Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Varför är du så desperat att försvara Apple hela tiden? Om man har valt bort ett märke så finns det en anledning, bra eller dålig. Tråden handlar om varför man är emot Apple produkter och de ger sina anledningar. Varför känner du hela tiden att du måste ifrågasätta det? Det är bra att du gillar dina Apple-prylar, fortsätt med det, men acceptera att andra inte gillar dessa. Du framstår här bara som den värsta typen av fanboy.
Kanske du då skulle ta dig en funderare på vad ett diskussionsforum innebär?
Har man en diskussion om nåt, t ex varför folk är emot Apple, så blir det väl helt naturligt att diskussionen går runt detta ämne, och både förklaringar varför man är emot, samt ev förklaringar om nåt som sägs i saken inte stämmer med verklighet och fakta?
Jag har ju flera gånger skrivit att jag accepterar att folk väljer och tycker olika, ja t o m direkt uppmanar att folk ska göra det, göra och välja som de vill. Jag accepterar alltså fullt ut om folk inte gillar Apple eller deras produkter, och väljer annat. Men när deras påståenden och argument till deras åsikter och val inte stämmer med fakta och verklighet så är det väl naturligt att det ges kommentarer och ev förklaringar rättningar på detta?
Värsta typen fanboy är väl de som är aggressiva, kastar en massa skit, påstår att just deras produkter alltid är bäst på allt och allt annat är skit. Nåt sådant har jag aldrig hållit på med utan har hela tiden förklarat att folk ska få välja som de vill, och det är bra att det finns massor av intressanta alternativ att välja på, så alla bör kunna hitta det som de gillar, och det måste sannerligen inte vara Apples grejor.
Att vara emot Apple och deras produkter är alltså helt ok för mig, men grundar man sitt ogillande mot Apple (eller vad som helst) på fördomar myter felaktiga påståenden etc etc, så är det väl olyckligt. För då kanske man inte varit lika emot om man hade haft korrekta uppgifter och förklaringar istället.