2018-07-01, 20:27
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Gräv är svaret på denna typ av problem. Lägg nyckeln i en plastpåse och gräv ner den i en park eller gröning i närheten. Ingen adress på nyckeln ich spade gömd någonstans.
Har faktiskt funderat på det. Men borde i så fall gräva ner den på innergården..
Citera
2018-07-01, 20:27
Medlem
Yale Doorman är svaret på problemet. Nyckel är så 2010.

https://www.yale.se/sv/yale/yalese/produkter/yale-doorman/yale-doorman-v2n-digitalt-dorrlas/
Citera
2018-07-01, 20:28
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Nej, men då kan du ju be en kollega låsa upp och hämta nyckeln? Men det beror ju såklart på hur det ser ut på ditt jobb.
Då kan ju kollegan lika gärna ha min extranyckel
Dock har jag inte den 'kontakten' med nån på jobbet. Det är omsättning på personalen.
Skulle kännas bäst att lämna den till en vän ändå.
Men vill höra hur andra gör!
Citera
2018-07-01, 21:03
Medlem
MyCuteLittleHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Tjena!

Jag bor i city. Alla mina vänner bodde fram till relativt nyligen också i city men har nu i en jämn ström lämnat stan för att binda sig, skaffa barn och bo lite utanför.
En kompis som hade min extranyckel bodde några gator bort. Nu bor hon 2 mil från stan och en annan vän fick då min extranyckel.
Nu har hon i sin tur flyttat nästan 3 mil bort och jag har tagit tillbaka min nyckel.
Jag har ingen familj här och har nu inte kvar nån tillräckligt bra vän heller som jag skulle kunna tänka mig att lämna nyckeln till.
Kanske får lämna den till min vän som hade den från första början?
Saken är ju den att jag gärna vill ha extranyckeln nära om jag skulle tappa min nyckel. Jag har ingen bil och tappar jag den på natten/kvällen är det ju lite struligt.
Är man sambo är det enkelt, men jag lever fri.

När jag växte upp hade vi gömt en nyckel i en blomkruka på vår tomt.

Hur har ni gjort med er extra hemnyckel?

Har du bil så kanske du kan gömma den där?
Citera
2018-07-01, 21:52
Medlem
Thraxxs avatar
Jag har min extra nyckel nergrävd i en liten dunge nära mig i en snusdosa där ligger den säkert och nära om jag skulle slarva bort min nyckel.
Citera
2018-07-01, 22:00
Medlem
Kristaallens avatar
Fråga på ett hotell eller vandrarhem om dem eventuellt kan hålla nyckeln till dig, när vi hade lite problem med att för många nycklar var på vift på mitt gamla jobb så ändrade vi lås och den enda nyckeln som fanns gavs till ett närliggande hotell där man var tvungen att kvittera ut den varje gång.
Citera
2018-07-01, 22:07
Medlem
thenightfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Jag har min extra nyckel nergrävd i en liten dunge nära mig i en snusdosa där ligger den säkert och nära om jag skulle slarva bort min nyckel.
jag har min under en av 100 stenar i ett gammalt stenbrott med stora bumlingar kvar, ligger bredvid ett eljusspår så lätt att se på kvällen, och ingen nånsin kan bara av tur hitta den under en sten som bara sticker upp hälften.
Citera
2018-07-01, 22:13
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenightfox
jag har min under en av 100 stenar i ett gammalt stenbrott med stora bumlingar kvar, ligger bredvid ett eljusspår så lätt att se på kvällen, och ingen nånsin kan bara av tur hitta den under en sten som bara sticker upp hälften.

LUL En av hundra stenar oboy jobbigt läge om du en dag glömmer bort vilken sten nyckel låg under
Citera
2018-07-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx

Citat:
Ursprungligen postat av thenightfox

Första meningen i första inlägget "Jag bor i city.". Tror inte den skulle ligga kvar många minuter om OP ger sig ut med spade och gräver ner något i Humlegården...
Citera
2018-07-01, 22:16
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ja, säg det.

Nu när jag tänker på det så hade vi en extranyckel hos grannen.
Men dom flyttade till Skåne för flera år sedan.

Minns inte ens vad dom hette.
Citera
2018-07-01, 22:22
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Tjena!

Jag bor i city. Alla mina vänner bodde fram till relativt nyligen också i city men har nu i en jämn ström lämnat stan för att binda sig, skaffa barn och bo lite utanför.
En kompis som hade min extranyckel bodde några gator bort. Nu bor hon 2 mil från stan och en annan vän fick då min extranyckel.
Nu har hon i sin tur flyttat nästan 3 mil bort och jag har tagit tillbaka min nyckel.
Jag har ingen familj här och har nu inte kvar nån tillräckligt bra vän heller som jag skulle kunna tänka mig att lämna nyckeln till.
Kanske får lämna den till min vän som hade den från första början?
Saken är ju den att jag gärna vill ha extranyckeln nära om jag skulle tappa min nyckel. Jag har ingen bil och tappar jag den på natten/kvällen är det ju lite struligt.
Är man sambo är det enkelt, men jag lever fri.

När jag växte upp hade vi gömt en nyckel i en blomkruka på vår tomt.

Hur har ni gjort med er extra hemnyckel?

Bor du i hus eller lägenhet.

I mina föräldrars bostadsrätt så är det en pensionär som har fått förtroendet att ha extranycklar till alla lägenheter.

Bor man i hus så är det en bra ide att lämna till grannen om du har kontakt med dem lite du inte har någon släkting eller vän nära.
Citera
2018-07-01, 23:02
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyCuteLittleHorse
Har du bil så kanske du kan gömma den där?
Nä har ingen bil.
Citat:
Ursprungligen postat av aebletarte
Första meningen i första inlägget "Jag bor i city.". Tror inte den skulle ligga kvar många minuter om OP ger sig ut med spade och gräver ner något i Humlegården...
Haha, att gräva ner den i stan är nog omöjligt. Parkarbetare, hundar, 'människor' osv hade nog hittat den.
Och att gömma den under en sten någonstans känns som att det inte är en bra idé.
Jag gömde en sak i en stenmur en gång och var säker på att jag skulle minnas exakt mellan vilka stenar jag skjutit in det jag gömt. 2 dagar senare så gick jag dit och jag hittade det inte!! Visst, nån kanske sett att jag höll på där vid muren och själva stal det av mig, men..
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ja, säg det.

Nu när jag tänker på det så hade vi en extranyckel hos grannen.
Men dom flyttade till Skåne för flera år sedan.

Minns inte ens vad dom hette.
Hm, ja så kan det gå. Tror jag läste nån tråd här där en med vapenskåp hade låtit en bekant ha hans extranyckel till vapenskåpet i sitt vapenskåp. Plötsligt dog den bekanta och skåpet + nyckel försvann innan han hann få reda på att gubben dött.
Jag har säkert 20-30 nycklar jag inte vet var dom går och inte vågar slänga heller för rätt var det är ska jag väl in i nåt utrymme och då har jag slängt nyckeln
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Bor du i hus eller lägenhet.

I mina föräldrars bostadsrätt så är det en pensionär som har fått förtroendet att ha extranycklar till alla lägenheter.

Bor man i hus så är det en bra ide att lämna till grannen om du har kontakt med dem lite du inte har någon släkting eller vän nära.
Jag bor i lägenhet. Det är bostadsrätt så det finns extranyckel 'nånstans' men den används ju bara om det är akut, vattenläcka då jag inte är hemma eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in