2018-07-02, 22:31
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Som 90% av dom här inne. Mänskligt att gå den enkla vägen och följa strömmen. Jobbigt att ta in alternativen.

Men läs vad jag skrev du med. Tur att ni två har varandra att hålla i hand när ni letar nya vägar och är modiga som få.
Citera
2018-07-02, 22:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ingen som reagerat på att polisledningen tog bort både utredningsledaren OCH biträdande utredningsledare?!
Dom skyller på händelser längre tillbaka i tiden och inget med utredningen att göra.
Då är frågan vad dessa två tillsammans har gjort för att trampa någon på tårna.
Om polisledningen officiellt säger att det har med utredningen att göra (dessa 2), så ställer dom sig själva i fokus att inte ha koll på sina medarbetare, bristande rutiner och avsaknad av kvalitetssäkring.

Nått känns fel, och det är inte vad som hänt innan. Jag tror det har med utredningen att göra.
För att vi ska ha två diametralt motsatta åsikter att fajtas kring så tror jag tvärt emot. Örebro har länge haft interna problem, långt innan den nuvarande ledningen tillsattes. Dessutom har PS fått klä skott för sina åsikter; man må tycka vad man vill om dom men ingenstans har jag sett annat än att han är en duktig utredare.
Jag tror alltså att det, som vanligt i Örebro, är personliga strider och attityder som lett till petningarna.

Time will tell...
Citera
2018-07-02, 22:33
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Hade man haft mer på SD så hade han blivit kvar. Nu hade man inte det. Alltså släpptes han.
Jag hade förstått om din vän, med sin erfarenhet, hade sagt att det var jävligt synd att man inte hade mer på mannen för att hålla honom. Men nu får du det att låta som om Kling och Klang hade svängdörrar på polishuset och nollkoll på gärningsmän som kom och gick.
Man hade helt enkelt inte tillräckligt för att hålla kvar SD. Det måste din vän väl ändå hålla med om?

Uppenbarligen inte.
Citera
2018-07-02, 22:35
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Var det verkligen så? Att han blev häktad "så fort han kom hem från resan"? Vittnen har ju sett hans vän JG köra paret i en hyrd bil.

Som jag minns det sågs han i området på fredagen. Häktad blev han först en hel vecka senare, fre 1 juni.
Kan vara så att han satt anhållen tidigare, i och med förhör på onsdagen eller så. Är inte hundra på datumen här, annat än att de inte tog in honom direkt. Det gick flera dagar.
Senast redigerad av sommarljum 2018-07-02 kl. 22:39. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-07-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Som jag minns det sågs han i området på fredagen. Häktad blev han först en hel vecka senare, fre 1 juni.

Tack. Således inte så fort.
Citera
2018-07-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det skulle ju vara kul att veta. Kan du länka till de inläggen, eller finns det kanske någon annan här i tråden som vet om SD resp. UW är medlemmar i Equmeniaförsamlingen?

Kanske någon redan svarat men SD är inte kristen, UW är med i någon församling men jag vet inte vilken.
Citera
2018-07-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att vi ska ha två diametralt motsatta åsikter att fajtas kring så tror jag tvärt emot. Örebro har länge haft interna problem, långt innan den nuvarande ledningen tillsattes. Dessutom har PS fått klä skott för sina åsikter; man må tycka vad man vill om dom men ingenstans har jag sett annat än att han är en duktig utredare.
Jag tror alltså att det, som vanligt i Örebro, är personliga strider och attityder som lett till petningarna.

Time will tell...
Gillar att bli motsagt, tyder på att jag inte varit tydlig nog, eller att jag tänkt fel (händer allt för ofta tyvärr).

Skämt och sido, vill gärna höra och förstå tanken med varför båda ledarna i utredningen omplaceras. Skulle det bara vara en av dom, så skulle jag inte ens reflekterat över det, men båda, samtidigt???
Det gör ju att utredningen avstannar helt innan dom nya klätt på sig all information.
Citera
2018-07-02, 22:42
Medlem
Linxieloos avatar
Är det känt vilken dag som Springare gick på semester?
Citera
2018-07-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Kan vara så att han satt anhållen tidigare, i och med förhör på onsdagen eller så. Är inte hundra på datumen här, annat än att de inte tog in honom direkt. Det gick flera dagar.

Var det då Springare tagit semester?
Citera
2018-07-02, 22:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det kanske börjar bli dags att kalla in Sven-Åke Christianson här?
Hahahaha hihihi du är så träffsäker ibland hihihi sniss
Han passar perfekt till den religiösa mobben här
Många oskyldigt dömda och skyldiga slaktare fria på sitt samvete samt den oerhörda smärta för alla anhöriga som
inte kunnat sörjt sina nära och kära för dom blivit vilseledda av dreven S-Å Christianson ingick i Får rysningar av så bra han passat här. .
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-02 kl. 22:50.
Citera
2018-07-02, 22:45
Medlem
Nu är det strax, på klockslaget, sju veckor sen LWs sista kända livstecken.
Kan ni rutinerade mordfallsrävar här inne minnas något annat fall där så lång tid förflutit utan någon information, begravning eller läckor?
Citera
2018-07-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Men läs vad jag skrev du med. Tur att ni två har varandra att hålla i hand när ni letar nya vägar och är modiga som få.
Var inte riktat till dig personligen, inser mitt misstag och förstår att du kände så, ursäkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in