2018-07-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tycker inte Sh Holmes försöker säga att hon var perfekt. Tycker det är bra med egna ord från någon som känner och faktiskt sörjer henne. Inte bara de bittra och svartsjuka rykten som kan ha spridits av både SDs och HDs bekanta. Och ev exmaken och exförsamlingen.

+1 Instämmer.
Citera
2018-07-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När var denna tid dom bröt enligt dig? Vi är väl överens om att hon inte hade några problem att ringa TeamDavidsson och sammanstråla i skogen?

Men dom sammanstrålar väl inte i skogen, varför skriver du så? HD och SD kom ikapp LW på parkeringen (om det inte var ngr andra grannar hon åsyftar).
Citera
2018-07-02, 17:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har då inte hittat att de hade träffats och cachat ihop på länge, det enda är ett event i januari och ett i mars där de båda var på plats men inte nämner varandra i loggarna.
Att de skulle fortsatt med ett intimt umgänge är det nog bara SD som påstår för att slingra sig, och som EnGodTanke sväljer med hull och hår.
Om de fortfarande hade haft en affär skulle de såklart cachat ihop så maniska som de var på det.
Men det stämmer ju väldigt dåligt då det dels inte finns några loggar att de cachat tillsammans på väldigt länge, dels uppgifterna att LW inte ville ha med honom att göra.
Hon hade t.o.m ändrat i sin profiltext och tagit bort hans namn osv...

För övrigt dementerar jag vissa uppgifter, LW hade inget Förhållande och var inte intresserad av det. Däremot hade hon som övriga människor olika sorts relationer, de allra flesta som vänskaps men även ett intimare.
Jag var på vänskapssidan så hon hade inte ljugit om det för det fanns ingen orsak.

Tack för att du orkar klargöra! Vet du hur Lenas och SDs kontakt såg ut tiden innan mordet?
Vem tror du har bragt henne om livet och vilket motiv har mördaren?
Citera
2018-07-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Att du unnar dig att uttala dig om HD:s kvalifikationer ”mellan lakanen” är mer än ynkligt! Skulle HD ensam bära ansvaret för kvaliteten på hennes och SD:s ”tangodans”?! HD är väl också ”FIN” på sina unika sätt, likt alla vi andra? Samtidigt är HD givetvis inte perfekt. Det är ingen av oss, som traskar omkring på detta jordklot, heller. Du vill framstå som en hängiven vän till LW. Integritet och lojalitet är medaljer du själv krönt dig med, känner jag. Inget ofördelaktigt ska yttras om BO, menar du. Om du är den moralens väktare, som jag upplever att du utger dig för att vara, så rimmar det illa med din uppseendeväckande kritik av HD. Jag känner ingen av de inblandade i fallet men din ”betygssättning” av en kvinna som din ”fina vän” varit med och lurat i 6 år borde inte ha behövts läsas av andra här, tycker jag.

Du har missförstått, och isf ber jag återigen om ursäkt, jag spekulerade i att SD hade haft "tråksex" och därför var otrogen. Men HD kan såklart vara fantastik, SD kanske inte kunde matcha.
Men bara SD kan förklara varför han betedde sig som ett svin.
På vad sätt kritiserar jag HD? Jag har faktiskt bara sagt att hon antigen är blåst eller kuvad av SD som följde med på USA resan och därefter fortsätter att träffa honom.
SD har betett sig som ett kräk, inte HD. Fast jag tror fortfarande hon vet mer om mordet än vad vi gör.

Jag är ingen moralens väktare, både jag och LW är vanliga människor med sina fel och brister.
Och jag har inte "betygsatt" LW, jag har velat få en nyans mot den smutskastning hon blivit utsatt för här. Nämligen hur hon var som en vän, hon var en fin och rolig vän.
Citera
2018-07-02, 17:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag ställer mig allt oftare frågan vilket syftet bakom utredandet av BO:s eventuella kärlekspartners och intima relationer i olika tidsperioder kan vara förutom att spåra en svartsjuk GM? Givetvis ska detta kontrolleras och många medlemmar gör en fantastisk insats i syfte att nosa upp potentiella GM. Det är fullt möjligt att det bara är jag som upplever att delar av detta grävande och dividerande uppmuntras av vissa som har ett personligt intresse av att få klarlagt om LW levde i celibat eller inte. Jag hoppas innerligt att jag har fel.
Citera
2018-07-02, 17:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den agendan delas väl av dom flesta skulle jag tro. Inte desto mindre är entydiga utredningsläget så att den som sticker ut är just SD. Han är funnen skäligen misstänkt vilket tyder på att både Åklagaren och TR är eniga om den bedömningen. Den ende av dessa som känner till vilka tekniska bevis som skickas till NFC är spaningsledning och Åklagaren.

Utan resultat från NFC ligger de tekniska bevisen där dom ligger men kan innehålla svaren som behövs för att genomföra en riktig förundersökning. Det kan också innebära att andra gärningsmän får ett större intresse.

Utan de resultaten fortsätter undersökningen under sekretess dvs tystnad. Irriterande och en grogrund för diverse spekulationer som dessvärre drar in en mängd helt perifera personer för utredningen.

Att det tar tid för att få ut resultat från NFC är väl känt och helt normalt. Tyvärr. Det är bara att förhålla sig till det. Det har inte gått så lång tid från att de första tekniska bevisen skickades in, kanske slutet av maj.

EDIT. Därefter har dom väl fyllt på med bevis för undersökning. Så den väsentliga frågan är När öppnade ärendet av NFC?
Hej Remark!
Tror vi får vara lite varsamma med orden så inte mindre nogräknade inläggare vilseleds till att tro det finns bevis Ty då blir vi aldrig av med dom utan dom vandrar vidare likt vålnader, förvandlas till trådsanningar som man senare får kämpa med näbbar och klor för att rensa tråden från. Vi kan väl gemensamt slå fast att det inte finns några tekniska bevis så vi slipper tjata om det?

Om det vore tekniska bevis hade dom inte behövts skickas in till NFC. Syftet med att skicka materialet till NFC är att utröna om det går att ur materialet få fram tekniska bevis.
Det går omöjligt veta OM det inskickade är tekniska bevis INNAN NFC undersökt dom.
Ponera att det är delar av bilinredningen + ett par säckar med kläder.
Vi får verkligen hoppas att det ur materialet går att utvinna bevis som antingen friar eller fäller den på Fb redan dömda SD..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-02 kl. 18:06.
Citera
2018-07-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hej Remark!
Tror vi får vara lite varsamma med orden så inte mindre nogräknade inläggare vilseleds till att tro det finns bevis Ty då blir vi aldrig av med dom utan dom vandrar vidare likt vålnader, förvandlas till trådsanningar som man senare får kämpa med näbbar och klor för att bli rensa tråden från.

Om det vore tekniska bevis hade dom inte behövts skickas in till NFC. Syftet med att skicka materialet till NFC är att utröna om det går att ur materialet få fram tekniska bevis.
Det går omöjligt veta OM det inskickade är tekniska bevis INNAN NFC undersökt dom.
Ponera att det är delar av bilinredningen + ett par säckar med kläder.
Vi får verkligen hoppas att det ur materialet går att utvinna bevis som antingen friar eller fäller den på Fb redan dömda SD..

Det är inte mina egna fria fantasier utan det baserar sig på Åklagarens uttalande i media. Nota bene att spaningsledning och Åklagaren vet mer om materialet och var det exakt hittas/gömt eller inte mm. Naturligtvis har dom gemensamt bedömt materialet innan det inskickats till NFC. Grova Brott har också deltagit. Jag finner det osannolikt att alla är en påse nötter.
Senast redigerad av Remark 2018-07-02 kl. 17:51.
Citera
2018-07-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för att du orkar klargöra! Vet du hur Lenas och SDs kontakt såg ut tiden innan mordet?
Vem tror du har bragt henne om livet och vilket motiv har mördaren?

Jag visste inget om deras relation, hon nämnde honom aldrig så jag vet inget om deras kontakter.
Det mesta pekar mot SD, och jag fick själv uppleva hur konstig och kylig han var mot mig när jag kom med LW en gång.
Motivet är väl ganska enkelt. LW bröt med honom, HD ville skiljas och flyttade ut, nu har SD ingenting.
Klart han ville ha tillbaka det spännande livet och sexet med LW, kruxet var nog bara att LW inte alls ville det...
Citera
2018-07-02, 17:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Limetime skrev inte att 400 förhör pekade entydigt på SD: Vad hen skrev var att de efter de 400 förhören inte har någon annan skäligen misstänkt. Det är väl ändå ett faktum. (Om polisen inte har någon hemlig kandidat på gång som de inte meddelat pressen om ännu.)

Tack!! Det tolkas lite hipp som happ av vissa härinne.
Citera
2018-07-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag kan väl inte läsa andra loggar än du delar? Det står team Davidsson och refereras till dem i plural, dvs HD och SD. Eller vad är det jag missar?

Min poäng med loggarna är att dom kontaktar varandra och umgås, fast det ligger en aktiv anmälan. Jag tycker det rimmar illa, speciellt med tanke på vad andra vittnat om att dom inte kunde sitta i samma bil.

Så här är dom exakta loggarna på en av cacherna (2017-08-19)
Softpocahontas
[FTF] 16:04 med Team Davidsson

Nu går vi tillsammans och denna hittas smidigt. Tftc

Det här blev en oväntad och rolig eftermiddag och kväll med vissa extra lustiga inslag. Hade grejat tillsammans med barnen hemma i nya köket hela förmiddagen tills de tröttnade och åkte till kompisar. Jag med, till "kompisarna" på Ikea där jag hängt MYCKET på sistone. Just som returerna är klara får jag syn på att det kommit en massa cacher nordost om stan. Alldeles nyss, faktiskt, aviseringarna kommer helt random, men den här dagen verkar de ha kommit direkt. Jag har inget behov av att förlänga dagens Ikea-besök, utan skyndar ut i bilen och rullar norrut. Köra har såklart första prio, joxa med mejl, ladda hem cacher, fixa lista och navigera blir därefter. Inser för sent att google valt en mycket liten grusväg som inte leder till starten, utan till norra delen av slingan. Men det gör egentligen inget, hade ändå inte hunnit ikapp grannarna som hade drygt en mil kortare resväg och dessutom var två som kunde hjälpas åt att planera och navigera ordentligt.

Ser att de första loggarna kommer in och vi har kontakt. "Vi har loggat halva rundan" svarar Team Davidsson. Eller, fyra av fjorton i alla fall, visar det sig när jag väl parkerat uppe vid sjuan. De vill logga alla i tur och ordning, så vi gör upp att jag börjar där så smått i lugn och ro, de får komma ifatt, början kan jag i så fall ta efteråt. Femman tjorvar visst för dem, men för min del hakar det upp sig på nian, så när jag just ska gå därifrån kommer grannarna joggande och jag väntar in dem.

Det blir en härlig tur i skogen, myggfritt faktiskt, och torrskodd förblir jag, bara rispat skinn på armar och ben och barr på platser där solen inte skiner. En har vi extra besvärligt att hitta, så Markman har tur och hinner vara med på de sista FTF:erna. Emellanåt är det bra varmt även i kjol och tunn linnetunika, men när vi blir letande i skuggan bland träden i nästan en timme är det alldeles lagom ljummet.

När bonusen är loggad ska jag bara promenera upp till bilen för hemfärd, resten får jag ta senare - jag har ju uppfyllt det formella kravet för logg: att hitta och signera. Men då ringer det ena barnet efter det andra och har andra kvällsplaner, så jag fortsätter i lugn och ro även med de första sex och hoppas batteriet ska räcka. Denna synnerligen spontana skogsrunda inkluderar varken riktiga kläder eller batteri, men det går precis ihop sig. När jag ser bilen efter sista logg dör telefonen. Tokdör. Går inte att uppväcka på ett par timmar. Men på mycket lustigt sätt faller det sig så att jag, bl a med hjälp av CO, från lånad telefon, hamnar på event och kvällen fortsätter därmed med gemenskap, skratt och ännu en FTF i skumrasket. Så kan det också gå till att åka på FTF-jakt. Tack Zook9 för en trevlig och välfungerande runda och tack Team Davidsson för samarbete i skogen!

TeamDavidssons logg (lägg märke till pluralis!)
Så blev det åter FTF efter några STF. Hittades utan större problem. TFTC

Ligger hemma på sängen och småpratar när det börjar plinga i telefonerna. En drös med nya cacher har släppts som dessutom inte ligger så långt borta. Snabbt är vi ute i hallen och skorna är på. Är det några höga T? Behöver vi ha med något? Några snabba beslut och sen är vi iväg. Inte så mycket att fundera omkring, en slinga i skogen. Bara att börja med 1:an och beta av en efter en. Njuter av skogens tystnad och sällskapet. Allt flyter på som det ska. När vi har 5 burkar kvar kommer vi i fatt SP som börjat mitt i serien. Efter en tag får vi även sällskap av Markman12. Avslutar serien tillsammans för att sedan sätta fullfart hemåt. Vi skulle visst ha gäster ikväll och maten var inte förberedd... Men allt blev klart i tid och det blev en lyckad kväll med goda vänner. Stort tack Zook9 för denna serie!
Citera
2018-07-02, 17:54
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vad vill du med detta? Knappt så jag inte vill svara... men vill att rätt ska vara rätt.
Jag har aldrig skrivit att hon var en "underbar, perfekt kvinna" och det med superb sex gissar jag bara på, annars hade de väl inte fortsatt ligga?

För övrigt, även om varken du eller någon annan har med det att göra, konstaterade jag tidigt och likaså LW att vi skulle "bara" vara vänner.
Och det kan jag säga med sorg i rösten, jag hade aldrig trott att man kan ha så roligt med en kvinna med kläderna på.
LW skrattade såklart gott åt den kommentaren när jag sa den...

Återigen, jag beklagar din sorg! Tack för att du orkar skriva och även svara på respektlösa kommentarer. Du verkar ha skinn på näsan, precis som Lena.
Citera
2018-07-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack!! Det tolkas lite hipp som happ av vissa härinne.
Hoppas du inte menar att jag gör tolkningen, jag hänvisade till Ulf-Utredare som du höll okritiskt med om. Ursäkta om jag drog in dig, men du håll med om en fakta förvrängning som hen skrev initialt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in