2018-07-01, 19:02
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför tog han inte ut nyckeln och bara gick ut? Hon ville ju inte prata med bilen ... då hade hon frivilligt lämnat bilen.

Tvingade hon sig också in i bilen? Eller hur gick det till?

Tänker exakt samma! Bara ta nyckeln och lämna henne i bilen så skulle hon garanterat öppnat dörren och gått ut.
Citera
2018-07-01, 19:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har bara fört in BeholderX i tråden. Han vet jag hade en relation. Det fanns nog 30-40 vittnen dessutom.
I övrigt har jag bara referat till andra på tråden och hennes egna texter dom ni själva fick tolka.
Men andra i tråden säger tvärtom...
Citera
2018-07-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har bara fört in BeholderX i tråden. Han vet jag hade en relation. Det fanns nog 30-40 vittnen dessutom.
I övrigt har jag bara referat till andra på tråden och hennes egna texter dom ni själva fick tolka.

Du sa tvärsäkert att de hade en PÅGÅENDE relation och det var lögn.
Citera
2018-07-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
SD är den enda som presenterats som misstänkt men oklart utifrån specifikt vad.

Det är väl inte så farliga saker som skrivits om henne här? Om hon umgicks med många män som kompis är inget fel men det finns väl möjlighet att någon, inte enbart SD, kan ha blivit svartsjuk, eller tyckt sig lekt med om någon misstolkat hennes intresse i umgänget. Exempelvis om hon ställt in något med kort varsel för att hon kom på att hon ville göra något annat med någon annan. Ungefär som hon kunde göra ibland när hon skulle ha barnen.

Det farliga är att den riktiga mördaren kan gå fri om man felaktigt pekar ut personer som hennes älskare och tänkbara mördare.
Citera
2018-07-01, 19:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han är skäligen misstänkt och då kan det naturligtvis spekuleras. Han kan frikännas. Hon är död oavsett utgången av detta. Men du fattar väl inte skillnaden.

Jo jag fattar skillnaden. För LW hade inte anmält något försök till sexuellt tvång. Antagligen för att hon inte uppfattat något sådant. Men man menar kanske att hon var förståndshandikappad och självklart inte förstod att han försökt få en avsugning? Att det så att säga finns *en naturlig förklaring* att hon som kvinna inte skulle ha anmält sådant just för att det skulle ha hänt?
Citera
2018-07-01, 19:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Båda är illa och sannolikt lögner. Hade det varit någon av dem som försökt tvinga den andra till sex i bilen skulle det framgått i förhör. Då kanske domen fallit annorlunda. Nu ville hon bjuda in honom på en kaka och prata.
Hahaha bara en kaka och prata mitt i natten fniss ?
Du har en omöjlig uppgift i att förvara en fiktiv gloria.
Citera
2018-07-01, 19:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo jag fattar skillnaden. För LW hade inte anmält något försök till sexuellt tvång. Antagligen för att hon inte uppfattat något sådant. Men man menar kanske att hon var förståndshandikappad och självklart inte förstod att han försökt få en avsugning? Att det så att säga finns *en naturlig förklaring* att hon som kvinna inte skulle ha anmält sådant just för att det skulle ha hänt?
Jag vet inte om du själv förstår dina vindlingar, jag gör det inte och finner ingen direkt koppling till inlägget jag besvarade. (Jo en).
Citera
2018-07-01, 19:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men ändå verkar finnas större tolerans för vildsinta spekulationer om vad specifikt SD kan tänkas ha gjort, eller haft för syfte.
Ja, och spekulationerna om SD kan ju dessutom sägas vara sanktionerade av åklagaren. Är det vanligt att en åklagare är så förtegen om vad som anses ligga till grund för ett utpekande av en gärningsman?
Citera
2018-07-01, 19:15
Medlem
Citat:
Det farliga är att den riktiga mördaren kan gå fri om man felaktigt pekar ut personer som hennes älskare och tänkbara mördare.

Är det mer farligt om en före detta älskare felaktigt pekas ut som mördare? Oavsett vem mördaren är går ju denne fri isåfall. Men det kanske inte gör något bara den före detta älskaren nitas dit på något sätt oavsett om han är skyldig eller inte för att några tycker han är knäpp? En bra genomförd utredning kan ju hursomhelst visa just att ett utpekande som älskare eller mördare är just felaktigt. Det kan väl vara skönt i förlängningen även om det under utredningen är olustigt. Jämfört med evigt byskvaller.
Citera
2018-07-01, 19:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hahaha bara en kaka och prata mitt i natten fniss ?
Du har en omöjlig uppgift i att förvara en fiktiv gloria.
Jag vill minnas att den informationen kommer från den utredningen men förstår inte vad du tycker är så roligt?
Har inte sett någon försöka glorifiera LW, däremot finns det en hel del som gärna vill sätta bockfoten på henne när den rätteligen redan tillhör en annan filur i sammanhanget.
Citera
2018-07-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, och spekulationerna om SD kan ju dessutom sägas vara sanktionerade av åklagaren. Är det vanligt att en åklagare är så förtegen om vad som anses ligga till grund för ett utpekande av en gärningsman?

Osäker på det, den misstänkte må ju få veta vad som ligger honom till last. Det man osökt reflekterar över är ju om man av utredningstekniska skäl garderar sig för att någon annan kan vara möjlig.
Citera
2018-07-01, 19:20
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Det var våren 2017 han försvann från hennes facebook.

Ja, så har jag också förstått det. Tänker att de först tog bort varandra som vänner på Facebook iom anmälan och att HD fick vetskap om relationen 2017. Men det måste inte betyda att de blockerade varandra = isf går det fortfarande att skriva till varandra i Messenger (fast det utåt inte går att se att de har kontakt). Vilket känns rimligt om de börjat umgås igen senare.

Spekulation, men tänker så här: De tycks ha haft svårt att gå isär trots olika försök och markeringar, även anmälningar. Relationen är kanske kantad/sporrad av skuldkänslor och adrenalin, och blir ett beroende, ömsom plågsamt ömsom himlastormande passionerat; en drog som är svår att sluta med. Man blir arg, hatar passionerat, älskar passionerat, bryter kontakten, försonas, hoppas, våndas, försöker bryta sig loss och slår på sig själv när det inte lyckas. Självföraktet växer med tiden och man mår allt sämre, känner sig fast i någon form av emotionellt missbruk. Men hela tiden står ett litet fönster alltid på glänt, ett hopp om att saker kanske, kanske kan bli annorlunda, och en möjlighet att ångra sig.
Att blockera någon är mer...definitivt. Något man gör när man verkligen har bestämt sig, så pass att man inte längre bryr sig om att veta oavsett vad den andre har att säga. Det kan verka som en liten detalj, men det kan också vara ett tecken på att man -äntligen - har lyckats stänga fönstret.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-07-01 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in