Citat:
Ursäkta, men det är väl ändå precis tvärtom? Åtminstone om du har följt medierapporteringen under alla dessa år. Ingen svensk spelare har någonsin fått så mycket positiv uppmärksamhet som Zlatan, och ingen har hyllats så reservationslöst. Ingen har heller haft så många lagkamrater vars betydelse och insatser har nedvärderats. Om du bara läser vad kroniska Zlatanhatare skriver på nätet så kanske din bild stämmer, men det är knappast den gängse bilden.
Jag vet inte om du bla syftar på mig som kronisk zlattenhatare. Jag gillade honom inte från början men var nog egentligen rätt neutral till honom under en tid, men successivt tyckte jag det var trist att se.
Det som tände mina cylindrar på allvar mot honom var när han i fransk intervju säger att svenskar är rasister, hans arroganta stil mot Volvo och hans respektlösa stil mot vårt kungahus. Nu har jag taggarna utåt och han bekräftar själv varenda fördom jag hört om honom.
Citat:
Så ligger det förstås till. Jag gissar att samtliga spelare som tackade för sig efter senaste EM väldigt gärna hade haft det här som sitt sista mästerskap. Det är synd att han inte kan släppa det helt och visa att han faktiskt gläds åt lagets framgångar. Du har nog rätt i att han tar det personligt att han hamnar i skuggan av det så här långt lyckade kvalspelet och VM-äventyret.
Jag upplever att hans uttalande nedan är helt ärligt, därför är det extra synd att han har tagit på sig alla reklamuppdrag och stannat kvar i fokus när alla andra försöker gå vidare.
Jag upplever att hans uttalande nedan är helt ärligt, därför är det extra synd att han har tagit på sig alla reklamuppdrag och stannat kvar i fokus när alla andra försöker gå vidare.
Min historia med landslaget är över. Jag kunde gjort mer, men jag kunde också gjort mindre. Hur som helst hade det varit trevligt att se Sverige i VM.Hade han visat sig stötta laget ordentligt under våren hade inte lika många personer upprörts och han hade inte dragits lika mycket i smutsen nu. Nu får i stället alla kritiker vatten på sin kvarn. Sedan har vissa saker han sagt överdrivits och misstolkats å det grövsta, framför allt av utländska medier. Men det är man mer van vid.
Hur upplever du det han säger i intervjun här? Ärligt? Uppriktigt?
https://www.youtube.com/watch?v=Xf3x6V7FGxE
Jag kan inte tänka mig någon som tackade nej innan till landslaget 94, 02, 04, 06 eller till Tre Kronor 94, 06, 13, 14, 17, 18 skulle sitta och inte unna sitt lag framgångar? Det är den stora skillnaden, zlatten spelade bara för sig själv, inte för laget, inte för landet, inte för folket.
När han bjöd hem landslaget till sitt hus i Malmö så var det garanterat maktutövning och befästa sin roll som annorlunda och utvald i landslaget.
Citat:
Ja La Liga och PL är i en klass för sig.PSG's enda motstånd är väl Monaco i dagsläget,om man nu kan
kalla det för motstånd.Annars vet jag inte.Nantes kanske?Spelar dom i Franska ligan?
Men Z verkar gå som tåget i USA för tillfället och det uppskattar nog många Z fanboys
kalla det för motstånd.Annars vet jag inte.Nantes kanske?Spelar dom i Franska ligan?
Men Z verkar gå som tåget i USA för tillfället och det uppskattar nog många Z fanboys
Framgångarna i USA är väl lite upp och ner om jag förstått det. Jag sa det med en gång och jag står fast vid det, hans attityd och stil i Kimmel show går jävlar i mig inte hem hos average Joe. Jag tror han är i LA för att knyta kontakter med Hollywood. Han satsar sannolikt på en actionkarriär likt Jason Statham, Vinnie Jones osv.