2018-07-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tar ur minnet att det var någon gång i augusti, frågade om anmälan var nedlagd då eller pågående.
Tyckte att det är märkligt att LW ringer SD/HD när detta föreligger, tycker inte ni det?

Känns bara som att hon försöker behålla en artig relation med grannarna. Hur ska hon annars kunna bo kvar nära sina barn och geocacha som hon älskar. Dock ett dåligt val visade det sig tyvärr.
Citera
2018-07-02, 15:20
Medlem
Citat:
"400st förhör pekar i den här riktningen" Jag kan nog sätta mina barn på att det inte är 100%, alltså alla 400 förhör som pekar ut SD som GM. Det är det hen skriver.

När vi väl är vid förhör: Tror ni att alla 400 har nått som leder utredningen framåt? Det är en ren lyckträff om ens ett par stycken leder någonstans. Men även ett "nä, vi såg inget på hundpromenaden" ger ett förbättrat tidsfönster.

Limetime skrev inte att 400 förhör pekade entydigt på SD: Vad hen skrev var att de efter de 400 förhören inte har någon annan skäligen misstänkt. Det är väl ändå ett faktum. (Om polisen inte har någon hemlig kandidat på gång som de inte meddelat pressen om ännu.)
Citera
2018-07-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ser att de första loggarna kommer in och vi har kontakt. "Vi har loggat halva rundan" svarar Team Davidsson. Eller, fyra av fjorton i alla fall, visar det sig när jag väl parkerat uppe vid sjuan. De vill logga alla i tur och ordning, så vi gör upp att jag börjar där så smått i lugn och ro, de får komma ifatt, början kan jag i så fall ta efteråt. Femman tjorvar visst för dem, men för min del hakar det upp sig på nian, så när jag just ska gå därifrån kommer grannarna joggande och jag väntar in dem.
...
tack Team Davidsson för samarbete i skogen!"

Driver du med oss? Hur tolkar du det fetade?

Team Davidsson är både SD och HD. Och ja hon har kontakt. Men jag tolkar det inte som att hon är ensam ute med SD igen. Träffar dem båda först på parkeringen.
Citera
2018-07-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Limetime skrev inte att 400 förhör pekade entydigt på SD: Vad hen skrev var att de efter de 400 förhören inte har någon annan skäligen misstänkt. Det är väl ändå ett faktum. (Om polisen inte har någon hemlig kandidat på gång som de inte meddelat pressen om ännu.)
Det var Ulf-inredare som skrev det initialt och LimeTime höll med. Läs hens inlägg hur hen tolkar/förvränger fakta.
Citera
2018-07-02, 15:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Men! Varför skulle jag mena att vi kan stryka svartsjuketesen?
Motivbild är väl tämligen självklart. De hade under flera år haft en affär där de haft kul frilufts upplevelser och superb sex. (Gissar jag annars hade de väl inte fortsatt...)
Nu 2017 händer något, de bråkar och LW anmäler SD två gånger, hon blockerar honom senare på olika media. De bryter och umgås inte längre.
HD får reda på allt, vill ta ut skilsmässa och flyttar. Kvar står SD utan fru och tråksex, han saknar såklart LW med den spänning, roliga cachandet och den fantastiska sex de hade.

Jösses människa, håller du inte med om att det finns en motivbild?

Så förutom att ha varit en helt underbar, perfekt kvinna,
enligt dig, så var hon även superb på att ha sex?
Blir du inte det minsta bitter över att hon "bara" ville
vara vän med dig?
Citera
2018-07-02, 15:28
Medlem
Citat:
Jo det är väldigt märkligt, lika märkligt som andra kvinnor som stannar kvar hos misshandlande män som till slut mördar dom.
Nu bröt ju till slut LW-SD, och det var ju inte för tidigt då deras relation var både osund och omoralisk.

Min teori är att både HD och LW ville kunna bo kvar i närheten av sina ex och fortsätta det geocaching liv som de älskade. Då insåg de väl att de måste kunna vara vänner. I loggen ser man att de inte umgås, bara att de delar upp cachar.
Om hon fortsatte med SD skulle jag gissa att det rörde sig om sexträffar, kanske påstod han även att han skilde sig för hennes skull. Vet du om SD var den intima kontakten i november 2017 eller avslöjade hon aldrig det?
Citera
2018-07-02, 15:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Blir fundersam över vad du vill med en sådan fråga? Försöker du hävda att Sh. Holmes skulle vara en av de försmådda och svartsjuka?

Möjligen. Han eller någon annan som kände så.

Åtminstone verkar han vara väldigt förblindad av "kärlek".
Citera
2018-07-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Team Davidsson är både SD och HD. Och ja hon har kontakt. Men jag tolkar det inte som att hon är ensam ute med SD igen. Träffar dem båda först på parkeringen.
Läs loggarna istället... Du får, jag lovar, hålla på SD som GM, men försök hålla dig till sannningen.

Om det skulle visa sig att SD skänker 100’000 i välgörenhet, så skulle du/ni förvränga det direkt till att det NOG är terrorism. Snacka om sektliknande bödelmentalitet. Jag tar upp loggarna för jag inte ser ett konsekvent sammanhang, det haltar. Sen om det är till SD:s för- eller nackdel, det får tiden utvisa.
Citera
2018-07-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så förutom att ha varit en helt underbar, perfekt kvinna,
enligt dig, så var hon även superb på att ha sex?
Blir du inte det minsta bitter över att hon "bara" ville
vara vän med dig?

Vad vill du med detta? Knappt så jag inte vill svara... men vill att rätt ska vara rätt.
Jag har aldrig skrivit att hon var en "underbar, perfekt kvinna" och det med superb sex gissar jag bara på, annars hade de väl inte fortsatt ligga?

För övrigt, även om varken du eller någon annan har med det att göra, konstaterade jag tidigt och likaså LW att vi skulle "bara" vara vänner.
Och det kan jag säga med sorg i rösten, jag hade aldrig trott att man kan ha så roligt med en kvinna med kläderna på.
LW skrattade såklart gott åt den kommentaren när jag sa den...
Citera
2018-07-02, 15:37
Medlem
Citat:
Jo det är väldigt märkligt, lika märkligt som andra kvinnor som stannar kvar hos misshandlande män som till slut mördar dom.
Nu bröt ju till slut LW-SD, och det var ju inte för tidigt då deras relation var både osund och omoralisk.
När var denna tid dom bröt enligt dig? Vi är väl överens om att hon inte hade några problem att ringa TeamDavidsson och sammanstråla i skogen?
Citera
2018-07-02, 15:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vad vill du med detta? Knappt så jag inte vill svara... men vill att rätt ska vara rätt.
Jag har aldrig skrivit att hon var en "underbar, perfekt kvinna" och det med superb sex gissar jag bara på, annars hade de väl inte fortsatt ligga?

För övrigt, även om varken du eller någon annan har med det att göra, konstaterade jag tidigt och likaså LW att vi skulle "bara" vara vänner.
Och det kan jag säga med sorg i rösten, jag hade aldrig trott att man kan ha så roligt med en kvinna med kläderna på.
LW skrattade såklart gott åt den kommentaren när jag sa den...

Jag beklagar dig sorg.
Du verkar ha varit en fin vän till LW.

Vad jag menar är att någon annan kan ha
varit bitter och svartsjuk och inte nöjt sig
med att "bara" vara vänner.

Och jag tyckte att din kommentar om "tråksex med HD"
var onödig.
LW och SD har haft en affär bakom ryggen på HD i 6 år.
HD och hennes barn är offer för den otroheten.
Möjligen även UW och hans barn.
Det är så fruktansvärt lågt av både LW och SD.
Därför har jag svårt att tro på den bild
du försöker framställa av LW.
Hon kan inte ha varit så perfekt som du påstår.

Det betyder givetvis inte att någon hade rätt att
döda henne, även om jag skulle kunna förstå HD
om hon gjorde det.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-02 kl. 16:04.
Citera
2018-07-02, 15:53
Medlem
Citat:
Min agenda är att följa en mördare till cellen, oavsett om det är SD eller inte.
Bara för att jag inte ser SD som primär GM, betyder inte att jag håller honom som en kandidat. Men eftersom TR inte satte honom som sannolik, så håller jag andra dörrar öppen.
Att ni sitter som knähundar och lutar er på att han är skäligen är ert problem. Ni kan vara övertygad med, men det är inte jag i detta läge.
Undrar hur ni reagerar OM SD är oskyldig....

Den agendan delas väl av dom flesta skulle jag tro. Inte desto mindre är entydiga utredningsläget så att den som sticker ut är just SD. Han är funnen skäligen misstänkt vilket tyder på att både Åklagaren och TR är eniga om den bedömningen. Den ende av dessa som känner till vilka tekniska bevis som skickas till NFC är spaningsledning och Åklagaren.

Utan resultat från NFC ligger de tekniska bevisen där dom ligger men kan innehålla svaren som behövs för att genomföra en riktig förundersökning. Det kan också innebära att andra gärningsmän får ett större intresse.

Utan de resultaten fortsätter undersökningen under sekretess dvs tystnad. Irriterande och en grogrund för diverse spekulationer som dessvärre drar in en mängd helt perifera personer för utredningen.

Att det tar tid för att få ut resultat från NFC är väl känt och helt normalt. Tyvärr. Det är bara att förhålla sig till det. Det har inte gått så lång tid från att de första tekniska bevisen skickades in, kanske slutet av maj.

EDIT. Därefter har dom väl fyllt på med bevis för undersökning. Så den väsentliga frågan är När öppnade ärendet av NFC?
Senast redigerad av Remark 2018-07-02 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in