd pojkvän, enbart ute efter pengarna enligt G
- gård
- miljoner
- lägenhetsköp
- gräl, risk att bli arvlös
- planerar mordet
- pappa Göran mördas i sängen

... och dramat fortsätter och mycket utspelas i media via kontaktade personer utanför cellväggarna.
Nu är det en ny version igång pga en tredje person; "skytten" som skulle skapa ett slags Lindomefall.
Citera
2018-07-02, 22:09
  #40130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt klart gemensamma nämnare med Förlösamordet, de borde nog hållas så långt borta från varandra som möjligt.

- en vidrig empatistörd dotter
- avskydd pojkvän, enbart ute efter pengarna enligt G
- gård
- miljoner
- lägenhetsköp
- gräl, risk att bli arvlös
- planerar mordet
- pappa Göran mördas i sängen

... och dramat fortsätter och mycket utspelas i media via kontaktade personer utanför cellväggarna.
Nu är det en ny version igång pga en tredje person; "skytten" som skulle skapa ett slags Lindomefall.
påminna om läkarintyget från vlt 19 juli 2017
I ett läkarintyg från Rättsmedicinalverket, utfärdat den 20 oktober förra året, framgår att Johanna Möller tyckte att det var en lättnad att hennes far, Göran Möller var död. Enligt intyget var Johanna Möller också tydlig med att hon önskar att även modern avlidit.
I intyget står att läsa: "Samtidigt som Möller förnekar inblandning i gärningarna tycker hon är det är en lättnad att fadern är död." I intyget skriver man vidare:
"Hon [Johanna Möller] tycker också att det är 'synd att modern inte dog'. Då hade hon haft lättare att 'lämna det hela bakom sig och gå vidare.'"
Citera
2018-07-03, 01:57
  #40131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt klart gemensamma nämnare med Förlösamordet, de borde nog hållas så långt borta från varandra som möjligt.

- en vidrig empatistörd dotter
- avskydd pojkvän, enbart ute efter pengarna enligt G
- gård
- miljoner
- lägenhetsköp
- gräl, risk att bli arvlös
- planerar mordet
- pappa Göran mördas i sängen

... och dramat fortsätter och mycket utspelas i media via kontaktade personer utanför cellväggarna.
Nu är det en ny version igång pga en tredje person; "skytten" som skulle skapa ett slags Lindomefall.
Usch, stackars oskyldiga Sara som får umgås dag ut och dag in med så hemska människor!

Har Sara fått tidsbestämt menar du? Hur länge?
Citera
2018-07-03, 02:25
  #40132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Amanda Hikes i juristpodden. Intressant. Kritisk mot media förstås. Information ur en annan vinkel än den vanliga.

https://www.acast.com/juristpoddenmm/arbogakvinnansforsvarareamandahikes

Ääääh, som dom i podden säger, frågan alla undrar hur JM är som person vore oerhört intressant att höra utav någon som följt henne och varit nära henne under sina mörkaste stunder så vill hon inte kommentera det tack för tipset iallafall
Citera
2018-07-03, 03:15
  #40133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Ääääh, som dom i podden säger, frågan alla undrar hur JM är som person vore oerhört intressant att höra utav någon som följt henne och varit nära henne under sina mörkaste stunder så vill hon inte kommentera det tack för tipset iallafall

Hon säger dock att man inte ska dömas bara för att man är annorlunda som person.
Citera
2018-07-03, 06:41
  #40134
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
påminna om läkarintyget från vlt 19 juli 2017
I ett läkarintyg från Rättsmedicinalverket, utfärdat den 20 oktober förra året, framgår att Johanna Möller tyckte att det var en lättnad att hennes far, Göran Möller var död. Enligt intyget var Johanna Möller också tydlig med att hon önskar att även modern avlidit.
I intyget står att läsa: "Samtidigt som Möller förnekar inblandning i gärningarna tycker hon är det är en lättnad att fadern är död." I intyget skriver man vidare:
"Hon [Johanna Möller] tycker också att det är 'synd att modern inte dog'. Då hade hon haft lättare att 'lämna det hela bakom sig och gå vidare.'"
Ja, de meningarna säger väl allt om den känslokalla människan:

"Samtidigt som Möller förnekar inblandning i gärningarna tycker hon är det är en lättnad att fadern är död."

"Hon [Johanna Möller] tycker också att det är 'synd att modern inte dog'. Då hade hon haft lättare att 'lämna det hela bakom sig och gå vidare."

Lättnad pappa dog=ett steg närmre Granliden och miljonerna.
Synd mamma inte dog=blockerar pengarna och gården.

Då hade det varit lättare att "gå vidare"..
Citera
2018-07-03, 06:43
  #40135
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon säger dock att man inte ska dömas bara för att man är annorlunda som person.
Samma bs som i slutpläderingarna alltså.
Citera
2018-07-03, 08:38
  #40136
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, de meningarna säger väl allt om den känslokalla människan:

"Samtidigt som Möller förnekar inblandning i gärningarna tycker hon är det är en lättnad att fadern är död."

"Hon [Johanna Möller] tycker också att det är 'synd att modern inte dog'. Då hade hon haft lättare att 'lämna det hela bakom sig och gå vidare."

Lättnad pappa dog=ett steg närmre Granliden och miljonerna.
Synd mamma inte dog=blockerar pengarna och gården.

Då hade det varit lättare att "gå vidare"..
Vet egentligen inte varför men när JM säger att det är en 'lättnad att fadern är död' men också 'synd att inte modern dog' - för det hade varit lättare att gå vidare då' så tänker jag på
hur mekaniskt Peter Madsen svarade på varför han styckade Kims kropp: – 'Vad gör du med ett stort problem? Du delar upp det i några mindre.'

Det är det totala bristen på känslor när de talar om den de mördat, helt mekaniskt, som om det bara var ett besvär för dem och hur det lättast skulle lösas för att problemen för DEM slulle bli mindre.
I Madsens fall var det att stycka kroppen och i Möllers fall om också mamman skulle ha dött.
Där kan man snacka om Djävulens avkommor
Citera
2018-07-03, 08:41
  #40137
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon säger dock att man inte ska dömas bara för att man är annorlunda som person.
Hon vågar väl knappast säga annat när hon haft hämndlystna, jättebesvikna Mördar-Johanna som klient.
Citera
2018-07-03, 08:50
  #40138
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vet egentligen inte varför men när JM säger att det är en 'lättnad att fadern är död' men också 'synd att inte modern dog' - för det hade varit lättare att gå vidare då' så tänker jag på
hur mekaniskt Peter Madsen svarade på varför han styckade Kims kropp: – 'Vad gör du med ett stort problem? Du delar upp det i några mindre.'

Det är det totala bristen på känslor när de talar om den de mördat, helt mekaniskt, som om det bara var ett besvär för dem och hur det lättast skulle lösas för att problemen för DEM slulle bli mindre.
I Madsens fall var det att stycka kroppen och i Möllers fall om också mamman skulle ha dött.
Där kan man snacka om Djävulens avkommor
Samma empatistörning som ses vid personlighetsstörning. Mekaniskt snack i kalla termer när det kommer till saker som normalt är mycket emotionellt laddat om det så gäller förlust av föräldrar eller hur ett offer hanterats. Det bekommer dem inte för fem öre - däremot grämer de sig över sin egen situation som fullblodsegoister; att de åkt fast, förlorat sin status, sitt arv, företag eller livsverk.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-07-03 kl. 08:55.
Citera
2018-07-03, 08:58
  #40139
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej, naturligtvis kommer inget förlag vilja ge ut hennes story. Tvivlar dessutom på att hon har något intresse alls av att försöka rentvå sig - det var endast hennes infantila sätt att försöka manipulera rättsprocessen. Och den är över.
Fallet kommer däremot med största säkerhet dramatiseras i flera former (helt utan JMs involvering). Det finns säkert kvinnliga skådespelare som redan nu slipar på rollen som den bullbakande bat shit crazy mördarmamman Johanna. Något jag ser fram emot att se!
Jag tror inte att JM kan inse att hon är besegrad. Vi lär få se, om möjligt, ännu infantilare försök till "upprättelse", mutningar till meningslösa menedshistorier, mutade vakter, brev till Europadomstolen, EU, Trump, Hells Angels som skall frita osv, osv. Tror att hon har många jättesmarta idéer.(Obs! det sista var ironi, det måste man vara tydlig med på FB).

PS: Blir det någon scary movie om den bullbakande Mother from Hell - Johanna Möller så har jag två förslag på personer till huvudrollen, med samma utstrålning, liknande personlighetsdrag och hyfsat lika utseendemässigt.
Båda lär också ha skådespelartalanger, nämligen: Åsa Waldau (Kristi Brud) eller Dominika Peczynski.
Citera
2018-07-03, 10:19
  #40140
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror inte att JM kan inse att hon är besegrad. Vi lär få se, om möjligt, ännu infantilare försök till "upprättelse", mutningar till meningslösa menedshistorier, mutade vakter, brev till Europadomstolen, EU, Trump, Hells Angels som skall frita osv, osv. Tror att hon har många jättesmarta idéer.(Obs! det sista var ironi, det måste man vara tydlig med på FB).
Finner absurd vrånghet intressant. Även om det väcker irritation är det fascinerande.
År ut och år in kan en fullständigt överbevisad person fortsätta mala om det så handlar om bevisning eller absurda argument. Omgivningen bara skakar på huvudet men personen fortsätter, det rinner av som vatten på en gås utan minsta insikt om att vederbörande snarare skämmer ut sig än vinner framgång.
Möller är maximal men det ses likaväl hos rättshaverister - det är fullt utslag på självbedrägerimanometern, hon skämmer ut sig fullständigt i sin helt meningslösa kamp och skyr inga medel med sitt skrivande.
How come? Hur kan en person vara så blind inför sig själv? Att det rör sig om nån störning är givet men vad fan är det som dimmar ljuset?
Är det så svårt att erkänna sig besegrad att kampen skyr inga medel men snarare hugger henne själv i ryggen? Nån grotesk stolthet? Megalomani? Hon fattar ju inte ett dugg om att det ligger henne i fatet sett till riskbedömningar.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-07-03 kl. 10:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in