2018-07-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Får inte länken att funka men antar att det är utflykten där dom kliver i vassen?
Ja, det är konstigt och jag har lyft frågan i början. Jag är tämligen övertygad om att han inget vet om anmälan vid det laget. Då återstår frågan: varför vill hon umgås på tu man hand med honom? Den man hon anmält för ofredande (som togs tillbaka) och sedan för misshandel.
Ofredande-anmälan togs tillbaka för att den skulle göra saker värre, enligt LW. Många i tråden menar att SDs ilska skulle drabba LW. Jag är inte helt övertygad. Med "värre" kan LW ha menat att skiten skulle träffa fläkten. Saker skulle komma i dager, som hon inte ville visa publikt.

Är de på tu man hand?
Citera
2018-07-02, 21:22
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad var det som hade övertygat din vän om att SD var gärningsmannen?

Att han är skäligen misstänkt samt hens erfarenheter av brottsutredningar.
Citera
2018-07-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Någon eller några i Örebro vet vad som fanns i påsen eftersom det var ett tips från allmänheten.

Citat från SVT nyheter Örebro:

"På lördagsförmiddagen hittade polisen ett föremål i området efter tips från allmänheten – och har spärrat av platsen.

– Vi tror eventuellt att det har med försvinnandet att göra, säger Johan Wallenius, vakthavande befäl på polisen."

Det där hade jag missat eller förträngt. Tack SonyaStolt.
En privatist vet alltså vad som hittats. I en skog. Någonstans i området.

Eftersom ingenting mer kom om detta fynd. Så antar jag att det "eventuellt inte hade med försvinnandet att göra".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, det hoppas jag verkligen. Sedan vet vi ju inte hur ofta SD köpte nya enheter. Jag har tidigare skrivit att LW och UW:s och HD och SD:s barns eventuella enheter borde genomsökas. Det är inte helt ovanligt att barn får ”ärva” en förälders telefon när den vuxne skaffar en nyare t.ex. Kanske sitter någon av barnen, utan att veta det förstås, med en mobiltelefon som innehåller för mordfallet viktig information? Fast det måste väl utredarna redan ha kontrollerat, hoppas jag.

Rimligtvis plockade polisen in all elektronisk utrustning som fanns i huset. Det måste väl vara standard.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är de på tu man hand?

Ja, så tolkade jag det
Citera
2018-07-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag hänger inte med i din text.
SD släpptes för att man inte hade något på honom. Hur kan det bli för fort menar din vän? Skulle man fabricerat bevis?

På vilket sätt var din vän övertygad om att SD är gärningsman? Har din vän tillgång till information som vi saknar? Eller går din vän på sin magkänsla?

Vad menar du med att mycket är oklart? Har din källa med insyn i utredning yppat det, att mycket är oklart? Betyder det att man de facto inte har någon jävla koll egentligen?

Han var bara inne på förhör första gången, då borde man kanske ha häktat? Men om de reste till USA relativt omgående (?) så kanske han inte hann röja så mkt bevis.
Citera
2018-07-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åklagaren uttryckte att de hade "jättemycket" teknisk bevisning som fortsatt analyseras, och ändå har man ännu inte nått högre misstankegrad beträffande SD än när han först togs in, innan man ens hittat kroppen, innan man hade all den där "jättemyckna" bevisningen.
Om det inte är en professionell mördare, vilket väl är mindre sannolikt, som tagit daga av LW så brukar det lämnas en hel del spår i form som utgör teknisk bevisning, avsett om det är en "galning" som inte kände BO eller om det är någon som kände BO och som handlat i vredesmod.

En god tanke hade information om att det fanns teknisk bevisning på just SD, det har inte framgått i media vad jag vet.
Citera
2018-07-02, 21:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Att han är skäligen misstänkt samt hens erfarenheter av brottsutredningar.

GW var också ganska övertygad 😏
Citera
2018-07-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han var bara inne på förhör första gången, då borde man kanske ha häktat? Men om de reste till USA relativt omgående (?) så kanske han inte hann röja så mkt bevis.

Jag tror inte han lämnade några påtagliga bevis efter sig.
Citera
2018-07-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Den ringar dom ofta in ganska snabbt när dom jämför SD:s mastförflyttningar om ett okänt nummer följer med.
(Sa partnern min bakom ryggen nu...)

Genomgång av bankkonton ingår väl också där det kan finnas upplysning.
Eventuellt inköp av skor och kläder som inte går finna hos MGM.
Citera
2018-07-02, 21:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rimligtvis plockade polisen in all elektronisk utrustning som fanns i huset. Det måste väl vara standard.

Ja, det måste de rimligen ha gjort. De har väl även kontrollerat eventuellt på arbetsplatsen använda tekniska enheter, hoppas jag.
Citera
2018-07-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, det måste de rimligen ha gjort. De har väl även kontrollerat eventuellt på arbetsplatsen använda tekniska enheter, hoppas jag.

De brukar man också hämta in (beslagta).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in