2018-07-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ja jag har haft tankarna på hastigt dråp först men har mer och mer fått känslan av en smart & mera slipad (kall) dråpare ,så jag tror att mobilen är isärplockad och borta för evigt

Jag är benägen att tro dig. Jag börjar få känslan av att han är ganska road, nöjd och självsäker.

Gillar inte magkänslan.
Citera
2018-07-02, 21:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
det va något annat dom hittade dessutom i skogen i linje med bullerplanket mitt för gångbron ,den skogen kallar vi i örebro för vivallaskogen (iaf i min vänkrets)

https://www.flashback.org/sp64495993

Något annat plus telefon eller bara något annat?
Citera
2018-07-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vet du när det går att skicka PM till dig?

Det brukar komma upp en informationsruta som talar om varför om man försöker skicka till någon som inte kan ta emot. Nyregade brukar kunna nås efter en månad och +50 inlägg.
Citera
2018-07-02, 21:09
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Något annat plus telefon eller bara något annat?

så här skrev aftonbladet om fyndet

Citat:
Aftonbladets reporter och fotograf såg polisens utredare komma från området med en brun papperspåse, uppskattningsvis 15 gånger 40 centimeter stor.

– Det skulle kunna vara ett föremål i storleken av en mobiltelefon eller ett mobilskal, en hårsnodd eller liknande, säger Oskar Forsberg.
Citera
2018-07-02, 21:10
Medlem
Citat:

Jävligt flytande beskrivning

"ett föremål i storleken av en mobiltelefon eller ett mobilskal, en hårsnodd eller liknande, "
Citera
2018-07-02, 21:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Min vän var inte alls imponerad av hur utredningen sköttes initialt. Jag är inte lika bevandrad i lagar och paragrafer som hen. Det som framgick tydligt i vårt samtal var framförallt tre saker: SD släpptes för fort, han skulle ha nekats att resa och bilen skulle ha beslagtagits omgående. Min vän är som sagt åklagare och har lång erfarenhet av att vara förundersökningsledare i brottsutredningar (framförallt grova narkotikabrott).

(Hen var även övertygad om att SD är gärningsman i detta mordfall.)
Vad var det som hade övertygat din vän om att SD var gärningsmannen?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-02 kl. 21:16.
Citera
2018-07-02, 21:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Håller med din vän!
SD släpptes för fort! han skulle ha nekats att resa och bilen skulle ha beslagtagits omgående!!!
Jag hela tiden trodde på dalaan att han hörde hennes skrik.

Jag är också övertygad att SD är gärningsman!

Tack för dina bra inlägg och dina med flixa81 och några till!

Tack! Kul med positiv feedback för omväxlingsskull! Har försökt bidra med det jag fått veta och även lagt fram egna teorier.
Citera
2018-07-02, 21:14
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

"ett föremål i storleken av en mobiltelefon eller ett mobilskal, en hårsnodd eller liknande, "

jupp men det enda vad jag sett om det fyndet (en hårsnodd i en 15 x 40 cm påse tjena)
någon annan kanske har sett annan info ?
Citera
2018-07-02, 21:16
Medlem
Citat:

Var det en sådan specifik fyndpåse eller var själva påsen också fyndet? Storleksmässigt passar det på kompostpåsar till källsortering i hushållen på en del ställen.

Om det var i skogsområdet invid en väg som sträcker sig mot ett mer stökigt område så finns det antagligt en hel del "junk" i de dungarna. Det må väl ändå vara något specifikt må kunna antas ha med LWs försvinnande/död att göra?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-02 kl. 21:22.
Citera
2018-07-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Min vän var inte alls imponerad av hur utredningen sköttes initialt. Jag är inte lika bevandrad i lagar och paragrafer som hen. Det som framgick tydligt i vårt samtal var framförallt tre saker: SD släpptes för fort, han skulle ha nekats att resa och bilen skulle ha beslagtagits omgående. Min vän är som sagt åklagare och har lång erfarenhet av att vara förundersökningsledare i brottsutredningar (framförallt grova narkotikabrott).

(Hen var även övertygad om att SD är gärningsman i detta mordfall.)

Det stämmer att det är jag som dementerat att det var mobilen som hittades, detta har jag fått veta av en källa med insyn i utredningen.
Det är ännu mycket som är oklart och väldigt lite information har nått allmänheten på grund av förundersökningssekretessen. Jag hoppas innerligt att vi kommer att få klarhet i vad som hände.
Jag tror också att det var Lenas skrik som hördes den kvällen. Jag vill helst inte spekulera i hur hon bragts om livet, men jag har mina aningar.

Jag hänger inte med i din text.
SD släpptes för att man inte hade något på honom. Hur kan det bli för fort menar din vän? Skulle man fabricerat bevis?

På vilket sätt var din vän övertygad om att SD är gärningsman? Har din vän tillgång till information som vi saknar? Eller går din vän på sin magkänsla?

Vad menar du med att mycket är oklart? Har din källa med insyn i utredning yppat det, att mycket är oklart? Betyder det att man de facto inte har någon jävla koll egentligen?
Citera
2018-07-02, 21:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ja, man får väl hoppas att IT-forensikerna gjort sitt jobb.

Ja, det hoppas jag verkligen. Sedan vet vi ju inte hur ofta SD köpte nya enheter. Jag har tidigare skrivit att LW och UW:s och HD och SD:s barns eventuella enheter borde genomsökas. Det är inte helt ovanligt att barn får ”ärva” en förälders telefon när den vuxne skaffar en nyare t.ex. Kanske sitter någon av barnen, utan att veta det förstås, med en mobiltelefon som innehåller för mordfallet viktig information? Fast det måste väl utredarna redan ha kontrollerat, hoppas jag.
Citera
2018-07-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Någon eller några i Örebro vet vad som fanns i påsen eftersom det var ett tips från allmänheten.

Citat från SVT nyheter Örebro:

"På lördagsförmiddagen hittade polisen ett föremål i området efter tips från allmänheten – och har spärrat av platsen.

– Vi tror eventuellt att det har med försvinnandet att göra, säger Johan Wallenius, vakthavande befäl på polisen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in