Citat:
Det beror på VEM som är "mannen med pilotglasögon", om det hade varit KM så hade det efterhängsna beteendet garanterat uppmärksammats av framför allt Helenas kompiskrets och återgetts i negativa ordalag i deras vittnesmål. MEN, om "MMPG" är BW så är det inte alls säkert att vännerna skulle uppfatta situationen på det sättet med tanke på relationen dom emellan. Man kanske inte heller ville vara den som lämnade ett osannolikt, "stolligt" vittnesmål om att en av Helenas allra närmsta vänner skulle varit "på" henne, något som förmodligen upplevdes som helt osannolikt, otänkbart i kompiskretsen. Nej det hela uppfattades nog i sådant fall snarare som att BW var full och tokig den här kvällen. Vänner kan skoja, flirta och bli ganska närgångna på fyllan utan att det tolkas som att man överskrider några gränser. Det kan ju också vara så att familjen i efterhand har omvärderat det som kompiskretsen vittnade om.
Jag håller med dig i dina tankar inledningsvis, om att det kan bero på MMPG är/var. Men det som pekar emot att BW är denne MMPG är bl a uppgifterna att han var på fest i Radbyn. Han ska inte ha varit inne på Stadt på kvällen/natten, då han ska ha kommit till Stadt bara en stund före stängning. Han ska dessutom ha ett kvinnligt alibi, enligt vad som ryktas. Ytterligare en omständighet är att MMPG, enligt radioserien, ska bo kvar i Mariestad. Detta uppges också i TV4:s nyhetsprogram den 13 juni, Där framgår det att den misstänkte "bor kvar i stan". Detta torde betyda att mannen bor i själva Mariestad (stan) och inte utanför (Mariestads kommun) eller någon annanstans. Hur går dina tankar om detta?
Jag tycker att oavsett vem MMPG är/var så borde det faktum att hans beteende var "jobbigt"/irriterande den aktuella kvällen/natten och torde ha stört Helena, intresserat polisen och kollats upp.
. Dagens 'C9H13N-swenglish' läser jag: Han är ju gärningsman eller absolut på något annat sätt inblandad i det här, att han är pilot trodde jag inte… men man kan aldrig vara helt säker på något i denna soppa.