2018-07-02, 00:19
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja SD tar nog några % till från M nu. Det blir ju fortsatt sosseregering eller "Allians" med C och stöd av S. Vill man som moderat byta regering så är det bara att överge M.

Jag tar tillbaka det jag skrev tidigare om att SD skall ligga lågt om regeringsalternativen. Nu borde de gå ut och säga att de kommer fälla alla regeringar med C i. Låt M-väljarna veta att M är kört, de kan aldrig få makten med nuvarande partiledning.

Knepigt läge detta. Kristerssons pudel gentemot C och L idag var ett gigantiskt självmål. Vetefan hur M ska repa sig efter detta, går det överhuvudtaget?

Tycker nog Åkesson ska avvakta något innan några dylika utspel. Min förhoppning är fortsatt att Kd rör om i grytan, dvs röker fredspipa med Sd. Nu minskade iofs den chansen idag iom Kristerssons utspel. Dock har Kd snart inget val längre om de vill vara med och leka efter valet. Ebba BuschThor är enligt mig den enda partiledaren med lite hjärna, förutom Åkesson.
2018-07-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Någon gång ska vara den första så det kommer ske nu. YouGov är förövrigt en ganska oseriös opinionsbyrå infiltrerad av SD.

Någon gång ska vara den första...jävla amatör
2018-07-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Någon gång ska vara den första...jävla amatör
Oroa dig inte jag kommer få rätt. SD kommer göra bort sig rejält inom kort och därmed tappa i opinionen som förövrigt är uppumpad av infiltrerande SD-nätfegisar. Det kommer iofs inte påverka de mest yra som redan ställt in sig på att rösta SD no matter what. Men lyckligtvis är inte alla väljare lika yra.
2018-07-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Knepigt läge detta. Kristerssons pudel gentemot C och L idag var ett gigantiskt självmål. Vetefan hur M ska repa sig efter detta, går det överhuvudtaget?

Tycker nog Åkesson ska avvakta något innan några dylika utspel. Min förhoppning är fortsatt att Kd rör om i grytan, dvs röker fredspipa med Sd. Nu minskade iofs den chansen idag iom Kristerssons utspel. Dock har Kd snart inget val längre om de vill vara med och leka efter valet. Ebba BuschThor är enligt mig den enda partiledaren med lite hjärna, förutom Åkesson.
Åkesson ska säga att SD röstar emot varje regeringsalternativ om det inte blir regeringsförhandlingar. Det är vad SAMTLIGA andra partier kommer att säga så varför skulle inte Sveriges största parti säga det?
2018-07-02, 00:34
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Åkesson ska säga att SD röstar emot varje regeringsalternativ om det inte blir regeringsförhandlingar. Det är vad SAMTLIGA andra partier kommer att säga så varför skulle inte Sveriges största parti säga det?

Förvisso så men eftersom precis allt går sds väg numera finns det egentligen ingen anledning att offentligt ta ställning till något överhuvudtaget.
2018-07-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Förvisso så men eftersom precis allt går sds väg numera finns det egentligen ingen anledning att offentligt ta ställning till något överhuvudtaget.
Om SD gör klart att man villkorar sitt stöd med regeringsförhandlingar så kollapsar Kristerssons hela valstrategi. Han måste då förklara om han är beredd att förhandla med S eller SD. Om svaret blir S så kan M bli ett tioprocentsparti och SD ett fyrtioprocentsparti.

Än så länge kan han gömmasig bakom illusionen att han kan bilda en Alliansregering.
2018-07-02, 00:47
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Om SD gör klart att man villkorar sitt stöd med regeringsförhandlingar så kollapsar Kristerssons hela valstrategi. Han måste då förklara om han är beredd att förhandla med S eller SD. Om svaret blir S så kan M bli ett tioprocentsparti och SD ett fyrtioprocentsparti.

Än så länge kan han gömmasig bakom illusionen att han kan bilda en Alliansregering.

Sant men då lär dåren påtala att målet är att alliansen får egen majoritet, dvs köra på i samma hjulspår ändå.

Det var hursomhaver ett märkligt utspel av Kristersson. Kan det vara så att han fått förhandsinformation om "den stora sd-skandalen" som ska offentliggöras under Almedalsveckan av D Baas och Expressen?
2018-07-02, 05:51
Medlem
Citat:
Oroa dig inte jag kommer få rätt. SD kommer göra bort sig rejält inom kort och därmed tappa i opinionen som förövrigt är uppumpad av infiltrerande SD-nätfegisar. Det kommer iofs inte påverka de mest yra som redan ställt in sig på att rösta SD no matter what. Men lyckligtvis är inte alla väljare lika yra.

Okej, Niburu, vi hänger med. Du säger att opinionsundersökningarna är ointressanta och att de ljuger när de säger att SD har 20% i opinonen eller mer. Du säger att valet kommer att visa att SD bara kommer att få 15%.

Vi fattar! Du kan se in i framtiden, så det är knappt lönt för oss andra förblindade typer att diskutera med dig nu, och jag för min del tänker vänta till efter valet när vi har facit.

Jag noterar dock att du kallar dig Niburu2011. Vilken intressant signatur. Niburu var väl den där påhittade dödsplaneten, som påstods vara på väg mot jorden för att krossa oss alla. Jag diskuterade en gång med en stolle som påstod att Niburu redan nu syntes på himlen, så det var bara att gå ut och titta efter, så såg man det ondskefulla röda skenet.

Niburu2011. Låt se. Du hörde inte till det där gänget som trodde att Niburu var på väg, kanske 2011? För i så fall har du redan haft rejält fel en gång förut.
2018-07-02, 07:56
Moderator
Tinuviels avatar
Ulf Kristerssons tal och utspel diskuteras i andra trådar. Håll er där och lägg i denna fokus på SD i opinionsundersökningarna.

Som tidigare konstaterat är detta INTE en tråd där man diskuterar SD i största allmänhet.

// mod
2018-07-02, 08:17
Medlem
Fris avatar
Citat:
Åkessons inviter till samarbete med andra partier vore en katastrof om de skulle förverkligas. Men det finns ju ingen risk för det. Alla inom regimpacket har livslångt definierat hela sin existens som människa med att hata SD. Det är överordnat precis allting för dem, ja vi har sju enfrågepartier i Riksdagis som ser som sin enda uppgift i livet att aldrig samarbeta med SD. Det är rent psykologiskt omöjligt för någon av dem att någonsin ens prata med SD.

Åkessons inviter är däremot en fantastiskt opinionssuccé så länge de avvisas! PK har ingenting alls emot att kastas ut ur Riksdagis för att de mobbar SD. Att hata SD är som sagt det enda som ger deras liv mening. Åkesson får dem också att bevisa att de offrar allt för sitt antidemokratiska hats skull. Alliansen är förintad och M själva kraschar med 7% igen. S är under sitt 100-årslägsta. SD är största parti efter ytterligare en mer än fördubbling i ett val, den fjärde i rad sedan Åkesson tog över och inledde samarbetsretoriken som huvudsaklig kampanjstrategi. Han är den i särklass mest framgångsrike partiledaren i svensk historia. Allt baserat på att exponera regimpartiernas hat och hyckleri för väljarna, som till mans ogillar sånt asocialt beteende.
Senast redigerad av Fri 2018-07-02 kl. 08:23.
2018-07-02, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Okej, Niburu, vi hänger med. Du säger att opinionsundersökningarna är ointressanta och att de ljuger när de säger att SD har 20% i opinonen eller mer. Du säger att valet kommer att visa att SD bara kommer att få 15%.
Var sa jag att de är ointressanta? Däremot så är de ju ofta felaktiga och vissa är infiltrerade och vinklade på ett sånt sätt att de blir direkt ohederliga.
2018-07-02, 09:38
Medlem
Citat:
Var sa jag att de är ointressanta? Däremot så är de ju ofta felaktiga och vissa är infiltrerade och vinklade på ett sånt sätt att de blir direkt ohederliga.

Intressant infallsvinkel. Så, finns det i sådant fall något OI som visar SDs "rätta" siffror, enligt dig?

Vad gäller metodik och urval i webpaneler så har det avhandlats i spaltmeter med inlägg i denna tråds historia - bara att bläddra tillbaks och läsa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in