Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Jag hoppas att tillräckliga bevis kommer fram i utredningen så att mördaren blir dömd. Oavsett om det är SD eller någon annan.
Möjligtvis något OT men samtalade i helgen med en gammal vän om fallet. Min vän är en erfaren åklagare och enligt hen måste det finnas mer på SD än de äldre anmälningarna för att han ska kunna hållas skäligen misstänkt. Hen ansåg vidare att det var en stor miss att SD släpptes efter första förhöret samt att hans bil inte beslagtogs samtidigt.
Det låter inte så positivt?
Men msn kunde väl inget göra efter första förhöret mer än att släppa honom?
Men kunde man ansökt om reseförbud och beslagtagen bil i det läget, eller hade man inte tillräckligt på honom i det läget?
Hur lång tid efter första frisläppandet hade han på sig innan USA resan?
Själv hoppas jag på hans egen mobil och dator. De digitala spåren. Även det fynd som hittades i skogen ( som du?) sagt inte är LWs mobil. Det refererades som ”intressant för utredningen” eller liknande.
Jag har ännu inpräntat i min hjärna att de skrik som skrikvittnet beskrivit, kommit i etapper. Tror inte att strypning är det enda dödliga våldet, utan jag tror på annat fysiskt våld också.
T ex slag med kraftig gren, knytnävar eller sten.
Det som hittades skulle kunna vara mordredskapet t ex.
Vi har inget hört om SD hade egna skador på kroppen. Tror kanske därför inte så mycket på knytnävar. Men han skulle också kunnat säga att han skadat sig vid geocaching eller trädgårdsarbete.
Frågan är om hundarna kopplade skogsfyndet till SD på något sätt?