2018-07-02, 14:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Illvilligt påstående att negligera.

Jag reagerar instinktivt mot oärliga människor som dig flixa81 och flachbackfollower.
Lögner är ett socialt och själsligt cancer och är orsaken till mycket av värdens elände.

Lögner är också som kackerlackor,,hittar men en vet man att det finns 1000 till .
Det har visat sig i tråden dödar man en så kryper det snart fram en till.

Ni ( +ett par till) är besatta av att glorifiera LW och demonisera SD. Helt blinda över att dom BÅDA är/var människor med fel och brister som oss alla.
Det är djupt orätt att driva häxjakt och döma SD på förhand innan det det finns mer uppgifter att gå på.
Ska det vara så jäkla svårt att förstå? ??

Spekulera och diskutera olika teser och faktiska omständigheter är något annat är det regelrätta karaktärsmord ni ägnar er åt..

Okej så vad skiljer mina inlägg från teser och faktiska omständigheter?
Citera
2018-07-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så du menar att svartsjuketesen kan vi stryka? Vad har då SD för motivbild enligt dig?

Men! Varför skulle jag mena att vi kan stryka svartsjuketesen?
Motivbild är väl tämligen självklart. De hade under flera år haft en affär där de haft kul frilufts upplevelser och superb sex. (Gissar jag annars hade de väl inte fortsatt...)
Nu 2017 händer något, de bråkar och LW anmäler SD två gånger, hon blockerar honom senare på olika media. De bryter och umgås inte längre.
HD får reda på allt, vill ta ut skilsmässa och flyttar. Kvar står SD utan fru och tråksex, han saknar såklart LW med den spänning, roliga cachandet och den fantastiska sex de hade.

Jösses människa, håller du inte med om att det finns en motivbild?
Citera
2018-07-02, 15:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För övrigt dementerar jag vissa uppgifter, LW hade inget Förhållande och var inte intresserad av det. Däremot hade hon som övriga människor olika sorts relationer, de allra flesta som vänskaps men även ett intimare.
Jag var på vänskapssidan så hon hade inte ljugit om det för det fanns ingen orsak.

Så hon behövde också en "närhetsdonator"?

Vet du om hon fortfarande ansåg sig själv
vara kristen?
Citera
2018-07-02, 15:04
Medlem
Citat:
Jag har skickat loggar som bevis att båda parterna loggat tillsammans. Sluta på den punkten!
Kan du inte svara på detta, när är deras sista gemensamma logg ifrån? Jag har tittat bakåt till hösten -17 och hittar inget.
Citera
2018-07-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så hon behövde också en "närhetsdonator"?

Vet du om hon fortfarande ansåg sig själv
vara kristen?

Vad spelar det för roll?
Citera
2018-07-02, 15:09
Medlem
Citat:
Men! Varför skulle jag mena att vi kan stryka svartsjuketesen?
Motivbild är väl tämligen självklart. De hade under flera år haft en affär där de haft kul frilufts upplevelser och superb sex. (Gissar jag annars hade de väl inte fortsatt...)
Nu 2017 händer något, de bråkar och LW anmäler SD två gånger, hon blockerar honom senare på olika media. De bryter och umgås inte längre.
HD får reda på allt, vill ta ut skilsmässa och flyttar. Kvar står SD utan fru och tråksex, han saknar såklart LW med den spänning, roliga cachandet och den fantastiska sex de hade.

Jösses människa, håller du inte med om att det finns en motivbild?
Jo, för svartsjuka för mig betyder att det finns en 3:e part.
Det är jag som förde upp den motivbilden, att SD känner sig sviken när det OM det skar sig med HD och nu vill inte LW ha med honom att göra.
Det som talar mot detta, är som du skriver, att dom inte haft kontakt på 1,5 år (relationsmässigt). Jag hade med den inputen, men även fått höra att det inte stämmer. Och DÅ stämmer svartsjuketesen igen. Hänger du med i resonemanget?! Många motstridiga uppgifter, men som egentligen kan gå hand i hand, om man använder andra ögon.
Citera
2018-07-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Illvilligt påstående att negligera.

Jag reagerar instinktivt mot oärliga människor som dig flixa81 och flachbackfollower.
Lögner är ett socialt och själsligt cancer och är orsaken till mycket av värdens elände.

Lögner är också som kackerlackor,,hittar men en vet man att det finns 1000 till .
Det har visat sig i tråden dödar man en så kryper det snart fram en till.

Ni ( +ett par till) är besatta av att glorifiera LW och demonisera SD. Helt blinda över att dom BÅDA är/var människor med fel och brister som oss alla.
Det är djupt orätt att driva häxjakt och döma SD på förhand innan det det finns mer uppgifter att gå på.
Ska det vara så jäkla svårt att förstå? ??

Spekulera och diskutera olika teser och faktiska omständigheter är något annat är det regelrätta karaktärsmord ni ägnar er åt..
Du har möjligtvis inte väldigt ömma fötter?! Tråden är till för att diskutera, alla har vi olika åsikter. Och vad spelar det för roll att man höjer LW till skyarna?! Hon är ju borta för alltid och det finns absolut ingen som gjort sig förtjänt av att bli mördad. Vi kommer att till syven och sist få reda på vem som dödade henne. Antingen har man rätt, eller så har man fel.
Citera
2018-07-02, 15:12
Medlem
Citat:
Kan du inte svara på detta, när är deras sista gemensamma logg ifrån? Jag har tittat bakåt till hösten -17 och hittar inget.
Jag tar ur minnet att det var någon gång i augusti, frågade om anmälan var nedlagd då eller pågående.
Tyckte att det är märkligt att LW ringer SD/HD när detta föreligger, tycker inte ni det?
Citera
2018-07-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ja, det är lite av den springande punkten som jag inte förstår!
Det finns otaliga vittnen som sagt att dom inte kan vara nära varandra och är väldigt arga mot varandra. Att gängen som geocachar från Örebro får planera resorna isär, typ.
Samtidigt får jag indikationer att dom fortsatt sin relation, sexuellt.
Hittar rena bevis på att deras förhållande hade normaliseras när man läser loggar på en FTF jakt 2017-08-18 (då var väl inte ens anmälan nedlagd?):

"Ser att de första loggarna kommer in och vi har kontakt. "Vi har loggat halva rundan" svarar Team Davidsson. Eller, fyra av fjorton i alla fall, visar det sig när jag väl parkerat uppe vid sjuan. De vill logga alla i tur och ordning, så vi gör upp att jag börjar där så smått i lugn och ro, de får komma ifatt, början kan jag i så fall ta efteråt. Femman tjorvar visst för dem, men för min del hakar det upp sig på nian, så när jag just ska gå därifrån kommer grannarna joggande och jag väntar in dem.
...
tack Team Davidsson för samarbete i skogen!"

Från TeamDavidsson läser man: "...Men allt blev klart i tid och det blev en lyckad kväll med goda vänner..."

Om du menar detta så framgår ju att hon inte deltog där med SD. Han och HD tog hälten av cacharna och hon tog resten.
Citera
2018-07-02, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack, ja då blir det ju svårare. Då kanske jag får ompröva min teori. Om det var SD som var den intima så kan det förklara svartsjukan, men stämmer dåligt med att hon inte ville ha någon kontakt. Var det Beholder x så kan det stämma med de som hävdar att de hade en relation.
BeholderX var nu under våren (enligt mig och flera källor).
Men du får gärna komma med i klubben som tycker det är konstigt att LW verkar fortsätt umgås med SD efter anmälan, lika konstigt att SD vill ha med henne att göra.
Citera
2018-07-02, 15:17
Medlem
Citat:
Jag tar ur minnet att det var någon gång i augusti, frågade om anmälan var nedlagd då eller pågående.
Tyckte att det är märkligt att LW ringer SD/HD när detta föreligger, tycker inte ni det?

Jo det är väldigt märkligt, lika märkligt som andra kvinnor som stannar kvar hos misshandlande män som till slut mördar dom.
Nu bröt ju till slut LW-SD, och det var ju inte för tidigt då deras relation var både osund och omoralisk.
Citera
2018-07-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Om du menar detta så framgår ju att hon inte deltog där med SD. Han och HD tog hälten av cacharna och hon tog resten.

Ser att de första loggarna kommer in och vi har kontakt. "Vi har loggat halva rundan" svarar Team Davidsson. Eller, fyra av fjorton i alla fall, visar det sig när jag väl parkerat uppe vid sjuan. De vill logga alla i tur och ordning, så vi gör upp att jag börjar där så smått i lugn och ro, de får komma ifatt, början kan jag i så fall ta efteråt. Femman tjorvar visst för dem, men för min del hakar det upp sig på nian, så när jag just ska gå därifrån kommer grannarna joggande och jag väntar in dem.
...
tack Team Davidsson för samarbete i skogen!"

Driver du med oss? Hur tolkar du det fetade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in