2018-07-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Forumet har ingen egen önskan...

För övrigt, varför accepterar du inte de nya realiteterna att världen har tippat mot Asien och att Kina och Indien är på stark uppgång medan USA är på nedgång - samt att kamrat Kim Jong Un är mycket populär i Asien och även i världen i stort, efter att han visat sig vara en formidabel politiker som vill ha fred, avspänning och bygga ömsesidigt befrämjande handelsförbindelser etc?

I vilket land ar Kim den 3 popular?. Kineser gillar honom inte. Mina koreanska i Kina, SK och USA gillar honom inte.

Som jag har skrivit tidigare Kina satsade miljarder i Dandong for okat handel. Fatson gilar det inte
Senast redigerad av svensk0kina 2018-07-02 kl. 16:55. Anledning: ratt
Citera
2018-07-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Här är lite aktuella händelser och uttalanden som speglar Kinas och Rysslands vänskap och gemensamma syn på internationella frågor.

https://edition.cnn.com/2018/04/06/asia/russia-china-relations-us-intl/index.html

Det förvånar mig inte alls att du sätter likhetstecken mellan dig själv och forumet, ditt ego är verkligen uppblåst.

Det är inte bara jag, som tycker det vore på en plats med ett svar på en sådan berättigad fråga, som kumabjörn gjorde i det inlägget, men ett uteblivet svar, är ju också ett svar!!
Men rakryggat, det är det inte.

De åsikter Du representerar och gör inlägg om, är så dubbelbottnade och obehagliga, att Du får räkna med att få krav på förtydligande, när Du inte är konsekvent och rak.
Citera
2018-07-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Om detta är rasism, tja, då undrar jag vilken etnicitet som inte är rasistisk?

Annars finns det snävare begrepper Endogami, också detta utbrett i världen:

"Endogamy is the practice of marrying within a specific social group, caste or ethnic group, rejecting those from others as unsuitable for marriage or other close personal relationships. Endogamy is common in many cultures and ethnic groups. Several religious and ethnic religious groups are traditionally more endogamous, although sometimes with the added dimension of requiring marital religious conversion. This permits an exogamous marriage, as the convert, by accepting the partner's religion, becomes accepted within the endogamous rules."
https://en.wikipedia.org/wiki/Endogamy

Edit. Själv är jag Juche-endogam; inleder bara relationer med JUCHE-övertygade!

Du behöver inte förklara för detta forum, att Du är JUCHE-ENDOGAM, det har vi förstått sedan länge.

Tillika förklarar ju detta den inavel och degenerering som finns inom gruppen!
Citera
2018-07-02, 17:26
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Det är inte bara jag, som tycker det vore på en plats med ett svar på en sådan berättigad fråga, som kumabjörn gjorde i det inlägget, men ett uteblivet svar, är ju också ett svar!!
Men rakryggat, det är det inte.

De åsikter Du representerar och gör inlägg om, är så dubbelbottnade och obehagliga, att Du får räkna med att få krav på förtydligande, när Du inte är konsekvent och rak.
Att ditt persperktiv är så begränsat att du inte förstår vad jag skriver, det är inte mitt problem. Jag är rak, ärlig och tydlig. Jag fomulerar mig på ett sätt, som jag vet att folk i allmänhet förstår.

Men jag vill inte förstöra tråden med personliga påhopp.

Kinas och Rysslands goda relationer, som du nyss fick exempel på, och goda intentioner i världspolitiken betyder redan en hel del för Korea, det är en mycket positiv utveckling som vi ser nu.
Citera
2018-07-02, 17:43
Medlem
Citat:
Att ditt persperktiv är så begränsat att du inte förstår vad jag skriver, det är inte mitt problem. Jag är rak, ärlig och tydlig. Jag fomulerar mig på ett sätt, som jag vet att folk i allmänhet förstår.

Kinas och Rysslands goda relationer, som du nyss fick exempel på, och goda intentioner i världspolitiken betyder redan en hel del för Korea, det är en mycket positiv utveckling som vi ser nu.

Svara på inlägg #12990.

Istället för att lägga ut dimridåer och villospår.
Citera
2018-07-02, 17:51
Medlem
Citat:

Jag skrev att Kineser inte gillar ryssar. Visst måste Xi JP ha goda relationer med Putin. Xis jobb är att verka för det bästa för Kina.
Citera
2018-07-02, 18:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Jag skrev att Kineser inte gillar ryssar. Visst måste Xi JP ha goda relationer med Putin. Xis jobb är att verka för det bästa för Kina.
Och Putins jobb är att verka för det bästa för Ryssland.

Men det som gör den här relationen så stark nu är att de har en samsyn på stora viktiga frågor. Denna samsyn har bidragit till viktiga framsteg i Syrien och det har bidragit till lösningen av Korea-konflikten.

Deras budskap är klart och tydligt: fred, fredligt samarbete och respekt för länders suveränitet.
Citera
2018-07-02, 18:19
Medlem
Citat:
Och Putins jobb är att verka för det bästa för Ryssland.

Men det som gör den här relationen så stark nu är att de har en samsyn på stora viktiga frågor. Denna samsyn har bidragit till viktiga framsteg i Syrien och det har bidragit till lösningen av Korea-konflikten.

Deras budskap är klart och tydligt: fred, fredligt samarbete och respekt för länders suveränitet.

Syrien kan jag inte. Frågan är om Ryssar har det bättre idag?

Vilken lösning av Korea konflikten? Visst är det bra att de träffas. En lösning kan ta 10 eller 20 år.

NK har en fördel, många av deras diplomater har varit med i samtal sen 80 90 talen. Men USA byts de ut var 4e eller 8 år.

Kanske vore en lösning vara som en Norrman gjorde i konflikten Israel och Palestina. Han fick 3 eller 4 personer från varje sida träffas i en stuga i Norge. Få dom att lära känna varandra, ta promenader, prata om sina familjer.
Tillslut erkände de varandra.
Citera
2018-07-02, 18:46
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Här är lite aktuella händelser och uttalanden som speglar Kinas och Rysslands vänskap och gemensamma syn på internationella frågor.

https://edition.cnn.com/2018/04/06/asia/russia-china-relations-us-intl/index.html

Det förvånar mig inte alls att du sätter likhetstecken mellan dig själv och forumet, ditt ego är verkligen uppblåst.
Jag ser att du gillar CNN länkar när det passar din Agenda.
Hoppas du tycker om följande länk från CNN....
Citat:
US intel agency believes Kim won't fully denuclearize
https://edition.cnn.com/2018/07/02/politics/north-korea-denuclearization/index.html
Citera
2018-07-03, 07:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
I vilket land ar Kim den 3 popular?. Kineser gillar honom inte. Mina koreanska i Kina, SK och USA gillar honom inte.

Som jag har skrivit tidigare Kina satsade miljarder i Dandong for okat handel. Fatson gilar det inte

Skumma vänner du har:

Nearly 80 Percent of South Koreans Say They Trust Kim Jong Un, Poll Finds

Kanske inte riktigt representativa.

Hursomhelst, jag vill rekommendera lite långläsning igen. Thae Yong-ho. en avhoppad diplomat från Nordkorea har tydligen skrivit sina memoarer och boken recenseras i NK News. Själv ska jag försöka få tag i boken och läsa den i sommar. Så här långt verkar den vara intressant och stå ut i bruset av desinformation och propaganda från båda sidorna. Klipper in lite från slutet här:

Thae Yong-ho’s memoir: some key Points

The former DPRK diplomat's book offers a rare look into the lives of regime loyalists

Andrei Lankov
July 2nd, 2018
/…/Thae changed his mind eventually, but it is refreshing that he did not repeat a common fallacy and does not scold and castigate what he once used to uphold or, at least, accept.

One should bear in mind that most North Koreans are not “slaves waiting for liberation” – or, at the very least, this is not how they see themselves. It is true the system is exceptionally repressive, but it still generates a great deal of passive and not-so-passive support or acceptance, and its supporters are people whose concerns and logic should be understood.

Thae himself is no longer one of these “conditional loyalists,” but his book gives us a good chance to see how these people think and feel.

https://www.nknews.org/2018/07/thae-yong-hos-memoir-some-key-points/
Citera
2018-07-03, 08:34
Medlem
frank-costellos avatar
Vita huset ska under måndagen sagt att USAs utrikesminister Mike Pompeo kommer att avresa till Nordkorea på torsdag för fortsatta samtal med Nordkorea för att försöka nå fram till ett avtal gällande kärnvapennedrustning. Han åker på lördagen sedan vidare till Tokyo, Japan, för samtal med japanska och koreanska ledare.
https://www.reuters.com/article/us-northkorea-nuclear-usa-pompeo/pompeo-to-head-to-north-korea-as-doubts-mount-about-its-intentions-idUSKBN1JS2JF
Senast redigerad av frank-costello 2018-07-03 kl. 08:41.
Citera
2018-07-03, 09:03
Medlem
I samma bok kan man läsa följande historia som visar hur sjukt samhälle de stackars nordkoreanerna tvingas leva i.
”The ten principles” styr allt och står över lagen och gör så än idag. Det är bl.a dessa som omöjliggör all opposition i landet.

This doesn’t mean that Thae did not see bad things happening around him. An incident which occurred in the family of his primary school friend was especially telling. This friend was known to be good at Origami-style paper folding.
However, it was somehow discovered by the authorities that the boy had used pictures of Kim Il Sung as*a source of paper. The reaction was swift and brutal: the entire family of the preteen “criminal” were banished from Pyongyang and relocated to the countryside.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in