2018-07-02, 21:41
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag hänger inte med i din text.
SD släpptes för att man inte hade något på honom. Hur kan det bli för fort menar din vän? Skulle man fabricerat bevis?

På vilket sätt var din vän övertygad om att SD är gärningsman? Har din vän tillgång till information som vi saknar? Eller går din vän på sin magkänsla?

Vad menar du med att mycket är oklart? Har din källa med insyn i utredning yppat det, att mycket är oklart? Betyder det att man de facto inte har någon jävla koll egentligen?

För att svara på dina frågor: Jag beskrev vad en vän som är åklagare uttalat om utredningen. Hens åsikt är att SD inte borde släppts efter ett kort förhör, vad hen baserar det på kan jag inte redogöra för (som jag skrev i mitt ursprungsinlägg). Då min vän har lång erfarenhet av att vara förundersökningsledare och tar sitt arbete på stort allvar kan jag garantera att denne självklart inte menar att fabricera bevis!!

Att min vän anser att SD är gärningsman baserar hen på att SD är skäligen misstänkt samt sin egen yrkeserfarenhet, hen har ingen insyn i utredningen.

Angående oklarheter så är det min egen syn på vad vi hittills vet och inte vet om fallet. På grund av förundersökningssekretess så har allmänheten (vi alltså) inte mycket information att gå på.

Hoppas det blev tydligare och att du fick svar på dina frågor!
Citera
2018-07-02, 21:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är benägen att tro dig. Jag börjar få känslan av att han är ganska road, nöjd och självsäker.

Gillar inte magkänslan.

Hemska tanke 😨 Och olustig magkänsla.
Citera
2018-07-02, 21:49
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du har missförstått, och isf ber jag återigen om ursäkt, jag spekulerade i att SD hade haft "tråksex" och därför var otrogen. Men HD kan såklart vara fantastik, SD kanske inte kunde matcha.
Men bara SD kan förklara varför han betedde sig som ett svin.
På vad sätt kritiserar jag HD? Jag har faktiskt bara sagt att hon antigen är blåst eller kuvad av SD som följde med på USA resan och därefter fortsätter att träffa honom.
SD har betett sig som ett kräk, inte HD. Fast jag tror fortfarande hon vet mer om mordet än vad vi gör.

Jag är ingen moralens väktare, både jag och LW är vanliga människor med sina fel och brister.
Och jag har inte "betygsatt" LW, jag har velat få en nyans mot den smutskastning hon blivit utsatt för här. Nämligen hur hon var som en vän, hon var en fin och rolig vän.

Tack för att du delar med dig.
Känner att det är många inlägg som verkar vilja få BO till att se ut som att hon nästan bjöd in till att bli offer och mördad, vilket gör mig nästan galen trots att jag inte kände henne.
Det spelar för mig ingen roll om hon hade ett förhållande med en gift man, om hon hade flera förhållanden... En gift man, eller kvinna för den delen, har faktiskt sitt eget ansvar att hålla sig till äktenskaps löftena oavsett om det finns en leende, charmig och lockande individ tillgänglig...
Anyway, Alla är vi olika, men INGEN förtjänar att bli dödad på dessa grunder.
Om hon inte ville lämna bilen, om hon var envis, hade ett förhållande med gift man, ville ha egentid, om barnen var missnöjda i vissa situationer, om hon vigde sin älskare and so on...
Hon förtjänade faktiskt inte att bli fråntagen livet... Just saying...
Beklagar din förlust..
Citera
2018-07-02, 21:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
GW var också ganska övertygad 😏

Missuppfattar jag dig totalt nu eller tror du att jag snott åsikterna från GW? 🙈
Citera
2018-07-02, 21:50
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
De brukar man också hämta in (beslagta).

Mycket bra. Om detta gjorts relativt tidigt borde utredarna vid det här laget ha hunnit genomsöka dem och funnit något väsentligt gällande utredningen, tycker jag.
Citera
2018-07-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
För att svara på dina frågor: Jag beskrev vad en vän som är åklagare uttalat om utredningen. Hens åsikt är att SD inte borde släppts efter ett kort förhör, vad hen baserar det på kan jag inte redogöra för (som jag skrev i mitt ursprungsinlägg). Då min vän har lång erfarenhet av att vara förundersökningsledare och tar sitt arbete på stort allvar kan jag garantera att denne självklart inte menar att fabricera bevis!!

Att min vän anser att SD är gärningsman baserar hen på att SD är skäligen misstänkt samt sin egen yrkeserfarenhet, hen har ingen insyn i utredningen.

Angående oklarheter så är det min egen syn på vad vi hittills vet och inte vet om fallet. På grund av förundersökningssekretess så har allmänheten (vi alltså) inte mycket information att gå på.

Hoppas det blev tydligare och att du fick svar på dina frågor!

Tack för svar LimeTime.
Fast jag förstår ändå inte vad din vän menar med att SD inte borde ha släppts efter ett kort förhör? Det fanns förmodligen inga skäl att hålla honom, eller hur menade din vän?
Citera
2018-07-02, 21:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag är benägen att tro dig. Jag börjar få känslan av att han är ganska road, nöjd och självsäker.

Gillar inte magkänslan.

Har hela tiden trott att det var ett oplanerat mord, att det skedde där och då i raseri.
Men har börjat vela och fundera i banor att det kanske var planerat.
Gillar verkligen inte min magkänsla.
Sen säger GW att det troligtvis är ett bråk som går överstyr och slutar så tragiskt.
Vet inte vartåt det lutar mest nu.
Citera
2018-07-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Tack för att du delar med dig.
Känner att det är många inlägg som verkar vilja få BO till att se ut som att hon nästan bjöd in till att bli offer och mördad, vilket gör mig nästan galen trots att jag inte kände henne.
Det spelar för mig ingen roll om hon hade ett förhållande med en gift man, om hon hade flera förhållanden... En gift man, eller kvinna för den delen, har faktiskt sitt eget ansvar att hålla sig till äktenskaps löftena oavsett om det finns en leende, charmig och lockande individ tillgänglig...
Anyway, Alla är vi olika, men INGEN förtjänar att bli dödad på dessa grunder.
Om hon inte ville lämna bilen, om hon var envis, hade ett förhållande med gift man, ville ha egentid, om barnen var missnöjda i vissa situationer, om hon vigde sin älskare and so on...
Hon förtjänade faktiskt inte att bli fråntagen livet... Just saying...
Beklagar din förlust..

Det är ingen som anser det du påstår. Men vi är många som försöker se objektivt på sakernas tillstånd och då måste alla delar vägas in. Även brottsoffrets liv och leverne. För det är förmodligen i hennes närhet vi kan finna gärningsmannen.

Återigen: ingen anser att LW förtjänade att bli fråntagen livet... Just saying...
Citera
2018-07-02, 21:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Missuppfattar jag dig totalt nu eller tror du att jag snott åsikterna från GW? 🙈

Nej absolut inte!
Jag menar att två personer med erfarenhet är av samma åsikt

Har fullt förtroende för dina inlägg!
Citera
2018-07-02, 21:58
Medlem
Citat:
Hemska tanke 😨 Och olustig magkänsla.

Jag kände den där magkänslan tidigt om ev planering av GM men då var alla inne på impulsmord så jag envisades inte men har haft det kvar i bakhuvudet. Nu hemfaller jag till att plocka upp dom tankegångarna igen. Nu känner jag mer och mer att det nog inte var så tokigt tänkt.

Men jag har tålamod nog att vänta in NFCs resultat.
Jag är seg och envis som en fjällbjörk.
Citera
2018-07-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Då kan vi helt enkelt konstatera att det finns motstridiga uppgifter ute i media och att du väljer att tro på det du vill tro på och jag gör detsamma.

Rent objektivt sett ligger det nära till hands att kritisera utredningen mot bakgrund av de fakta jag kopierade in i tidigare inlägg.

Har inte hunnit läsa på ett tag så någon kan ju redan ha svarat men....

Lars Bergman gick ut i NA och dementerade det hela och drog enligt vad jag tycker ner brallorna för informationschefen. Han gick ut med vag information som måhända förvrängdes ytterligare av media. Får väl försöka leta reda på artikeln om nödvändigt.
Citera
2018-07-02, 22:00
Medlem
Cirkusen fortsätter:

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/springares-anmalan-vidare-till-jk-ansvar-maste-utkravas

"Springares anmälan vidare till JK: "Ansvar måste utkrävas""

"Först anmälde Peter Springare sina chefer till Justitieombudsmannen (JO).
Nu har den välkände polisen som petades från utredningen av Hjärstamordet även skickat in en anmälan till Justitiekanslern (JK)."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in