2018-07-02, 20:40
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror han kom på det på hemvägen och slängde den i Vivalla-skogen mitt mellan han och UW. Han kunde ju inte veta när någon skulle hitta kroppen. Alt. efter vägen till Arlanda.

varför inte bara hivade ut den på motorvägen när han va så nära ,där blev den garanterat mosad
nä tror den är isärplockad ordentligt och väl gömd !
Citera
2018-07-02, 20:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag ställer mig allt oftare frågan vilket syftet bakom utredandet av BO:s eventuella kärlekspartners och intima relationer i olika tidsperioder kan vara förutom att spåra en svartsjuk GM? Givetvis ska detta kontrolleras och många medlemmar gör en fantastisk insats i syfte att nosa upp potentiella GM. Det är fullt möjligt att det bara är jag som upplever att delar av detta grävande och dividerande uppmuntras av vissa som har ett personligt intresse av att få klarlagt om LW levde i celibat eller inte. Jag hoppas innerligt att jag har fel.

För att den typen av svartsjuka, sårade känslor eller vad det kan handla om typiskt sett finns i den sortens relationer. Det är betydligt vanligare att folk mördas i sådana sammanhang jämfört med exempelvis stormiga konflikter på jobbet eller fotbollslaget.
Citera
2018-07-02, 20:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tror han kom på det på hemvägen och slängde den i Vivalla-skogen mitt mellan han och UW. Han kunde ju inte veta när någon skulle hitta kroppen. Alt. efter vägen till Arlanda.
Varför skulle GM ha slängt den där? Tror du att han kan ha velat rikta misstankarna mot UW?
Citera
2018-07-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
varför inte bara hivade ut den på motorvägen när han va så nära ,där blev den garanterat mosad
nä tror den är isärplockad ordentligt och väl gömd !

Ja. Har haft tanken redan tidigt om att det verkar mer välplanerat än man kan ledas till att tro. Initialt.

Dom tankarna har ständigt svävat i bakgrunden och poppar upp ibland, som nu.

Antar att den vältrafikerade vägen till Arlanda skulle döda en mobil utan minneskort effektivt.
Citera
2018-07-02, 20:49
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
De eventuella, av SD använda, tekniska enheter som polisen har fysisk tillgång till borde redan vara ”finkammade”. Detta även om det skulle förhålla sig så att SD minutiöst och med yttersta noggrannhet har använt avancerade krypteringsprogram för att kontinuerligt gömma sina aktiviteter på dessa.

Ja, man får väl hoppas att IT-forensikerna gjort sitt jobb.
Citera
2018-07-02, 20:51
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För att den typen av svartsjuka, sårade känslor eller vad det kan handla om typiskt sett finns i den sortens relationer. Det är betydligt vanligare att folk mördas i sådana sammanhang jämfört med exempelvis stormiga konflikter på jobbet eller fotbollslaget.

Så är det absolut. Tack alla som letar, funderar, spekulerar och kontrollerar i syfte att finna GM!
Citera
2018-07-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför skulle GM ha slängt den där? Tror du att han kan ha velat rikta misstankarna mot UW?

Möjligen eller bara ett villospår som pekade mot Vivalla hur som ville h*n inte vara i besittning av den vid en ev husesyn.
Citera
2018-07-02, 20:54
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ja. Har haft tanken redan tidigt om att det verkar mer välplanerat än man kan ledas till att tro. Initialt.

Dom tankarna har ständigt svävat i bakgrunden och poppar upp ibland, som nu.

Antar att den vältrafikerade vägen till Arlanda skulle döda en mobil utan minneskort effektivt.

ja jag har haft tankarna på hastigt dråp först men har mer och mer fått känslan av en smart & mera slipad (kall) dråpare ,så jag tror att mobilen är isärplockad och borta för evigt
Citera
2018-07-02, 20:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Ett fynd ska väl gjorts där, jag trodde det var telefonen, som verkat pingats tidigare på annan plats än FP. Om det nu var den så reflekterade jag också att den nästan verkat avsiktligt placerad just där, men det kan ju vara en slump, om det skulle vara någon från ett stökigare område i Vivalla som tänkt stjäla luren. Jag dryftade ett tag om de kollat upp den där våldtäktsmannen från Örebro som verkat börja få permissionen, men det verkade ju också vara lika förbjudet att diskutera som att LW likt de flesta människor kan haft egenheter som kan ha uppfattats som irriterande. "Vi" skulle minsann inte diskutera några kända våldsamma våldtäktsmän i denna tråd.

Nyligen fick de ju fast en våldtäktsman utanför Västerås tack vare att han kunde spåras eftersom han stulit luren från kvinnan också.
Citera
2018-07-02, 20:56
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Min vän var inte alls imponerad av hur utredningen sköttes initialt. Jag är inte lika bevandrad i lagar och paragrafer som hen. Det som framgick tydligt i vårt samtal var framförallt tre saker: SD släpptes för fort, han skulle ha nekats att resa och bilen skulle ha beslagtagits omgående. Min vän är som sagt åklagare och har lång erfarenhet av att vara förundersökningsledare i brottsutredningar (framförallt grova narkotikabrott).

(Hen var även övertygad om att SD är gärningsman i detta mordfall.)

Det stämmer att det är jag som dementerat att det var mobilen som hittades, detta har jag fått veta av en källa med insyn i utredningen.
Det är ännu mycket som är oklart och väldigt lite information har nått allmänheten på grund av förundersökningssekretessen. Jag hoppas innerligt att vi kommer att få klarhet i vad som hände.
Jag tror också att det var Lenas skrik som hördes den kvällen. Jag vill helst inte spekulera i hur hon bragts om livet, men jag har mina aningar.

Vet du när det går att skicka PM till dig?
Citera
2018-07-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Min vän var inte alls imponerad av hur utredningen sköttes initialt. Jag är inte lika bevandrad i lagar och paragrafer som hen. Det som framgick tydligt i vårt samtal var framförallt tre saker: SD släpptes för fort, han skulle ha nekats att resa och bilen skulle ha beslagtagits omgående. Min vän är som sagt åklagare och har lång erfarenhet av att vara förundersökningsledare i brottsutredningar (framförallt grova narkotikabrott).

(Hen var även övertygad om att SD är gärningsman i detta mordfall.)

Det stämmer att det är jag som dementerat att det var mobilen som hittades, detta har jag fått veta av en källa med insyn i utredningen.
Det är ännu mycket som är oklart och väldigt lite information har nått allmänheten på grund av förundersökningssekretessen. Jag hoppas innerligt att vi kommer att få klarhet i vad som hände.
Jag tror också att det var Lenas skrik som hördes den kvällen. Jag vill helst inte spekulera i hur hon bragts om livet, men jag har mina aningar.

Håller med din vän!
SD släpptes för fort! han skulle ha nekats att resa och bilen skulle ha beslagtagits omgående!!!
Jag hela tiden trodde på dalaan att han hörde hennes skrik.

Jag är också övertygad att SD är gärningsman!

Tack för dina bra inlägg och dina med flixa81 och några till!
Citera
2018-07-02, 21:00
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ett fynd ska väl gjorts där, jag trodde det var telefonen, som verkat pingats tidigare på annan plats än FP. Om det nu var den så reflekterade jag också att den nästan verkat avsiktligt placerad just där, men det kan ju vara en slump, om det skulle vara någon från ett stökigare område i Vivalla som tänkt stjäla luren. Jag dryftade ett tag om de kollat upp den där våldtäktsmannen från Örebro som verkat börja få permissionen, men det verkade ju också vara lika förbjudet att diskutera som att LW likt de flesta människor kan haft egenheter som kan ha uppfattats som irriterande. "Vi" skulle minsann inte diskutera några kända våldsamma våldtäktsmän i denna tråd.

Nyligen fick de ju fast en våldtäktsman utanför Västerås tack vare att han kunde spåras eftersom han stulit luren från kvinnan också.

det va något annat dom hittade dessutom i skogen i linje med bullerplanket mitt för gångbron ,den skogen kallar vi i örebro för vivallaskogen (iaf i min vänkrets)

https://www.flashback.org/sp64495993
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in