2018-07-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack, och det var en kärleksrelation?
Ja, som jag förstod det.
Citera
2018-07-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske ska söka nytt medlemsskap i kyrkan... inget moraliskt leverne ens där.. och ingen moral heller!

Beror vad man menar med moral. Att leva i celibat är ett löjligt påhitt. Hon var ensam och hade rätt till kärlek. Glad om hon hann få lite också eftersom hon dog så pass ung.
Citera
2018-07-01, 12:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Fast tid på sociala medier är inte det UW själv beklagar sig om i sin blogg utan att LW lämnat barnen till annan och åker iväg för att ”må bra” (Vansbrosimmet). Sedan finns uppgifter i tråden om att LW krävt byten med UW med kort varsel och inte tog ett nej.

Men det är fortfarande så att hon väljer något att göra för sig själv. Undermeningen i att man tycker att någon lägger för mycket tid på något (bloggande, virkande eller träning) är väl ofta att där finns något annat som borde få mer uppmärksamhet?
Citera
2018-07-01, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktivt maktspråk att vägra lämna bilen trots uppmaningar. LW var med förlov sagt medveten om sitt övertag i vetskapen om att SD är varse att vid fysiskt tvång anmäler hon honom. Vilket också hände.
Hur ett antal injäggare kan komma till den huvudlösa slutsatsen att det är SDs fel att han inte lyckades få LW att lämna bilen utan att röra henne. Det går svårligen komma förbi att den som bör lastas för händelsen är LW

Min fundering också, är detta plötsligt uppkomna behovet att prata sent ur en uppriktig önskan att komma tillrätta med något akut eller en provokation för kunna att "nita dit" honom med en anmälan?
Citera
2018-07-01, 12:43
Medlem
Citat:
Beror vad man menar med moral. Att leva i celibat är ett löjligt påhitt. Hon var ensam och hade rätt till kärlek. Glad om hon hann få lite också eftersom hon dog så pass ung.
Missunnar LW inte det... men med en gift man (som hon dessutom vigt) och hennes vän UW dessutom...
Citera
2018-07-01, 12:45
Medlem
Citat:
Frikyrkopastor... var UW det? Inte konstigt att barnen mådde dåligt...!

Nä, UWs ny fru var också frikyrkopastor.
Citera
2018-07-01, 12:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Frikyrkopastor... var UW det? Inte konstigt att barnen mådde dåligt...!

Han var gift med MH som är pastor (nu i Trosakyrkan) och 3-barnsmor. Hon håller predikningar om Manipulation och skrivit en bok i ämnet. Enligt en tidigare ts, försökte hon få upp ögonen på UW angående LW och hennes föräldraskap. Minns inte vem som skrev om det sistnämnda och har inte tid att leta i tråden nu. Kanske någon annan kommer ihåg/hittar?
Citera
2018-07-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, som jag förstod det.

Så om det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD, som är fortsatt oseriös och samtidigt ”jobbar på sitt äktenskap”. Jag är en av dem som tror att SD har narcissistisk läggning. De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta. Hon kanske inte kunde stå emot sin åtrå, och hade väl inte tillräckligt starka skäl heller före Beholder x.
Om hon nu träffat en person som behandlar henne bättre och som det kan bli allvar med så väljer hon sannolikt denne. Vilket gör SD vansinnig???
Citera
2018-07-01, 12:53
Medlem
Citat:
Så om det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD, som är fortsatt oseriös och samtidigt ”jobbar på sitt äktenskap”. Jag är en av dem som tror att SD har narcissistisk läggning. De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta. Hon kanske inte kunde stå emot sin åtrå, och hade väl inte tillräckligt starka skäl heller före Beholder x.
Om hon nu träffat en person som behandlar henne bättre och som det kan bli allvar med så väljer hon sannolikt denne. Vilket gör SD vansinnig???

Men hur kommer det sig att Beholder X geocachar som om inget hänt i Norge?
Citera
2018-07-01, 12:55
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Kanske ska söka nytt medlemsskap i kyrkan... inget moraliskt leverne ens där.. och ingen moral heller!

haha ens där har väl alltid varit skenheligt moral & religiös på söndagen ja men resten av veckan då ,jo tjena
moral är väl vad andra tycker du inte ska göra oftast ! hon va ju ogift och fri att göra vad hon ville med vem hon ville

skit samma ser som sagt inget konstigt i att hon sökte partner eller bara ville nuppa !
Citera
2018-07-01, 12:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kanske skulle SD jobba på morgonen men LW tyckte att det var nödvändigt att prata vidare... man kan vara olika trött... Att LW hade svårt att ta ett nej verkar troligt.
Vad som är märkligt är att dessa två efter polisanmälan inte kan hålla sig ifrån varandra. Antar att LW efter viss eftertanke, att det inte var så allvarligt... varför skulle hon fortsätta att ha kontakt med någon som hon tom gjort polisanmälan mot?

Det finns hur många kvinnor som helst
som gör så.
Citera
2018-07-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ok, förstår inte hur det spelar någon roll, bekantskapskretsen runt LW är så stor att det inte går att identifiera ngn. Dessutom är det ju en hederssak på fb att inte avslöja anonymitet. Men då handlar det om 3 kända relationer och kanske en nyss inledd 4e på ca 8 år som singel? Det är ju ganska kyskt enligt mig. Speciellt som hon kanske varit religiöst fostrad och aldrig fick ”leka rommen av sig” som yngre. Jag har heller inga värderingar i om hon skulle ha betydligt fler, som vi ej vet om. Det är naturligt.
Så kan man med räkna.... men det är inte rätt! Din tolkning är att om man är gift i 10 år och har 9st KK sista året, så är det bara en om året?

Om jag tolkade inläggen rätt och med den input jag har, så var det SD (av och på) under 6 år, men nu under våren var det minst 2st till, samtidigt som SD?!

Detta har jsg tagit upp flera gånger att det kan finnas andra kända GM, med en svartsjuka som ingångsvärden till mordet, inte bara SD!
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-01 kl. 13:00. Anledning: Stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in