2018-07-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Är det OK om jag citerar dig i denna tråd efter valet? Sådana här öppna mål får man bara inte missa...
Gör det men du kommer troligen missa det öppna målet.
2018-07-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Återkom efter valet. Din stolle. Sd kommer bli det största partiet.
Inte en chans de yra väljarhönsen från M KD och S kommer återvända hem.
2018-07-01, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte en chans de yra väljarhönsen från M KD och S kommer återvända hem.

I din fantasi ja.
2018-07-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Haha.
.
Vad har de för intresse av att ge ett parti i Sverige glädjesiffror?
Tjäna pengar troligen. Yougov är troligen det mest lättmanipulerade och lättinfiltrerade "institutet" på grund av deras modell.
2018-07-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
I din fantasi ja.
Nej det är ju självklart att en del yra väljare av ren trots och ren okunskap sagt sig vilja rösta SD men snart blir det allvar och då vill de såklart inte stödja ett samhällsfientligt parti som SD.
Senast redigerad av Nibiru2011 2018-07-01 kl. 22:46.
2018-07-01, 22:46
Avslutad
Citat:
Nej det är ju självklart att en del yra av ren trots och okunskap sagt sig vilja rösta men snart blir det allvar och då vill de såklart inte stödja ett samhällsfientligt parti som SD.

30%
2018-07-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Om sd får under 30% ser jag det som ett misslyckande. Jag tror sd får 34% om allt går som det ska.

Kom ner på marken. De kommer givetvis inte får över 30 %; än mindre 34 %. Sådana som du "förutspådde" att SD skulle få 10-12 % 2010, samt 20 % 2014. Folk lär sig aldrig. 25-26 % för SD ska ses som ett väldigt bra resultat, särskilt om de blir störst.
2018-07-01, 22:55
Medlem
Citat:
Nej det är ju självklart att en del yra väljare av ren trots och ren okunskap sagt sig vilja rösta SD men snart blir det allvar och då vill de såklart inte stödja ett samhällsfientligt parti som SD.

hahaha du har missat trenden totalt eller? tack för ett gott skratt iallafall
2018-07-01, 23:23
Medlem
S.Kandals avatar
Stolpskottet Kristersson gjorde allt i sin makt idag att få ner Moderaterna än längre ner i träsket. Tippar att 1-2% till övergav idag efter hans ändring i taktik. Dessa 1-2% gick raka vägen till Sd utan att passera gå.

Citat:
Men det kanske mest uppseendeväckande i talet var att Kristersson nu utsatte SD närmast för ett generalangrepp. Han radade upp exempel på vidrigheter hos Sverigedemokraterna. Alltifrån vice talmannens ifrågasättande av om judar och samer också är svenskar till SD:are som hetsar mot utlänningar och hyllar moskébränningar. Men också ett kraftigt fördömande av partiets nej till Nato och att SD vill att Sverige lämnar EU. Liksom att partiet gärna hyllar ledare som ifrågasätter Europas demokratiska grund.

https://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/han-utsatte-sd-narmast-for-ett-generalangrepp/

Det luktar numera fullständig sd-kross i september, 28-30% är fanimig inte omöjligt längre. Alliansen kommer aldrig att få egen majoritet, inte efter Kristerssons magplask. Han har bestämt sig, Sd ska from nu återigen brunmålas...suck.

Nu kan precis allt hända framöver. Jag hade totalt räknat bort vänsterflanken, nu är de plötsligt med i matchen igen.

Sammanfattningsvis: De svenska partiledarna är idioter!
2018-07-01, 23:48
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Stolpskottet Kristersson gjorde allt i sin makt idag att få ner Moderaterna än längre ner i träsket. Tippar att 1-2% till övergav idag efter hans ändring i taktik. Dessa 1-2% gick raka vägen till Sd utan att passera gå.

https://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/han-utsatte-sd-narmast-for-ett-generalangrepp/

Det luktar numera fullständig sd-kross i september, 28-30% är fanimig inte omöjligt längre. Alliansen kommer aldrig att få egen majoritet, inte efter Kristerssons magplask. Han har bestämt sig, Sd ska from nu återigen brunmålas...suck.

Nu kan precis allt hända framöver. Jag hade totalt räknat bort vänsterflanken, nu är de plötsligt med i matchen igen.

Kristerssons "taktik" gentemot SD är fullständigt obegriplig. Ibland en liten försiktigt utsträckt hand, då reagerar Lööf och Björklund med taggarna utåt och Kristersson backar som den lille mes han är. SD behöver i nuläget inte göra ett förbannat dugg. Jag säger som Markus Oscarsson på TV4: "Åkesson kan åka på en flera månader lång Thailandssemester som varar ända fram till valet, SD kommer ändå att gå framåt."

Partiledarna för sjuklövern är inte bara idioter, de är så i otakt med tiden och den rådande situationen att klockorna stannar. Min prognos ligger fast: SD närmare 30% än 25% den 9 september. Vänta bara...
Senast redigerad av Smoothman 2018-07-01 kl. 23:56. Anledning: Redigering
2018-07-01, 23:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det är du som inte har koll på SD de är ju ett parti som utesluter sina valda företrädare til höger och vänster och en partiledare som ljuger för en sjuåring om att han inte känner några rasister alls. SD är ett parti i upplösning som dessutom inte ens kan fylla sina vunna stolar runt landet.

Klart det är relevant även idag. Kanske mer än för 100 år sedan till och med.

Är du emot att de utesluter rötägg och din definition av rasist ger jag inte mycket för, med den definitionen är de flesta partier i andra länder rasistiska. Du borde inse att det inte är en korrekt syn.

För övrigt så nej, väljarna tycker inte att S retorik är relevant, det är därför de faller allt djupare.
2018-07-02, 00:02
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Ja SD tar nog några % till från M nu. Det blir ju fortsatt sosseregering eller "Allians" med C och stöd av S. Vill man som moderat byta regering så är det bara att överge M.

Jag tar tillbaka det jag skrev tidigare om att SD skall ligga lågt om regeringsalternativen. Nu borde de gå ut och säga att de kommer fälla alla regeringar med C i. Låt M-väljarna veta att M är kört, de kan aldrig få makten med nuvarande partiledning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in