2018-07-02, 11:08
Medlem
sommarljums avatar
Idag är jag bara några hundra meter från NFC i Linköping. Ska jag knacka på och be dem skynda på lite?

Det börjar kännas som en lång väntan detta..
Citera
2018-07-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Idag är jag bara några hundra meter från NFC i Linköping. Ska jag knacka på och be dem skynda på lite?

Jamen vilken bra idé!! 😄
Citera
2018-07-02, 11:17
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Jag har hört från bekanta till honom att han sagt att de inte "har något på honom" och att han inte gjort det. De har bråkat men när det bråket skulle vart framgick inte.

Ang att ”de inte har något på honom”:

1. Han är oskyldig.
2. Han har planlagt mordet mycket noga och har därför lämnat väldigt få spår efter sig.
3. Han blåljuger
Citera
2018-07-02, 11:26
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Dom kanske t.o.m. bråkade senast på mordkvällen? Men det var inte han som mördade henne, säger han givetvis.

Uttalandet att de inte har något på honom känns lite mystiskt.
Om det nu är de orden han har använt.
Det är ju inte samma sak som att säga att man är oskyldig.
Han kanske inte kan säga rakt ut att han är oskyldig.
Utan slingrar kring ämnet
Citera
2018-07-02, 11:31
Medlem
Citat:

Ge dom en hård spark i arslet.
Du kan även fråga om dom skickat prover utomlands.
Skämt å sido, men skulle gärna vilja veta det.
Citera
2018-07-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ang att ”de inte har något på honom”:

1. Han är oskyldig.
2. Han har planlagt mordet mycket noga och har därför lämnat väldigt få spår efter sig.
3. Han blåljuger

Dom har teknisk bevisning mot honom. Med det menas att det finns bevis att dom haft kontakt, vilket han har erkänt. Men bevisningen går inte att härleda till att han varit inblandad i mordet (som TR vidimerar med sitt beslut, annars hade han suttit på sannolika).
Det ger underförstått att vissa av analyserna från NFC har kommit, vilket inga här verkar tro...
EDIT: Skrev "många av analyserna", menade vissa, jag har ingen aning om mängden.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-02 kl. 11:42. Anledning: Förtydligande.
Citera
2018-07-02, 11:44
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dom har teknisk bevisning mot honom. Med det menas att det finns bevis att dom haft kontakt, vilket han har erkänt. Men bevisningen går inte att härleda till att han varit inblandad i mordet (som TR vidimerar med sitt beslut, annars hade han suttit på sannolika).
Det ger underförstått att vissa av analyserna från NFC har kommit, vilket inga här verkar tro...
EDIT: Skrev "många av analyserna", menade vissa, jag har ingen aning om mängden.

Har han sagt det till din partner?

Är det därför du numera tror att de haft kontakt efter misshandelsanmälan?

Har SD haft kontakt med LW samma kväll som hon försvann?
Citera
2018-07-02, 11:56
Medlem
[quote=Draifos|64478644]Det verkar gå trögt för de som fortfarande vill måla upp en bild av SD som gärningsman. Senaste idén var alltså att han skulle ha fejkat en blogg som möjligen pekar bort från honom själv. Den här idén bedömer jag som rätt desperat.

Något som däremot skulle kunna peka mot SD, och som om det stämmer skulle slå byskvallret här i tråden med hästlängder, är den eventuella kopplingen till ett av arbetsgivarens uppdrag utomlands. Vet man om SD under någon tidigare period har varit stationerad i t.ex. England eller Australien?[/QUOTE]

Kan du förklara hur du menar, jag förstår inte.
Citera
2018-07-02, 12:08
Medlem
flixa81s avatar
[quote=CarlJanne75|64519021]
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar gå trögt för de som fortfarande vill måla upp en bild av SD som gärningsman. Senaste idén var alltså att han skulle ha fejkat en blogg som möjligen pekar bort från honom själv. Den här idén bedömer jag som rätt desperat.

Något som däremot skulle kunna peka mot SD, och som om det stämmer skulle slå byskvallret här i tråden med hästlängder, är den eventuella kopplingen till ett av arbetsgivarens uppdrag utomlands. Vet man om SD under någon tidigare period har varit stationerad i t.ex. England eller Australien?[/QUOTE]

Kan du förklara hur du menar, jag förstår inte.

Det är nog dig det går mest trögt för i den här tråden
Inte SD som fejkat en blogg utan Lenas exman UW
Men det finns inga konkreta bevis för att det verkligen är UW som gjort blogginläggen
Citera
2018-07-02, 12:23
Medlem
[quote=flixa81|64519109]
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Det är nog dig det går mest trögt för i den här tråden
Inte SD som fejkat en blogg utan Lenas exman UW
Men det finns inga konkreta bevis för att det verkligen är UW som gjort blogginläggen

Trög är jag nog efter som jag inte fattar nu heller.
Det va den sista raden som va min.

Jag bad Draifos förklara. Det är strul med tekniken.

"Kan du förklara hur du menar, jag förstår inte."
Citera
2018-07-02, 12:24
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Vet du vilken kontakt de haft? Fysisk eller via telefon/sms/chatt eller liknande?

Vet du när den senaste kontakten var?
Citera
2018-07-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Uttalandet att de inte har något på honom känns lite mystiskt.
Om det nu är de orden han har använt.
Det är ju inte samma sak som att säga att man är oskyldig.
Han kanske inte kan säga rakt ut att han är oskyldig.
Utan slingrar kring ämnet

Svarar dig här i stället, det blev en jävla soppa.
Jag frågade Draifos om han kunde förklara var Australien kom in
i bilden.
Du kanske fattade vad han menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in