Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Underbart! Om du kör BW-spåret lika hårt som du jobbade för km sist så tror jag att du löser fallet denna gång😉
Jobbade för KM? Nja det tog faktiskt inte särskillt lång tid innan vi var ett par stycken som började misstänka att KMs namn var planterat i tråden.
Personligen så tror jag att BW finns med som misstänkt i något av de två aktuella huvudspåren, antingen är han en av LGWP två GM eller så kan det vara som Ugglan tidigare var inne på, d.v.s. att BW är "mannen med pilotglasögon".
Jag utgår ifrån att folk här i tråden inser vilken oerhörd sekretess det är som skyddar och omger "mmpg", detta var även anledningen till att pilot överhuvudtaget ställde upp på en intervju. Det går inte att slaviskt förlita sig på huruvida det sägs att pilot bor kvar i stan eller inte, ej heller om han tidigare är nämnd i tråden eller inte. Sekretessen kring "mannen med pilotglasögon" är 110% säker och vattentät, detta är även anledningen till varför inga nya uppgifter om honom dyker upp. Pilot var en nära vän till Helena och det verkar ha tagit väldigt lång tid för HA:s familj, i synnerhet systrarna innan dom på allvar började misstänka att det faktiskt kunde vara en av familjens närmsta vänner som låg bakom försvinnandet. Min gissning är att det var med anledning av den insikten som man helt plötsligt efter 16 års tystnad valde att gå ut med familjens/systrarnas misstanke i radioföljetongen som sändes förra sommaren. Pilot bedyrar då sin oskuld inför sina gamla kompisar PW och Mats och påstår att han inte skulle kunna leva med att ha dödat Helena. Jag tror han ljuger, jag tror även att pilot mycket väl KAN vara BW men ni andra får givetvis tro vad ni vill.