Citat:
Jag har ingenting emot Appleprylar i sig, folk får spendera sina pengar på vad de vill.
Jag gillar dock inte hur Apple säljer sina prylar dvs att allt de producerar endast fungerar till deras egna saker och tar jävligt mycket betalt för det också.
Alla deras nya telefoner till exempel har alltid en ny sorts laddare som endast fungerar till en specifik modell av telefon, på Android så fungerar EN typ av laddare till ALLA typer av telefoner.
Det är ett uselt sätt att kräva att ens kunder ska betala flera hundra kronor för en laddare som endast fungerar till en specifik modell av telefon bara för att de vill vara unika.
Jag skrattade högt när de annonserade att de tog bort hörlursuttaget på sina Iphone 7 för att sedan annonsera att de släpper sina otroligt fula Airpods som de säljer för den nätta summan av 2000 kr och som folk faktiskt köper.
Jag kan säkert komma på x antal fler anledningar men kort sagt, jag ogillar inte deras produkter, jag ogillar hur de bedriver sitt företag och hur de behandlar sina kunder.
Jag gillar dock inte hur Apple säljer sina prylar dvs att allt de producerar endast fungerar till deras egna saker och tar jävligt mycket betalt för det också.
Alla deras nya telefoner till exempel har alltid en ny sorts laddare som endast fungerar till en specifik modell av telefon, på Android så fungerar EN typ av laddare till ALLA typer av telefoner.
Det är ett uselt sätt att kräva att ens kunder ska betala flera hundra kronor för en laddare som endast fungerar till en specifik modell av telefon bara för att de vill vara unika.
Jag skrattade högt när de annonserade att de tog bort hörlursuttaget på sina Iphone 7 för att sedan annonsera att de släpper sina otroligt fula Airpods som de säljer för den nätta summan av 2000 kr och som folk faktiskt köper.
Jag kan säkert komma på x antal fler anledningar men kort sagt, jag ogillar inte deras produkter, jag ogillar hur de bedriver sitt företag och hur de behandlar sina kunder.
Det som är så pinsamt är att dina åsikter om Apple grundar sig på ren okunskap. I princip alla dina påståenden är direkta sakfel.
Apple släpper inte nya laddare så som du påstår.
Allt Apple producerar funkar inte alls enbart med deras egna saker, det är galet fel det du påstår.
Apples laddare till deras mobiler funkar att ladda alla andra mobiltelefoner med, ha allt som kan laddas med en USB-laddare. Däremot kan det behövas olika kablar.
Vad man tycker om AirPods design är högst individuellt. Det finns dock få konkurrerande lurar av samma typ som kan konkurrera och är lika bra eller bättre på allt och kostar mindre. Det pris du påstod stämmer inte heller.
Så, folk får gärna tycka vad de vill om Apple, men om de gör det för de helt enkelt tror och påstår saker som inte ens stämmer, som du nu gjorde, så är det mest pinsamt...