2018-07-01, 15:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ursäkta, men det är väl ändå precis tvärtom? Åtminstone om du har följt medierapporteringen under alla dessa år. Ingen svensk spelare har någonsin fått så mycket positiv uppmärksamhet som Zlatan, och ingen har hyllats så reservationslöst. Ingen har heller haft så många lagkamrater vars betydelse och insatser har nedvärderats. Om du bara läser vad kroniska Zlatanhatare skriver på nätet så kanske din bild stämmer, men det är knappast den gängse bilden.

Jag vet inte om du bla syftar på mig som kronisk zlattenhatare. Jag gillade honom inte från början men var nog egentligen rätt neutral till honom under en tid, men successivt tyckte jag det var trist att se.

Det som tände mina cylindrar på allvar mot honom var när han i fransk intervju säger att svenskar är rasister, hans arroganta stil mot Volvo och hans respektlösa stil mot vårt kungahus. Nu har jag taggarna utåt och han bekräftar själv varenda fördom jag hört om honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Så ligger det förstås till. Jag gissar att samtliga spelare som tackade för sig efter senaste EM väldigt gärna hade haft det här som sitt sista mästerskap. Det är synd att han inte kan släppa det helt och visa att han faktiskt gläds åt lagets framgångar. Du har nog rätt i att han tar det personligt att han hamnar i skuggan av det så här långt lyckade kvalspelet och VM-äventyret.

Jag upplever att hans uttalande nedan är helt ärligt, därför är det extra synd att han har tagit på sig alla reklamuppdrag och stannat kvar i fokus när alla andra försöker gå vidare.
Min historia med landslaget är över. Jag kunde gjort mer, men jag kunde också gjort mindre. Hur som helst hade det varit trevligt att se Sverige i VM.
Hade han visat sig stötta laget ordentligt under våren hade inte lika många personer upprörts och han hade inte dragits lika mycket i smutsen nu. Nu får i stället alla kritiker vatten på sin kvarn. Sedan har vissa saker han sagt överdrivits och misstolkats å det grövsta, framför allt av utländska medier. Men det är man mer van vid.

Hur upplever du det han säger i intervjun här? Ärligt? Uppriktigt?
https://www.youtube.com/watch?v=Xf3x6V7FGxE

Jag kan inte tänka mig någon som tackade nej innan till landslaget 94, 02, 04, 06 eller till Tre Kronor 94, 06, 13, 14, 17, 18 skulle sitta och inte unna sitt lag framgångar? Det är den stora skillnaden, zlatten spelade bara för sig själv, inte för laget, inte för landet, inte för folket.

När han bjöd hem landslaget till sitt hus i Malmö så var det garanterat maktutövning och befästa sin roll som annorlunda och utvald i landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja La Liga och PL är i en klass för sig.PSG's enda motstånd är väl Monaco i dagsläget,om man nu kan
kalla det för motstånd.Annars vet jag inte.Nantes kanske?Spelar dom i Franska ligan?

Men Z verkar gå som tåget i USA för tillfället och det uppskattar nog många Z fanboys

Framgångarna i USA är väl lite upp och ner om jag förstått det. Jag sa det med en gång och jag står fast vid det, hans attityd och stil i Kimmel show går jävlar i mig inte hem hos average Joe. Jag tror han är i LA för att knyta kontakter med Hollywood. Han satsar sannolikt på en actionkarriär likt Jason Statham, Vinnie Jones osv.
Citera
2018-07-01, 15:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Givetvis menar jag inte medierapporteringen kring Zlatan, utan vad som skrivits på olika sociala medier. Jag borde ha förtydligat det.

ok, förstår. Fast så är det alltid. Alla spelare är gillas och ogillas av alla. Jag gillar Sebbe och många skriver att han är oduglig. Många hatar Lustig för att han inte höll stolpen, jag gillar honom. I VM har Lindelöf fått kritik, jag gillar honom. Många hyllar Guidetti, jag tycker han är en pajas både på och utanför planen. Toivonen får massiv kritik, jag gillar honom.

Tänk om Toivonen bytts in och gjort vad Durmaz gjorde. Hur tror du hatstormen skulle varit då? Sitter på bänken i Toulouse...
Citera
2018-07-01, 15:51
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hur upplever du det han säger i intervjun här? Ärligt? Uppriktigt?
https://www.youtube.com/watch?v=Xf3x6V7FGxE
Ja, både ärligt och uppriktigt. Det betyder inte att hans bild av vad som skett när det gäller rasism från media o.s.v. är hundra procent sant, men han verkar övertygad om det. Han uppfattar kanske påhopp som mer personliga än vad de egentligen är, och det är hans rätt och enbart hans sak. Har man en annan uppfattning av vad som skett är det som tur är fritt fram att säga det, men du kan inte påstå att han är oärlig i intervjun.

Citat:
Jag kan inte tänka mig någon som tackade nej innan till landslaget 94, 02, 04, 06 eller till Tre Kronor 94, 06, 13, 14, 17, 18 skulle sitta och inte unna sitt lag framgångar? Det är den stora skillnaden, zlatten spelade bara för sig själv, inte för laget, inte för landet, inte för folket.
Du har ingen aning om vad Zlatan unnar det nuvarande landslaget. Du väljer att ignorera citat där han uttrycker sitt stöd och samtidigt gör du lösa antaganden baserat på dina fördomar.

Citat:
La Liga och Premier League är väl de stora ligorna. Vad har han vunnit där? Seriöst. Vad har PSG för motstånd?
Han vann spanska ligan, ej Premier League. Det är femtioprocentigt i världens två största ligor, om man inte räknar andra säsongen i United som han knappt deltog i.

PSG:s motstånd var tydligen tillräckligt bra för att man skulle tappa ligan säsongen efter att Zlatan stack. Märkligt ändå.
Citera
2018-07-01, 16:17
Medlem
Citat:
PSG:s motstånd var tydligen tillräckligt bra för att man skulle tappa ligan säsongen efter att Zlatan stack. Märkligt ändå.

Nej, inget märkligt överhuvudtaget. Monaco var betydligt bättre säsongen efter att Zlatan lämnat och Monacos poängskörd hade räckt till titeln under 3 av de 4 år PSG vann med Zlatan. På det hela taget blev PSG slagkraftigare när Zlatan lämnade även om man förlorade en ligatitel. Poängskörden PSG hade som 2:a var bättre än två av ligatitlarna.
Citera
2018-07-01, 16:28
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
J.R.G

"Serie A hade en storhetstid i slutet av 1980-talet och början av 1990-talet, då den av många ansågs vara världens främsta."https://sv.wikipedia.org/wiki/Serie_A_(fotboll)

Serie A från år 2000;https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/italienbloggen/2018/03/30/klubbdoden-och-den-sinande-ekonomin/
Citat:
Det bevisas i faktumet att över tjugo italienska klubbar gått i konkurs de senaste fem åren. Ju längre ner i seriesystemet en kommer blir intäktskakan mindre att dela på för fler och fler klubbar. Serie A-klubbarna gjorde exempelvis 347 miljoner i vinst säsongen 15/16 och 690M året efter.

Som du ser så hade serie A sin storhetstid på 80-90 talet.Sedan försvann storstjärnorna,inkomsterna
och publiken.Utan Juventus vore den Italienska fotbollen/ligan i princip död.
Den Franska ligan orkar jag inte googla på men den är nog inte mycket ljusare den heller.

Tomas Brolin åstadkom massor i Parma och det under den Italienska storhetstiden om man nu ska
jämföra Z och Brolin tex.
Vad jag försöker säga är att Italienska ligan har varit den största men under 2000 talet så har den
legat i dvala och därför är meriter från Italienska ligan inte någon större bragd.Visst,han gjorde sina
mål dock och det kan man inte ta ifrån han men det är miiiil mellan VM,EM,CL,LL,PL
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2018-07-01 kl. 16:33.
Citera
2018-07-01, 16:59
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, inget märkligt överhuvudtaget. Monaco var betydligt bättre säsongen efter att Zlatan lämnat och Monacos poängskörd hade räckt till titeln under 3 av de 4 år PSG vann med Zlatan. På det hela taget blev PSG slagkraftigare när Zlatan lämnade även om man förlorade en ligatitel. Poängskörden PSG hade som 2:a var bättre än två av ligatitlarna.
Jo, lite märkligt är det allt att säsongen innan slå Monaco med 31 poäng i ligaspelet för att nästkommande säsong få stryk med 8 poäng mot samma lag. Inför säsongen tappar man två startspelare (Zlatan och Luiz) men köper spelare för dryga miljarden. Säsongen innan hade PSG 96 poäng. Vad exakt beror tappet på?

Kanske spelade poängtapp mot betydligt sämre lag in och gjorde att PSG missade titeln? Bland annat lyckades man skrapa ihop en poäng mot Toulouse över två möten, ett lag man hade 7 vinster och en oavgjord mot under de fyra föregående säsongerna. Eller Nice, som man också hade 7 segrar mot under samma tidsperiod, men även mot dem blev det en ynka poäng säsongen 16-17. Zlatans statistik mot dessa lag? 18 mål och 5 målgivande passningar på 14 matcher.

PSG blev slagkraftigare men vann färre titlar och gick kortare i CL, klubbens största mål. I mitt huvud går det inte riktigt ihop. Eller var det den här säsongen man blev slagkraftigare kanske du menar, ja åttondelsfinal blev det i CL igen och förvisso ligaseger. Tänk vad spelarköp för närmare fyra miljarder inför säsongen kan göra.
Citera
2018-07-01, 17:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ja, både ärligt och uppriktigt. Det betyder inte att hans bild av vad som skett när det gäller rasism från media o.s.v. är hundra procent sant, men han verkar övertygad om det. Han uppfattar kanske påhopp som mer personliga än vad de egentligen är, och det är hans rätt och enbart hans sak. Har man en annan uppfattning av vad som skett är det som tur är fritt fram att säga det, men du kan inte påstå att han är oärlig i intervjun.

Du har ingen aning om vad Zlatan unnar det nuvarande landslaget. Du väljer att ignorera citat där han uttrycker sitt stöd och samtidigt gör du lösa antaganden baserat på dina fördomar.

Han vann spanska ligan, ej Premier League. Det är femtioprocentigt i världens två största ligor, om man inte räknar andra säsongen i United som han knappt deltog i.

Du menar att han är som Costanza?
https://www.youtube.com/watch?v=vn_PSJsl0LQ

Ganska mycket lögner i den intervjun.

Du och jag har uppenbarligen olika uppfattningar om hur man ger sitt lag, sitt land stöd. Zlatten har noll lojalitet för Sverige och landslaget. När till och med hans "vänner" i staben i landslaget måste säga till honom offentligt har man gått för långt. Han kunde suttit och hejat på Sverige i varje match och offentligt glatts åt deras framgångar, om han nu kände så. Han syns enbart när han ska tjäna pengar eller framhäva sig själv så han kan tjäna mer pengar. Samsungreklamen där han trycker bort "Janne" säger allt. Var det något mer?
Citera
2018-07-01, 17:55
Medlem
Citat:
PSG blev slagkraftigare men vann färre titlar och gick kortare i CL, klubbens största mål. I mitt huvud går det inte riktigt ihop. Eller var det den här säsongen man blev slagkraftigare kanske du menar, ja åttondelsfinal blev det i CL igen och förvisso ligaseger. Tänk vad spelarköp för närmare fyra miljarder inför säsongen kan göra.

Tyvärr har PSG klappat ihop två år i rad och tappat ledningar mot Barcelona och Real Madrid men man har som helhet kunnat utmana de främsta klubblagen på ett annat sätt än under Zlatan.
Citera
2018-07-01, 18:28
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Du menar att han är som Costanza?
https://www.youtube.com/watch?v=vn_PSJsl0LQ

Ganska mycket lögner i den intervjun.

Du och jag har uppenbarligen olika uppfattningar om hur man ger sitt lag, sitt land stöd. Zlatten har noll lojalitet för Sverige och landslaget. När till och med hans "vänner" i staben i landslaget måste säga till honom offentligt har man gått för långt. Han kunde suttit och hejat på Sverige i varje match och offentligt glatts åt deras framgångar, om han nu kände så. Han syns enbart när han ska tjäna pengar eller framhäva sig själv så han kan tjäna mer pengar. Samsungreklamen där han trycker bort "Janne" säger allt. Var det något mer?
Jag säger att den bilden han målar upp inte nödvändigtvis är helt sann. Men jag tror inte att han sitter och ljuger, utan det är hur han tolkar medias skriverier. Varför han tolkar det som han gör kan jag inte svara på. Det märks att han är väldigt allvarlig och upprörd i intervjun, någonting beror det ju på.

Nej, jag tror att vi har ungefär samma uppfattning om det. Jag är ju inne på spåret att Zlatan gör fel i att inte visa mer stöd för landslaget. Han skjuter sig själv i foten genom att låtsas stå över landslaget och FIFA och allt annat. Det jag däremot säger är att det Zlatan visar utåt (i reklamsammanhang) inte med säkerhet är vad han egentligen tycker, utan helt enkelt något han använder för att bygga sitt varumärke och tjäna mer pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Tyvärr har PSG klappat ihop två år i rad och tappat ledningar mot Barcelona och Real Madrid men man har som helhet kunnat utmana de främsta klubblagen på ett annat sätt än under Zlatan.
Jo, det är jag helt enig i, man har ett lag som kan utmana övriga storlag. Jag håller också med alla som tycker att ett lag med Zlatan som given målskytt och uppspelspunkt har svårare att lyckas eftersom att det är så enkelt att bara punktmarkera honom och "ta bort" anfallsspelet. Förlusten mot City under Zlatans sista säsong var dock mer Blancs fel än någon annans.
Citera
2018-07-01, 18:57
Medlem
Citat:
Förlusten mot City under Zlatans sista säsong var dock mer Blancs fel än någon annans.
Nu får du ge dig din jävla pajas. Zlatan missade för i helvete en straff mot Manchester City!
Citera
2018-07-01, 19:24
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Nu får du ge dig din jävla pajas. Zlatan missade för i helvete en straff mot Manchester City!
En miss han följde upp med ett mål typ en minut senare. Såg du returen? Eller missade du när Blanc valde att experimentera med en ny uppställning än den som varit framgångsrik i liga- och cupspel tidigare? Spelarna såg helt vilsna ut på planen, inte undra på att de förlorade. Inte undra på att Blanc fick sparken.
Citera
2018-07-01, 20:07
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
En miss han följde upp med ett mål typ en minut senare. Såg du returen? Eller missade du när Blanc valde att experimentera med en ny uppställning än den som varit framgångsrik i liga- och cupspel tidigare? Spelarna såg helt vilsna ut på planen, inte undra på att de förlorade. Inte undra på att Blanc fick sparken.

Varför försöker du bortförklara Zlatan hela tiden? Erkänn att du är en satanist förlåt zatanist ursäkta zlatanist så vi kan få det ur världen en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in