2018-07-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han var bara inne på förhör första gången, då borde man kanske ha häktat? Men om de reste till USA relativt omgående (?) så kanske han inte hann röja så mkt bevis.
Han vart väl häktad i 3,5 timmar?!
Och då gjordes väl en husrannsakan i bilen med?
Citera
2018-07-02, 22:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nej, han var anhållen och man hade kunnat behålla honom 72 timmar.
Citera
2018-07-02, 22:07
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Genomgång av bankkonton ingår väl också där det kan finnas upplysning.
Eventuellt inköp av skor och kläder som inte går finna hos MGM.

Även kontantuttag på bankomat borde kontrolleras. GM kan t.ex. ha tagit ut kontanter för att det inte ska gå och se vad hen har gjort för inköp och var de har skett, tänker jag.
Citera
2018-07-02, 22:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Förhöret var kanske 3,5 timme men häktad satt han väl flera dagar? Bilen beslagtogs först på Arlanda.
Citera
2018-07-02, 22:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej absolut inte!
Jag menar att två personer med erfarenhet är av samma åsikt

Har fullt förtroende för dina inlägg!

Skönt. Misstänkte att jag missförstod men ville ändå kolla 😊

Dito!
Citera
2018-07-02, 22:11
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, han var anhållen och man hade kunnat behålla honom 72 timmar.

Bilen hämtade de på Arlandas långtidsparkering medan SD (och troligen HD) var och vände i USA.
Citera
2018-07-02, 22:12
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack för svar LimeTime.
Fast jag förstår ändå inte vad din vän menar med att SD inte borde ha släppts efter ett kort förhör? Det fanns förmodligen inga skäl att hålla honom, eller hur menade din vän?

Som sagt, jag vet inte vad som krävs för att hålla kvar en misstänkt. Eller under hur lång tid.
Min vän är kritisk till att bilen inte beslagtogs förrän efter flera dagar samt att SD släpptes vind för våg. Han fick fritt spelrum och möjlighet att lämna landet.
Citera
2018-07-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ja.
På ett säkerhetsdepartement i Arboga tror jag det var. Kan dubbelkolla med källa.

Hallå? På "säkerhetsdepartement i Arboga"? Vad är det?

Den militära verksamhet som finns kvar i Arboga är framförallt av logistisk karaktär t ex Försvarets materielverk och ett stort centrallager. I för sig säkerhetsklassat men det är i princip all militär verksamhet. Mer hysch hysch är möjligtvis att Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband har en mindre verksamhet kvar. För övrigt finns diverse civilförsvarsanläggningar i bergrummen på södra sidan om stan men allt är såvitt jag vet nedlagt där.

Ställer mig tvivlande att UW:s arbete har påverkat utredningen på något sätt över huvud taget.
Citera
2018-07-02, 22:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Att min vän anser att SD är gärningsman baserar hen på att SD är skäligen misstänkt samt sin egen yrkeserfarenhet, hen har ingen insyn i utredningen.
Din vän grundar alltså sina misstankar mot SD på att SD är misstänkt.
Citera
2018-07-02, 22:15
Medlem
Citat:
Cirkusen fortsätter:

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/springares-anmalan-vidare-till-jk-ansvar-maste-utkravas

"Springares anmälan vidare till JK: "Ansvar måste utkrävas""

"Först anmälde Peter Springare sina chefer till Justitieombudsmannen (JO).
Nu har den välkände polisen som petades från utredningen av Hjärstamordet även skickat in en anmälan till Justitiekanslern (JK)."
Ingen som reagerat på att polisledningen tog bort både utredningsledaren OCH biträdande utredningsledare?!
Dom skyller på händelser längre tillbaka i tiden och inget med utredningen att göra.
Då är frågan vad dessa två tillsammans har gjort för att trampa någon på tårna.
Om polisledningen officiellt säger att det har med utredningen att göra (dessa 2), så ställer dom sig själva i fokus att inte ha koll på sina medarbetare, bristande rutiner och avsaknad av kvalitetssäkring.

Nått känns fel, och det är inte vad som hänt innan. Jag tror det har med utredningen att göra.
Citera
2018-07-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har hela tiden trott att det var ett oplanerat mord, att det skedde där och då i raseri.
Men har börjat vela och fundera i banor att det kanske var planerat.
Gillar verkligen inte min magkänsla.
Sen säger GW att det troligtvis är ett bråk som går överstyr och slutar så tragiskt.
Vet inte vartåt det lutar mest nu.

Psykologi eller GMs psyke bör han överlåta åt andra, själv är han urusel på det.

Han landar konstant i fel slutsatser. I alla de kvinnomord jag följt genom åren. Senast mordet på Kim Wall i Köpenhamn (Peter Madsen). Men även när det gällde Lisa Holm-fallet till exempel.

GW går på det statistiskt mest sannolika händelseförloppet. Därmed hamnar han ofta inte helt galet till slut.
Citera
2018-07-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Din vän grundar alltså sina misstankar mot SD på att SD är misstänkt.
Som 90% av dom här inne. Mänskligt att gå den enkla vägen och följa strömmen. Jobbigt att ta in alternativen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in