2018-06-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tyckte den innan var mycket roligare:

>>1952489
We are waiting for a reporter to ask the ultimate question.
What are they waiting for?
They can end this at any time simply by asking POTUS, right?
We may have to ‘force’ this one.
Q

Jaha? Varför i helvete ber du inte Trump säga nåt själv då istället om ni nu är så jävla tighta??

Ja men det vore ju lite för enkelt
Trump i Qtshirt på sin nästa intervju borde ju få journalisten att iallafall beröra ämnet?
Eller Sarah Sanders i Qtshirt under press briefings?
Citera
2018-06-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
CHALLENGE THE NARRATIVE?
IT’S RIGHT IN FRONT OF YOU.
WHO ARE THE TRUE FASCISTS?
WHO ARE THE TRUE RACISTS?
WHY DOES THE ANTIFA FLAG MIMIC THAT OF THE NAZIS?
COINCIDENCE?

Q

Stämmer exakt , vilka mer länder?

Antifa börjar bli en liten obehaglig organisation ganska lik SA tycker jag.
Enhetlig svart klädsel, ja flaggan är ju åt nazisthållet, dom kunde ju valt gul och grön tex?
Dom har också ett stort våldskapital nuförtiden, det är inte kul att bli deras måltavla.
Sen deras hackeravdelningar, eller dom som dom jobbar med eller stödjer som sysslar med åsiktsregistrering i den högre skolan.

Extremister - nazister, vänsterextremister, islamister möts på något sätt i sin extremism, samma skit olika namn.
Citera
2018-06-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Syd och Nordkorea har haft möten sedan 1951, Kim Jong Il hade flera diplomatiska möten med sydkoreas olika presidenter, hela planen med en enad koreansk flagga samt ett enat koreanskt hockeylag kommer ifrån Kim Jon Ils tid som "supreme leader", det fanns även planer på att ena länderna genom en tåglinje men det lades på is under tidigt 2000-Tal för att Nordkorea vägrade att öppna upp sig.

Så att det är första gången nord och syd möts sedan koreakriget är tyvärr...fel, de har mötts flera gånger sedan dess, men däremot så är det första gången som det är en äkta vapenvila sedan krigets start, men det hade troligen kommit även utan Trump så att ge honom beröm för något som redan var på god väg blir lite fel.

Men som sagt, Pentagon och Sydkorea säger i dagsläget att läget är oförändrat rörande kärnvapenutvecklingen eller ja oförändrat är väl fel, det finns bevis för att Nordkorea förstärker och uppgraderar sina kärnvapenanläggningar.

https://edition.cnn.com/2018/06/27/politics/north-korea-infrastructure-improvements-nuclear-facility/index.html

Så mitt synsätt må vara pessimistiskt men det är tyvärr mer sanning i det än i att blint tro att Nordkorea har avvecklat sina kärnvapen.

Ok, så jag blåser på åt ena hållet och du åt det andra. Med risk för att jag missat något men möttes dom inte ett par gånger sedan 2000?

Dom planerade att mötas 1994 men då dog Kim Jon-vad-han-nu-hette.

Så,

Dom har mötts två gånger sedan krigsslutet.

Och dom har mötts nu 2018 efter att Trump börjat mäkla i den konflikten.

Tycker jag fortfarande är ganska anmärkningsvärt?

Är det denna rapport du tänker på från Pentagon?
Citat:
Coming less than a month before President Donald Trump is due to meet Kim on June 12 in Singapore, the 23-page unclassified report reflects the Pentagon’s most current public assessment of the major nuclear and non-nuclear threats posed by North Korea as well as the internal and regional political dynamics shaping the regime.

Och här har vi ett uttalande av Mattis som kan läsas lite hur man vill,
Citat:
Defense Secretary James Mattis on Wednesday said he is “not aware” of any steps North Korea has taken yet to denuclearize following the historic summit between President Trump and North Korean leader Kim Jong Un.
“I’m not aware of it,” Mattis told reporters outside the Pentagon when asked if there are any military indications North Korea has done anything to denuclearize.
“Obviously, at the very front end of the process,” he continued. “The detailed negotiations have not begun. I wouldn’t expect that at this point.”

Jag hade för mig att diskussionen var att dom skulle lägga ned sin prov/testanläggning och att dom har gjort det.
https://abcnews.go.com/International/north-korea-dismantling-nuclear-test-site/story?id=55287694

Sen har ju full denuclearization pushats men sånt görs ju inte på en vecka?

Så från att i November ha hotat med kärnvapenkrig och skjutit ett par ballistiska missiler till att lägga ned sin testanläggning och gå med på att diskutera vidare om full denuclearization om dom kompenseras ekonomiskt, samt att Trump lagt militärövningar med Syd Korea på is (inte alla men den/de mest provikativa).

- Ovan läser du som
Citat:
Men som sagt, Pentagon och Sydkorea säger i dagsläget att läget är oförändrat rörande kärnvapenutvecklingen eller ja oförändrat är väl fel, det finns bevis för att Nordkorea förstärker och uppgraderar sina kärnvapenanläggningar

När du skriver kärnvapenanläggningar, menar du testanläggning eller missilbunkrarna?
Citera
2018-06-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll
Över 3100 så kallase sealed indictments är nu unsealed. Johan Erik Karlström är en dem. Han kommer nog få det jobbigt framåt framåt. Har inte gått igenom alla på listan än, finns säkert flera svenskar i blåsväder.

Off thread: Undrar när SD fattar att dom kan ro hem Sverige fint med lite fram-för-håldning ..kan ju inte vara svårt nu längre alla andra partier är ju korrupta.

Andra
Johan Molin
Søren Rysholt Christiansen
Göran Arvidsson (död)
Leif Östling
Lennart Käll
Thomas Ericsson
Ingvar Kamprad (död)
Fredrik Wester

Snälla kan du posta länkar till detta, jag hittar ingenting och det är ju ett par högdjur i den listan.
Vad paradox interactive sysslat med för blodsoffer och trafficking skulle jag vilja veta
Citera
2018-06-30, 09:53
Medlem
nerdnerds avatar
SnakePlissken är fan i mig min idol här. Alltid iskall och saklig trots alla försök att provocera. Strongt. Men nu går jag utanför ämnet.

Ni Q-experter, vad har ni om internationella kärnvapenavtal med ffa Iran och Nordkorea? Från min horisont ser det ut så här:
Iran: Ett fungerande avtal redan i hamn, torpederat av Trump, som därmed också visar att man inte kan lita på att USA håller ingångna avtal. Så varför ska någon annan förhandla?
NK: Föga överraskande framkommer det nu starka indikationer på att de spelar dubbelt. Igen. De har inga som helst planer på att faktiskt avveckla det de har och har t ex t o m ökat farten i höganrikning av uran.

Vilket förklarande ljus ger Q om detta?
Senast redigerad av nerdnerd 2018-06-30 kl. 09:57.
Citera
2018-06-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Snälla kan du posta länkar till detta, jag hittar ingenting och det är ju ett par högdjur i den listan.

Det var en lista med rubriken "Notable Resignations" som folk på 8chan har sammanställt. Se här! Om denna utgavs vara av något annat skäl på grund av förvirring eller med avsikt att skapa förvirring vet jag inte.
Citera
2018-06-30, 11:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Det var en lista med rubriken "Notable Resignations" som folk på 8chan har sammanställt. Se här! Om denna utgavs vara av något annat skäl på grund av förvirring eller med avsikt att skapa förvirring vet jag inte.
Dom namnen har ingenting med sealed indictments att göra utan är bara en förteckning över anmärkningsvärda avgångar. Hur Ingvar Kamprad kan vara med på listan känns märkligt, då död vid 91 års ålder är allt annat än anmärkningsvärt.
Citera
2018-06-30, 12:20
Medlem
Pussykings avatar
Det är kul att nya och nyfikna användare hittar tråden. Det är helt naturligt att ni är skeptiska och refererar till vad ni läst i MSM som talar emot allt Q påstår. Inget konstigt i det.

Min rekommendation är att se den här 13 minuter långa videon som länkats till tidigare i tråden. Ni behöver inte och kommer inte att tro på ett ord. Men Q och allt han har sagt kommer antingen att visa sig stämma eller tvärtom så fort en journalist vågar ställa frågan ”Who is Q?”.

MSM lär inte göra det, men det finns Lamotteliknande figurer även i USA, exempelvis Laura Loomer som nyss släppte en video där hon försökte få svar från Maxine Waters om det är ok att trakassera politiker, så som hon tidigare uppmuntrat till. Någon sorts metajournalistik.

När frågan väl är ställd finns det bara två alternativ. Trump svarar nej och då dör allt, även om det naturligtvis är spännande att få veta vem som står bakom. Men Om Trump svarar ja, då släpps också bevisen på allt Q påstått. En mardröm för massmedia, demokraterna, EU och alla korrupta som sitter med fingrarna kletiga av alla syltburkar de tömt.
Citera
2018-06-30, 12:37
Medlem
Waasa e detta nu då ?

Future proves past.
Eyes on.
Q

People will be lost.
People will be terrified.
People will reject.
People will need to be guided.
Q

https://www.amazon.com/Baron-Trumps-Marvelous-Underground-Journey/dp/1564599507

https://www.youtube.com/watch?v=UQpSdKxd5bg

https://www.youtube.com/watch?v=DlikNveCUaQ

Follow the white rabbit
Citera
2018-06-30, 12:52
Medlem
Vad tror ni, har Nordkorea slutat med sina kärnvapen?

CIA: Nordkorea lurar USA – har hemlig kärnvapenanläggning

"Det var inte många veckor sedan som president Donald Trump och Nordkoreas diktator Kim Jong-Un träffades i Singapore för ett historiskt möte. De båda ledarna skrev på ett gemensamt uttalande som bland annat gick ut på att Nordkorea lovade att avveckla sina kärnvapen.

Men nu tror den amerikanska underrättelsetjänsten CIA att Nordkorea har ökat produktionen av kärnvapenbränsle under de senaste månaderna.

Detta skriver den amerikanska nyhetskanalen NBC News, som har pratat med över tolv anonyma amerikanska tjänstemän inom CIA. "

https://www.expressen.se/nyheter/cia-nordkorea-lurar-usa-har-hemlig-karnvapenanlaggning-/
Citera
2018-06-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

"Det var inte många veckor sedan som president Donald Trump och Nordkoreas diktator Kim Jong-Un träffades i Singapore för ett historiskt möte. De båda ledarna skrev på ett gemensamt uttalande som bland annat gick ut på att Nordkorea lovade att avveckla sina kärnvapen.

Men nu tror den amerikanska underrättelsetjänsten CIA att Nordkorea har ökat produktionen av kärnvapenbränsle under de senaste månaderna.

Detta skriver den amerikanska nyhetskanalen NBC News, som har pratat med över tolv anonyma amerikanska tjänstemän inom CIA. "

https://www.expressen.se/nyheter/cia-nordkorea-lurar-usa-har-hemlig-karnvapenanlaggning-/

Förmodligen kan Q ge dig svaret direkt:

Citat:
NK = FAKE NEWS [UK orig].
NK already began denuclearization process under guidance from US.
Rapid.

Why are people always being moved around?
Think strategy.
The Plan.
Military OP.
Q

NK = Nordkorea
Citera
2018-06-30, 13:37
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Jag kan ändra parterna i texten åt dig för lite kontext:

Citat:
Deep State: Nordkorea lurar USA – har hemlig kärnvapenanläggning

"Det var inte många veckor sedan som Deep State's största fiende president Donald Trump och Nordkoreas enligt Deep State "diktator" (nyligen frigiven från Deep State-kontroll) Kim Jong-Un träffades i Singapore för ett historiskt möte. De båda ledarna skrev på ett gemensamt uttalande som bland annat gick ut på att Nordkorea lovade att avveckla sina kärnvapen.

Men nu tror den amerikanska Deep State att Nordkorea har ökat produktionen av kärnvapenbränsle under de senaste månaderna.

Detta skriver den amerikanska Deep State-kanalen NBC News, som har pratat med över tolv anonyma amerikanska tjänstemän inom Deep State. "

https://www.svensk-deep-state-kanal.se/nyheter/deep-state-nordkorea-lurar-usa-har-hemlig-karnvapenanlaggning-/

Vad har Q att säga om saken?

Q 1637:
Citat:
NK = FAKE NEWS [UK orig].
NK already began denuclearization process under guidance from US.

Över tolv anonyma tjänstemän tror... Väldigt behändigt att kunna gömma sig bakom anonyma källor gång efter annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in