Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-02, 16:37
Medlem
StillaHavets avatar
Ännu en dag som gör mig full av beundran för AfS. Denne Markus Jonsson måste jag säga var en mycket trevlig bekantskap. Kasselstrand framstår som en stor ledare som kan dra till sig så många med så mycket sunt förnuft. Dagen bekräftar bara min bild av att Sverige idag bara har ett alternativ - Alternativ för Sverige. Gustav blir bara bättre och bättre och ångrar inte mitt stöd till partiet en sekund.

AfS är idag kanske världens mest intressanta parti och det är bara att be till högre makter att tillräckligt många svenskar får lära känna partiet och dess företrädare innan valet.
Citera
2018-07-02, 16:42
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Forutom att dom tar avstand fran allt som ar viktigt..

Det som bidrar till en riktig forandring.

Jag forstar. De ar for klena

Sjalv ar jag mer som william wallace a geoerge washington.

Dar snackar vi riktiga man till skillnad fran alla soy boys idag.

Nejdå, så är det inte. Just nu är AfS den kraft som behövs, i rätt tid, rätt politik och de bästa företrädarna. Har lyssnat på alla tal och alla grodor och är inte det minsta orolig.
Citera
2018-07-02, 16:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Den identitära rörelsen är ju oftast allra minst light-nazistisk. Judefrågan är något man oftast förstår i stora drag, även om man väljer att inte alltid prata om den.

När Magnus Söderman håller nazist-tal 2008,
https://www.youtube.com/watch?v=kmadJe1G_3c (hoppa till 2:33)

så beskrivs identitärerna (och den nya högern) som "förrädare", och "inte en del av den nationella rörelsen" osv. Så knappast light-nazistiskt...

Nu hade du "otur" igen när du tänkte.

(Hela talet här: https://www.youtube.com/watch?v=hijTZ_2hQH4&bpctr=1530543840)
Citera
2018-07-02, 16:51
Medlem
Tjyvass avatar
En rak och tydlig Kasselstrand intervjuad av SVT. Bredvid honom står Medborgerlig samlings Ilan Sadé som verkar vilja krypa ur skinnet. Kontrasterna kan inte vara tydligare!

https://www.svt.se/nyheter/svtforum/mitt-i-almedalen-smapartier-alternativ-for-sverige-och-medborgerlig-samling
Citera
2018-07-02, 16:52
Medlem
tclaessons avatar
Idag fick AfS lite uppmärksamhet av MSM! Intervju med Kasselstrand och partiledaren från MED av SVT: https://www.svt.se/nyheter/svtforum/mitt-i-almedalen-smapartier-alternativ-for-sverige-och-medborgerlig-samling
Citera
2018-07-02, 16:53
Medlem
Detta är en fråga som har varit på tapeten tidigare. Ska svenska åldringar få lov att välja bort icke-svensk vårdpersonal?

https://samnytt.se/valja-bort-utlandsk-hemtjanstpersonal-diskriminering-enligt-do/

Ska svenskar tillåtas att starta och driva egna etniskt svenska ålderdomshem på samma sätt som bl.a. judar gör i Sverige? Ska svenskar i Sverige tillåtas att starta och driva egna etniska förskolor och skolor?

AfS har ju profilerat och positionerat sig som ett implicit etniskt parti så det kan ju vara vanskligt att då ta ställning för explicit etnisk politik som att de svenskar som vill ska ha rätt att ha sina egna svenska ålderdomshem och förskolor/skolor. Detta är dock en fråga som någon behöver lyfta upp i den offentliga diskursen.
Citera
2018-07-02, 17:01
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag kommenterade enbart just att Trump gjorde en helomvändning och att en omvärdering då av många skedde. Misstänker att jag inte helt förstår din poäng. Förstår lättast lite rakare tankebanor.

Hur som helst låter det ganska bra om det du skriver stämmer, även om jag inte hänger med.

Min poäng är så enkel som att fröna till, att diverse drama-queens sedan fick spel på Trump, fanns med redan från början (och inte handlar om helomvändningar). Och att så är det även med AfS nu.

Din poäng handlar om Trumps många helomvändningar (ibland är det en i veckan - först helt om, och sen tillbaka igen, osv.). Det här är en viktig skillnad mellan Trump och AfS. Och du har rätt i att vissa avfärdar Trump för att man inte accepterar hans förhandlingspelande; och att denna aspekt således inte kommer att drabba AfS.
Citera
2018-07-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
När Magnus Söderman håller nazist-tal 2008,
https://www.youtube.com/watch?v=kmadJe1G_3c (hoppa till 2:33)

så beskrivs identitärerna (och den nya högern) som "förrädare", och "inte en del av den nationella rörelsen" osv. Så knappast light-nazistiskt...

Nu hade du "otur" igen när du tänkte.

(Hela talet här: https://www.youtube.com/watch?v=hijTZ_2hQH4&bpctr=1530543840)

Och vad gör Magnus Söderman idag då? Jo han driver den identitära nyhetssidan Svegot och det identitära projektet "Det fria Sverige" tillsammans med fd counterjihadisten Ingrid Carlqvist, fd nazisten Dan Eriksson och med gästspel och bidrag från personer som fd NMR-nazisten Jonas Nilsson/Eckeskog m.fl.

Du tänkte inte så långt verkar det som...
Citera
2018-07-02, 17:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Sett till antalet aktörer som stödjer AfS så borde de slå SvP. AfS har stöd från Fria Tider m.fl. och sin egen rörelse + delar av SvP:s gamla rörelse. Men misstaget som SvP gjorde och AfS riskerar att göra är väl att överskatta storleken på vår politiska sfär. Även om AfS skulle få flera hundra procent röster mer än SvP så skulle det ju fortfarande bli en stor flopp sett utifrån deras målsättning.
Det är inte säkert att AfS får fler röster än SvP. Till skillnad från förra valet kommer NMR att ställa upp i år, och de lär få en betydlig andel av förra valets SvP-väljare. Kvar återstår då SD-väljare som kan tänka sig rösta på AfS, men frågan är hur stor procentandel SD-väljare som faktiskt kommer att rösta på AfS. Av de cirka 25,000 Facebooklikes som AfS har, lär den större andelen rösta på SD; detta är liksom bara stödlikes från SD-väljare som AfS har på ansiktsboken.

De som kommer att rösta på NMR är liksom betydligt mer hardcore och "rödpillrade" än de som kan tänka sig lägga deras röst på AfS. Så AfS: stora utmaning det här valet kommer att vara om de lyckas övertyga invandringskritiska väljare att de helt enkelt är ett bättre parti än både SD och NMR. Det är viktigt att förstå, att SD har ett enormt momentum i det här valet, och momentum är en av många faktorer som AfS totalt saknar (en annan faktor är en karismatisk partiledare, och Kasselstrand är allt annat än karismatisk).
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-07-02 kl. 17:08.
Citera
2018-07-02, 17:16
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Min poäng är så enkel som att fröna till, att diverse drama-queens sedan fick spel på Trump, fanns med redan från början (och inte handlar om helomvändningar). Och att så är det även med AfS nu.

Din poäng handlar om Trumps många helomvändningar (ibland är det en i veckan - först helt om, och sen tillbaka igen, osv.). Det här är en viktig skillnad mellan Trump och AfS. Och du har rätt i att vissa avfärdar Trump för att man inte accepterar hans förhandlingspelande; och att denna aspekt således inte kommer att drabba AfS.

Jaha, ok då hänger jag med. AfS är sunt förnuft och för mig är det ett viktigt skäl att stödja partiet. Då ligger kursen normalt mer fast om man hunnit tänka igenom alla frågor. Använder man sunt förnuft i alla frågor och har svenska folket som uppdragsgivare då kommer man hamna rätt.

Sunt förnuft till RD 2018 är det som gäller.
Citera
2018-07-02, 17:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
En rak och tydlig Kasselstrand intervjuad av SVT. Bredvid honom står Medborgerlig samlings Ilan Sadé som verkar vilja krypa ur skinnet. Kontrasterna kan inte vara tydligare!

https://www.svt.se/nyheter/svtforum/mitt-i-almedalen-smapartier-alternativ-for-sverige-och-medborgerlig-samling

Jävlar vad han är skicklig, Kasselstrand!

Vartenda litet ordval och val av ton, i varje litet led i vad han säger - utsökt!

Han är lugn, saklig, inkluderande, resonerande - utan att backa en millimeter när det gäller fakta. Och inga överdrifter - men en väldigt storslagen politik.

När jag lyssnar på sådana här intervjuer så hinner jag tänka på hur jag skulle svara på frågorna, och Kasselstrand hittar i stort sett alltid något sätt att förbättra det. Jag har ofta berömt Åkesson för hans insatser i TV-rutan 2005-2010. Men Kasselstrand slår Åkesson med hästlängder, även när Jimmie var som bäst.
Citera
2018-07-02, 17:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Och vad gör Magnus Söderman idag då? Jo han driver den identitära nyhetssidan Svegot och det identitära projektet "Det fria Sverige" tillsammans med fd counterjihadisten Ingrid Carlqvist, fd nazisten Dan Eriksson och med gästspel och bidrag från personer som fd NMR-nazisten Jonas Nilsson/Eckeskog m.fl.

Du tänkte inte så långt verkar det som...

Så din poäng är alltså att Svegot m.fl. är light-nazister. Fine.

Det är väl ett svenskt fenomen i så fall. Sverige har ju alltid varit en ankdamm, isolerad från resten av den europeiska etnonationalistiska rörelsen. Det är precis det som AfS råder bot på nu.

Om nu f.d. nazister kallar sig för identitärer i Sverige, så gör inte det den europeiska identitära rörelsen det minsta nazistisk. Liksom AfS är den inte det minsta nazistisk. Du får leta efter dina light-nazister någon annan stans.

Sverige har världens mest förvirrade folk. Inte bara de mest förvirrade vänstermänniskorna, utan de mest förvirrade kvinnorna, de mest förvirrade nationalisterna... AfS har nu kommit för att rädda oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in