2018-07-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Uppfattade inte din fråga som vilken relation dom hade. Det var vid den tidsperioden en sexuell relation, men hur just vad som gällde just denna kväll viet jag inte. Kan varit sex, efter caching, umgås eller prata ut vid detta tillfälle.

vet du att de hade en sexuell relation då? hade den inte upphört?
Citera
2018-07-01, 09:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Är du säker på att JG bor i området? Jag tror han bor några kilometer bort, men det spelar nog inte så stor roll.

Apropå JG, han verkar ha loggat en av LW's ägda cacher samma kväll som hon försvann (14 maj):

Citera
2018-07-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skrev OM Lena ville frigöra sig, var väl detta ett utmärkt tillfälle, även OM Stefan ville fortsätta relationen.
Men vi vet inte hur deras känslor eller tankar vandrade. Men efter en anmälan så känns det enklare att separas från varandra tänker jag.
Du skrev att HD fick reda på otrohetsaffären i samband med LW:s anmälan eller strax innan? Eller OM LW ville frigöra sig. Oavsett så borde hon insett att hennes anmälan skulle få konsekvenser, exempelvis leda till att HD skulle få reda på deras affär (om hon inte redan visste). Hon kanske hade ett syfte med anmälan...

Utan att känna någon inblandad har jag fått känslan att LW hade en önskan om något seriösare med SD. Hon dejtade andra,men SD fanns hela tiden i bakgrunden. Men den teorin faller isär när SD skiljer sig, då verkar hennes intresse svalna. Jag får inte ihop det.
Citera
2018-07-01, 10:01
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=GilGrissom82|64507070]Apropå JG, han verkar ha loggat en av LW's ägda cacher samma kväll som hon försvann (14 maj):

[spoiler]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=0fbb92d6-f02b-4ac4-a243-6a5c2a386a8d&IID=2403b411-ac83-437d-8fc5-241c416b7547

Vore intressant att utröna vid vilken tid den loggades samt var catchen var placerad ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-01 kl. 10:34.
Citera
2018-07-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vill minnas att det fanns en arbetskollega till LW i tråden men denne kanske skrämdes bort, annars kanske denne kan svara på om LW internutbildades. Jag vet iaf att LW var mycket orolig över att bli arbetslös när hemmet och deras rutiner skulle genomgå en förändring. När jag senare frågade hur det hade gått så var hon glad och sa bara att hon fick vara kvar.
Du har skrivit ett antal gånger att du inte kände LW, utan att din info var baserad på källor. Jag är jättetacksam att du skriver här och bidrar till att vi får en mer "levande" bild av LW. Men jag får intrycket att du är bitter över någonting och ditt inlägg visar att du måste känt henne personligen.
"När jag senare frågade hur det hade gått så var hon glad och sa bara att hon fick vara kvar".
Citera
2018-07-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Du skrev att HD fick reda på otrohetsaffären i samband med LW:s anmälan eller strax innan? Eller OM LW ville frigöra sig. Oavsett så borde hon insett att hennes anmälan skulle få konsekvenser, exempelvis leda till att HD skulle få reda på deras affär (om hon inte redan visste). Hon kanske hade ett syfte med anmälan...

Utan att känna någon inblandad har jag fått känslan att LW hade en önskan om något seriösare med SD. Hon dejtade andra,men SD fanns hela tiden i bakgrunden. Men den teorin faller isär när SD skiljer sig, då verkar hennes intresse svalna. Jag får inte ihop det.
När verkar LW:s intresse svalnat, något som framkommit som jag missat?
Citera
2018-07-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När verkar LW:s intresse svalnat, något som framkommit som jag missat?
SD finns inte längre med på hennes sociala medier (kan ju iofs berott på att HD förbjöd SD att träffa LW).
Hon dejtade även några under våren, i samband med SD:s skilsmässa...lite märklit om hon bara haft ögonen på SD och hela tiden trånat efter honom...
Citera
2018-07-01, 10:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har Du rätt säger det det mesta om kommunen... "själavårdande pastor med utbildning och yrkeserfarenhet" av vad då? Lämplig???

Jag har ingen aning om hon var lämplig. Mitt inlägg handlar om ett antagande (som jag skrev) huruvida arbetsgivaren gjorde bedömningen när hon fick jobbet på kommunen och/eller fick fortsätta.
Jag vet inte vilket program hon gått på den Teologiska Högskolan. Hon kanske tagit distanskurser och inte alls haft en gedigen utbildning, jag vet inte. Det jag svarade var alltså en spekulation om hur hennes bakgrund bedömdes om hon saknade ett formellt utbildningskrav.
Citera
2018-07-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åh, jag trodde det var krav på att man skulle ha minst behandlingsassistent utbildningen (yrkesutbildning på motsvarande gymnasienivå) för att få jobba på institutioner som står under tillsyn av SIS? Förr var det vanligt att hemmen fortlöpande internutbildade personalen, en del hem hade goda resultat med den kompetensen (för att man kunde ha en diversifierad yrkesbakgrund hos de anställda)

LW:S utbildning är en fyraårig universitetsutbildning av mycket hög kvalitet där beteendevetenskap ingår.
Citera
2018-07-01, 10:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har redan svarat på det. Endera gå därifrån eller försöka dra ut personen genom passagerardörren. Inte skulle jag ägna mig åt skallgnuggning iaf, det har som enda syfte att förnedra.

Jag håller med.
Skallgnuggningen är ett tecken på vanmakt. Ett sätt att försöka återfå förlorad kontroll.

Som jag minns nedläggningsbeslutet av anmälan var det väl att ord stod mot ord och det gick inte att utreda vidare.
Egentligen vet vi inte vad dom föregick gnuggningen.
Kanske är förklaringen att LW vägrade gå ur bilen SDs förklaring på varför han gjorde som han gjorde?
Den komplicerade och osunda relation de verkar ha haft ligger och skvalpar i bakgrunden. Kanske det räckte med något mindre utlösande gnabb för att vanmaktskänlan skulle ta vid?

En balanserad person kan hantera en situation som denna utan våld ( ja knoggnuggning är våld, ett sätt att visa sin makt, fast på fel sätt).

Är det ens säkert att hon vägrade gå ur bilen? Ord står mot ord? Vem vill erkänna inför rätten att man knoggnuggat någon för att man känt vanmakt i ett förhållande där den andra inte kanske inte vill? Eller hotar ned att polisanmäla fortsatta trakasserier? Eller hotar med att avslöja fortsatta försök och närmanden till HD?

Kanske bara ett lugnt argumenterande var tillräckligt provocerande för en person som känner att situationen glidit honom ur händerna och orden inte räcker till?

Om det nu var så att LW vägrade att gå ur, ville prata färdigt, varför inte bara kliva ur bilen och gå hem?
Han bodde ju bara några hundra meter bort?

Ett tecken på vanmakt skulle jag gissa på att det är. Det visar en person som inte klarar av att hantera konflikt situationer på ett konstruktivt sätt.
Citera
2018-07-01, 10:29
Medlem
Citat:
Du har skrivit ett antal gånger att du inte kände LW, utan att din info var baserad på källor. Jag är jättetacksam att du skriver här och bidrar till att vi får en mer "levande" bild av LW. Men jag får intrycket att du är bitter över någonting och ditt inlägg visar att du måste känt henne personligen.
"När jag senare frågade hur det hade gått så var hon glad och sa bara att hon fick vara kvar".

Jag finns i utkanten av flera kretsar som LW gick in och ut ur, dels genom egna intressen och engagemang men även genom annat. Jag umgicks inte med LW privat men det gjorde flera av mina nära vänner. Jag är inte mer bitter än någon annan men anser att detta fall är en cirkus och att bilden av BO varit rätt så missvisande.
Citera
2018-07-01, 10:31
Medlem
Citat:
SD finns inte längre med på hennes sociala medier (kan ju iofs berott på att HD förbjöd SD att träffa LW).
Hon dejtade även några under våren, i samband med SD:s skilsmässa...lite märklit om hon bara haft ögonen på SD och hela tiden trånat efter honom...
"Dejtade även några under våren" vi vet inte om det var dejtande eller bara som kompisar... ? Vad som lite går att läsa är att dom båda verkar ha ett förhållande där dom har svårt att hålla sig ifrån varandra, kanske LW tyckte att efter bekanta/familj (inkl ev barnen också) vet om hennes anmälningar mot SD så var det inte aktuellt att berätta om ev fortsatt intresse (av SD) "skämmigt" såklart men dragningskraften fanns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in