2018-07-01, 00:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu föreskrev jag ingenting. Jag pratade om hur Jag hade gjort vilket inte heller innebär att jag betraktar någon som ett barn. DET skulle jag aldrig göra för det är förminskande av en annan person och ett upphöjande av sin egen. Det synsättet kan däremot leda till våld. Särskilt om personen som äger den självbilden är fysisk starkare.

Viss tanke kan man ju ha om att LW kanske i det läget visade en sådan inställning mot SD. Nu kanske hon heller inte jobbade direkt med problemungdomar på HV B hemmet men hennes utbildning innefattar väl metodik för praktisk konflikthantering.
Nu är väl oklart om SD då visste att hon tidigare hade gjort en anmälan om ofredande som hon tog tillbaka snart efter. Eller i vad mån hon talat om för SD att hon känt sig kränkt av något han sagt eller gjort. Om det nu dryftandet av detta var målet med "ockupationen" av bilen, men särskilt balanserat verkar det ju inte om det var sen kväll eller mitt i natten.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 00:32.
Citera
2018-07-01, 00:14
Medlem
Citat:
Läs tillbaka i mina inlägg. Nej, jag bygger INTE min "bild/karaktär" utifrån enbart den händelsen.
Ursäkta då, men du svarar inte på frågan...
Citera
2018-07-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det förklarar inte varför även biträdande utredningsledare var tvungen att gå. Jag tror starkt att det har med hur ärendet skötts. Skulle det vara nått PS gjort eller sagt, hade en ensamt fått kliva av.
Går det se på annat sätt än att dom har gjort grova fel i utredningen?

Att man förflyttade båda tror jag är naturligt, om man vill få nya kompetenser att ta över utredningen. Då behöver man TVÅ nya parhästar som internt äger ett förtroende hos personalen.

Orsaken bakom bytet är väl mer oklart, men jag tror att den interna kritiken inom kåren varit betydelsefull.
Citera
2018-07-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Uppfattade inte din fråga som vilken relation dom hade. Det var vid den tidsperioden en sexuell relation, men hur just vad som gällde just denna kväll viet jag inte. Kan varit sex, efter caching, umgås eller prata ut vid detta tillfälle.

Var det så då, vid den tidpunkten? Trots att hon anmält honom för ofredande (vilket inte heller behöver betyda att själva handlingen som anmäldes var gjord med illvilja från SDs sida, ofredande kan ju vara allt från rejält allvarliga saker till ett närmande vid fel tidpunkt)?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 00:48.
Citera
2018-07-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Viss tanke kan man ju ha om att LW kanske i det läget visade en sådan inställning mot SD. Nu kanske hon heller inte jobbade direkt med problemungdomar på HV B hemmet men hennes utbildning innefattar väl metodik för praktisk konflikthantering.
Nu är väl oklart om SD då visste atthon tidigare gjort en anmälan om ofredande som hon tog tillbaka snart efter. Eller i vad mån hon talat om för SD att hon känt sig kränkt av något han sagt eller gjort. Om det nu dryftandet av detta var målet med "ockupationen" av bilen, men särskilt balanserat verkar det ju inte om det var sen kväll eller mitt i natten.

Jag har läst flera inlägg om att LW borde ha viss skolning för att jobba med ensamkommande. Så är inte fallet. Möjligen att hon fått intern utbildning den senare tiden men när hon började på Nova hade hon inte adekvat utbildning och det ska också ha varit skäl till en del diskussioner när hennes dåvarande chef ville göra förändringar i personalgruppen. LW saknade helt enkelt kompetensen då. Men hon fick vara kvar.
Citera
2018-07-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har läst flera inlägg om att LW borde ha viss skolning för att jobba med ensamkommande. Så är inte fallet. Möjligen att hon fått intern utbildning den senare tiden men när hon började på Nova hade hon inte adekvat utbildning och det ska också ha varit skäl till en del diskussioner när hennes dåvarande chef ville göra förändringar i personalgruppen. LW saknade helt enkelt kompetensen då. Men hon fick vara kvar.

Åh, jag trodde det var krav på att man skulle ha minst behandlingsassistent utbildningen (yrkesutbildning på motsvarande gymnasienivå) för att få jobba på institutioner som står under tillsyn av SIS? Förr var det vanligt att hemmen fortlöpande internutbildade personalen, en del hem hade goda resultat med den kompetensen (för att man kunde ha en diversifierad yrkesbakgrund hos de anställda)
Citera
2018-07-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åh, jag trodde det var krav på att man skulle ha minst behandlingsassistent utbildningen (yrkesutbildning på motsvarande gymnasienivå) för att få jobba på institutioner som står under tillsyn av SIS? Förr var det vanligt att hemmen fortlöpande internutbildade personalen, en del hem hade goda resultat med den kompetensen (för att man kunde ha en diversifierad yrkesbakgrund hos de anställda)

Vill minnas att det fanns en arbetskollega till LW i tråden men denne kanske skrämdes bort, annars kanske denne kan svara på om LW internutbildades. Jag vet iaf att LW var mycket orolig över att bli arbetslös när hemmet och deras rutiner skulle genomgå en förändring. När jag senare frågade hur det hade gått så var hon glad och sa bara att hon fick vara kvar.
Citera
2018-07-01, 00:55
Medlem
Citat:
Att man förflyttade båda tror jag är naturligt, om man vill få nya kompetenser att ta över utredningen. Då behöver man TVÅ nya parhästar som internt äger ett förtroende hos personalen.

Orsaken bakom bytet är väl mer oklart, men jag tror att den interna kritiken inom kåren varit betydelsefull.

Risken med "parhästar" i ledning är väl att deblir för bekväma i förvissningen att andra vet hur, var, när och varför man gör eller inte gör något och slarvar med kommunicering i utövandet av ledarskapet. Så blir det så att något blir ogjort och inte uppmärksammas i tid för att någon tog för givet att det blivit gjort. Spårat med hund i närområdet till BOs bostad etc.
Citera
2018-07-01, 00:58
Medlem
Nu har väl all ev "byk" kring BO vänts ut och in.

Varför inte göra detsamma med den "skäligen misstänkte", han som är vid liv och geocachar för fullt.

Vad vet vi?
Citera
2018-07-01, 01:08
Medlem
Avspärrningarna fortfarande på plats?

Det betyder att NFC inte är klara med andra ord.
Jag tror nämligen de hävs när resultaten härifrån är färdiga.

Det skulle ju komma in en del resultat redan i slutet av förra veckan hoppades man på. Antingen var det "dåliga" svar för utredarna eller så kom de aldrig då ingenting förändrats i fallet.

Och dödsorsak? Ja, jag antar att även dem väntar på NFC...

Sjukt segt fall som måste slå nån slags rekord i dålig framgång så långt med tanke på förutsättningarna.
Citera
2018-07-01, 01:14
Medlem
Citat:
Nu har väl all ev "byk" kring BO vänts ut och in.

Varför inte göra detsamma med den "skäligen misstänkte", han som är vid liv och geocachar för fullt.

Vad vet vi?

Det har väl vänts en hel del byk angående SD, med blogginlägg för mer än decennium sedan, dryftande om huruvida han fått kicken från något tidigare jobb etc med det sedvanliga excerciserna i amatördiagnosticerandet.
Det är ju i någon mån så att LWs byk blottas när man ska hänga upp SDs högre än rimligt, exempelvis om man vill argumentera för att han är hänsynslös för att han inte går ut ur sin egen bil när en vuxen person han inte vill ha där försöker tvinga sig kvar. Hur man än vänder är ändan bak.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 01:19.
Citera
2018-07-01, 01:18
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:

Tja.. Utredningen sköttes väl inte åt det håll som fru åklagare ville. Hon har ju själv tagit tag i det för att klämma åt SD. Nu ska det satsas ordentligt för att hitta "bevis" mot Stefan. Jag tror ju att Springare var inne på et helt annat spår. Det spåret är inte populärt så här i valtider. Man offrar gärna Stefan för att vinna valet. Jag har sagt det förut. Åklagaren ser ut som en vänster-batikhäxa. Ja, det går att knyta utseendet åt det hållet. Inte 100 såklart men... Fortsättning följer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in