2018-07-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nu är det strax, på klockslaget, sju veckor sen LWs sista kända livstecken.
Kan ni rutinerade mordfallsrävar här inne minnas något annat fall där så lång tid förflutit utan någon information, begravning eller läckor?
23:09 var det någon geocachare som fick ett meddelande av henne.
Citera
2018-07-02, 22:54
Medlem
Citat:
Du verkar ha haft en fin vänskap med LW och era samtal tyder på ett djup. Du dementerar ett eventuellt pågående förhållande och att hon inte var intresserad av det. Tidigt i tråden namngav jag en man som LW hade ett djupt och längre förhållande med och detta förhållande var mycket hemligt. Det fanns personliga skäl till att detta absolut inte fick komma ut. Denna man presenterades för barnen som mammas pojkvän och en handfull personer i LWs krets visste om den. Vill minnas att någon i tråden direkt bad oss glömma det namnet också. Så även om din relation till LW innefattade delande av innersta tankar kan du aldrig vara helt säker på frågan om pågående förhållande.
När hade hon denna relationen? Före eller efter anmälningen?
Citera
2018-07-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
23:09 var det någon geocachare som fick ett meddelande av henne.

Det var 22.49 vill jag minnas (om vi ska vara petiga).
Citera
2018-07-02, 22:57
Medlem
Citat:
Gillar att bli motsagt, tyder på att jag inte varit tydlig nog, eller att jag tänkt fel (händer allt för ofta tyvärr).

Skämt och sido, vill gärna höra och förstå tanken med varför båda ledarna i utredningen omplaceras. Skulle det bara vara en av dom, så skulle jag inte ens reflekterat över det, men båda, samtidigt???
Det gör ju att utredningen avstannar helt innan dom nya klätt på sig all information.

Åklagaren leder arbetet och så vitt jag hört fortgår det som planerat.

Peter + den andra ledaren kanske är två parhästar som alltid brukar arbeta ihop och det kanske är rimligt att den nye får välja den han arbetar bra med. I syfte för att skapa så bra arbetsförhållande som möjligt. Det fanns en djup kritik från internt håll mot Springare, vilket jag tolkar som anställda som arbetade med honom.
Citera
2018-07-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
När hade hon denna relationen? Före eller efter anmälningen?

Om du menar anmälan om misshandel i SDs bil så är det före.
Citera
2018-07-02, 23:05
Medlem
Citat:
Kan ni rutinerade mordfallsrävar här inne minnas något annat fall där så lång tid förflutit utan någon information, begravning eller läckor?

Liknar Bjärredmorden, mest spekulationer, kremering efter ett par månader och locket på fortfarande.
Citera
2018-07-02, 23:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Som jag minns det sågs han i området på fredagen. Häktad blev han först en hel vecka senare, fre 1 juni.
Kan vara så att han satt anhållen tidigare, i och med förhör på onsdagen eller så. Är inte hundra på datumen här, annat än att de inte tog in honom direkt. Det gick flera dagar.

Anhållen 29/5. Häktad 1/6. Släppt 8/6 som fortsatt Skäligen misstänkt.

Fredagen innan han anhölls hade han setts i en bil som leasas av JG, enligt en ts.
Citera
2018-07-02, 23:10
Medlem
Citat:
Det var 22.49 vill jag minnas (om vi ska vara petiga).
Jo, jag såg den och även en skärmdump. Men jag skrev väldigt tidigt 23:09, detta var tydligen i en gruppchatt inför norge.
Citera
2018-07-02, 23:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Var inte riktat till dig personligen, inser mitt misstag och förstår att du kände så, ursäkta.

Tack! Ingen fara på taket ☺️
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-02 kl. 23:13.
Citera
2018-07-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren leder arbetet och så vitt jag hört fortgår det som planerat.

Peter + den andra ledaren kanske är två parhästar som alltid brukar arbeta ihop och det kanske är rimligt att den nye får välja den han arbetar bra med. I syfte för att skapa så bra arbetsförhållande som möjligt. Det fanns en djup kritik från internt håll mot Springare, vilket jag tolkar som anställda som arbetade med honom.
Så kan det vara, men tror inte man får göra så på myndigheten. Känns fel, är det någon som vet mer om hur såna här grupper sätts samman?
Citera
2018-07-02, 23:13
Medlem
Citat:

Finns mängder av exempel. Rent generellt har det skett betydligt striktare tillämpning av förundersökningssekretess de senaste 4-5 åren än tidigare. Enligt min uppfattning.
Citera
2018-07-02, 23:23
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Anhållen 29/5. Häktad 1/6. Släppt 8/6 som fortsatt Skäligen misstänkt.

Fredagen innan han anhölls hade han setts i en bil som leasas av JG, enligt en ts.

Ungefär som jag minns det då. Bara den skillnaden att han blev anhållen på tisdagen istället för onsdagen.
Fakta kvarstår, flera dagar mellan det att han setts i området tills han blev anhållen.

Plus det antal dagar som förflöt innan kroppen hittades..
Senast redigerad av sommarljum 2018-07-02 kl. 23:27. Anledning: Förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in