2018-07-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kung1avkungsan
Såg att Anton Koerberg laddat upp en profilbild på FB för ca 3v sen. Ses här;

https://imgur.com/a/nFahDfB

Lite udda? Aldrig tidigare sett Körberg i keps bak-och-fram. Hyllning? Kanske.

Tycker det är ett märkligt val av profilbild iaf.

Det första jag tänkte när jag såg bilden var att han ger kritik till alla fotografer/fans som inte hade någon spärr alls vad gäller att ta bilder av Avicii. Tänker bara på de hemska filmer som visar hur människor blir som förbytta och bokstavligt talat kastar sig över honom, eller skriker rakt ut när de ser honom...och att det finns bilder på honom i media när han är i sin privata sfär (smygfoton). Han är inte den enda som varit utsatt för det på långa vägar men det gör det ju inte mindre påfrestande. Förmodligen ännu mer för en introvert, känslig person som inte alls trivdes i centrum.

Men man har ju ingen aning om vad som menades med bilden egentligen, det är bara han som vet (än så länge).
Citera
2018-07-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg

[..] Rika och mäktiga personer i länder på den arabiska halvön har också hög andel sexuellt perversa.[]

[..] Detta för att det är troligen någon riktig höjdare som är involverad i hans död. Tim är för stor och skulle orsaka för mycket uppmärksamhet om de började jaga någon för hans dödsfall nu när det är så många fler man skall håva in.[..]

Har du hittat statistik/artiklar som stödjer påståendet om hög andel sexuellt perversa?

Scenariotanke (thinking outside the box): Tänk om det inte är Tim som var problemet, utan någon annan, som de trodde skulle påverkas av Tims död? Och Tims död var ett sätt att påverka? De kanske försöker påverka någon influencer eller person med makt i sina beslut? En del i tråden har ju varit inne på att äv. Tim kan fejkat sin död, men skulle någon verkligen gå så långt?

Vill verkligen veta hur Tim spenderade sina två sista dagar. Vill veta allt. Läste Tim sina sociala medier till att börja med under dessa två dagar? Kan någon ta reda på det? Jag vill också veta vilka sociala medier han i så fall läste och vilka klockslag. Sen vill jag veta vilken typ av skador Tim hade. Om jag fick tag på denna typ av information och redogörelse för vad han gjorde från den 19:e och fram till om med den 20 april. Det kan vara ögonvittnen som sett honom på olika platser, sett honom titta i mobilen, all information är värdefull för att återskapa hans dagar. Vill veta vilket klockslag som Tim hittades. Vill ha en obduktionsrapport som jag kan läsa, helst inte på Arabiska, utan engelska, men jag accepterar en på arabiska, har folk som kan hjälpa mig tyda den. Skaffa fram detta, så kan vi ta reda på om det finns foul play i hans dödsfall. Har ni möjlighet att scanna nätet på all denna information, ju mer information ni får fram desto lättare att kartlägga blir det.
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-07-02 kl. 10:02.
Citera
2018-07-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
Yes, of course.
Perhaps Tim was a bit naive and thought fame and friendship would protect him. He is described as very honest and loyal.

In my country during the times of the so called 'German Democratic Republic' ( from 1949 - 1990 ) thousands of people lost their life or their freedom because of their opinion.
Sometimes it was enough, if you tried to get a western newspaper or watch 'West-TV'.
Many people just 'disappeared' for reasons we can hardly imagine, because today in our countries it's normal for us to say what we think, f.ex. in this forum.

It's a characteristic of feudalistic states, that you can bring yourself in extreme danger, when you express criticism in any form.
The answers to the following questions wouls perhaps help to solve the riddle:
Why did he decide to spend his holidays in Oman?
Why really did he extend his vacation?

But at the moment there seems to be no possibility to get the answers.
Senast redigerad av Carolina1993 2018-07-02 kl. 11:56.
Citera
2018-07-02, 15:46
Medlem
Läste precis att Tim även hade en hund som hette Liam

Avicii left adorable dog behind following his sudden death at 28

Är själv djurägare. Desto mer man gräver desto mer omöjlig blir historien om att han tog livet av sig. Man gör inte det och lämnar sitt djur. Det måste man kanske vara djurägare för att förstå
Citera
2018-07-02, 16:06
Medlem
Verkar som att många inte är så insatta i depressioner ångest, psykoser o självmord.
Det finns olika slags depressioner, du kan vara I en depression som går över i en psykos lr där ångesten rider dig som en mara dygnet runt.
Det finns människor som kan leva sina liv helt normalt o "lura" hela omgivningen.
Det är inte heller säkert att andra märker när det går över i en psykos o vanföreställningar.
Har sett detta på nära håll 2 ggr o INGEN har märkt något.
Dom har fullföljt sina planer lr fortsatt planera som om dom skulle finnas kvar i morgon, men inom sig vet dom vad som ska ske o det ger dom en trygghet o ett lugn.
Så visst kan Tim ha planerat sitt album med sina kollegor precis som vanligt.. Han kanske inte hade något särskilt datum utsatt.. O psykosen kan ha tagit överhand.
Tror inte ett dugg på att han skulle blivit mördad... Det skulle aldrig ha kunnat tystats ner på det här viset
Citera
2018-07-02, 17:19
Medlem
Finns det några som helst bevis för att Tim var kraftigt deprimerad?

Att må dåligt, känna sig pressad, ha alkoholproblem eller likartat är alltså inte alls samma sak som att vara ordentligt deprimerad
Citera
2018-07-02, 17:31
Medlem
Citat:
Finns det några som helst bevis för att Tim var kraftigt deprimerad?

Att må dåligt, känna sig pressad, ha alkoholproblem eller likartat är alltså inte alls samma sak som att vara ordentligt deprimerad

Vi vet inte orsaken till händelsen. Vi vet inte vilken den utlösande faktorn var, så vi kan inte säga hur det påverkade Tim i det tillståndet han var. Men om du läser länkarna jag gett, så kan personer med ångest ha svårt att hantera exempelvis stress. Personer med depression kan vara kreativa även om de har ångest. Jag gav en länk tidigare till Rolling Stone magazine och där berättade Tim om sina tankar. Så det finns "bevis" i form av intervjuer, där han berättar om sin mentala hälsa. Vilken diagnos han hade, det vet hans läkare. Även om vi hade tillgång till dessa, så skulle vi arbeta inom sjukvården och ha tystnadsplikt, så du får utgå från artiklar om vad bekanta, kollegor, affärspartners, släktingar och vänner till Tim har sagt och visst har det indikerats även i uttalandet från hans föräldrar vad som var hans frågeställningar. De var existentiella och sådana frågor kan orsaka ex ångest osv. Huruvida Tim hade något mer än så, det måste du lägga ett pussel på, utifrån alla de artiklar och intervjuer som du fått tillgång till i denna tråd. Det finns mycket information i tråden om vad Tim har råkat ut för. Det finns rätt mycket för att lägga ett pussel, men pusselbitarna som saknas är vad som hände den 19:e och 20:e. Jag har gett en pusselbit, men då måste du lita på informationen som givits och lägga ihop ett pussel med de källor du värderar som tillförlitliga.
Senast redigerad av Anonym-11111 2018-07-02 kl. 17:47.
Citera
2018-07-02, 18:42
Medlem
SvartaBjorns avatar
Tråden rensad från en massa trams, OT och allmänt tjafsande. Varningar utdelade.

Alternativa teorier angående Tim Bergling/Aviciis död tas i tråden (FB) Alternativa teorier kring Avicii (Tim Berglings) död - 2018-04-20.
Allmän diskussion om depression m.m. tas i Psykisk hälsa.

/Moderator
Citera
2018-07-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Det behöver inte vara något som ”skapar” ångest i barndomen, man kan födas med det..En känslig själ helt enkelt, som inte pallar trycket när man blir äldre.

Precis så. Att fråga varför Tim utvecklade ångest är som att fråga varför någon får cancer, ALS, alzheimer eller MS. Man är genetiskt predisponerad, helt enkelt.
Citera
2018-07-02, 20:25
Medlem
Jag har stor erfarenhet av psykiska sjukdomar, såg att jag blev ifrågasatt..
Både yrkesmässigt o i privatlivet.
Man kan i vissa fall se redan på mindre barn att dom är mer känsliga än andra o troligen kommer få det jobbigt i vuxen ålder.
Inget man kan säga med säkerhet såklart..
Tims föräldrar vittnar om att han var känslig o introvert redan sen liten o hans ångest behöver inte ha ett dugg med hans uppväxt att göra.
Vissa personer är mer känsliga helt enkelt.
När man inte har tidigare erfarenhet av introverta barn så känner föräldrarna ofta en stor vanmakt för man vet inte hur man ska hantera sitt lilla blyga, känsliga barn.
Att det är en fas, något som går över.
Med åldern kommer mer o mer krav, vilket bygger på ångesten för barnet vet inte heller själv vad som felar o varför han/hon inte är som andra.
Sen rullar det på o vissa klarar med stor ansträngning att fixa vuxenlivet med allt vad det är, vissa får mer ångest.. Som kan leda till depression, vanföreställningar o psykos.
Vi är ju alla med om olika saker här i livet o under vår uppväxt, men dom flesta av oss genomgår INTE det Tim har gjort.
Citera
2018-07-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Med åldern kommer mer o mer krav, vilket bygger på ångesten för barnet vet inte heller själv vad som felar o varför han/hon inte är som andra.

Tycker du Tim har varit en person som har svårt att hantera de kraven som ställs på honom?

Det är få som hoppar upp på en scen inför tusentals personer utan att pulsen höjs, det är helt normalt att tycka sådant är jobbigt. De allra flesta (alltså helt normala personer) gör inte sådana saker. Är man det minsta känslig skulle man inte ens drömma om att göra det.

Tror säkert det finns en del här i tråden som är kunniga på psykiska problem men de som påstår att Tim varit en vek individ missar ju helt vad han gjort. Han har tvärtom presterat otroligt bra och satt sig eller i alla fall accepterat situationer som en känslig person aldrig skulle drömma om att ställa upp på.

Det går absolut och se på barn vid mycket tidig ålder om de har svårt att hantera publika sammanhang, är introverta eller känsliga. Och de väljer inte den väg Tim gjorde, de är för skraja
Citera
2018-07-02, 21:29
Medlem
Citat:
Tycker du Tim har varit en person som har svårt att hantera de kraven som ställs på honom?

Det är få som hoppar upp på en scen inför tusentals personer utan att pulsen höjs, det är helt normalt att tycka sådant är jobbigt. De allra flesta (alltså helt normala personer) gör inte sådana saker. Är man det minsta känslig skulle man inte ens drömma om att göra det.

Tror säkert det finns en del här i tråden som är kunniga på psykiska problem men de som påstår att Tim varit en vek individ missar ju helt vad han gjort. Han har tvärtom presterat otroligt bra och satt sig eller i alla fall accepterat situationer som en känslig person aldrig skulle drömma om att ställa upp på.

Det går absolut och se på barn vid mycket tidig ålder om de har svårt att hantera publika sammanhang, är introverta eller känsliga. Och de väljer inte den väg Tim gjorde, de är för skraja

Det finns även dom som är introverta o känsliga som ger sig in i saker som är halsbrytande för många andra.
Därför att hans passion var större än hans ångest o han drevs av en dröm..
Han var dessutom väldigt ung när han träffade Ash, vilken tonåring kan motstå att alla planer o drömmar som dom målade upp för honom.
Men hans ångest fortsatte som han på olika sätt försökte mota bort.
Ingen vet hur det gått till, men jag har inte alls svårt att förstå hur han hamnade där han gjorde..
Det finns som sagt många med god kunskap om psykiska sjukdomar härinne, o vill inte på nåt sätt påvisa att jag kan o vet bäst.
Men jag fick frågan vilken erfarenhet jag hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in