2018-06-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns inget som är motsägelsefullt i det jag skrev, infon finns i tråden men jag valde att fokusera på pilot och BW eftersom dom båda säger sig ha varit med/skiljts från HA på samma ställe och i samma tidsintervall, dvs. på trappan/utanför Stadt runt 02:00, max någon minut senare, utan att se varandra?? BW borde ha sett när HA och pilot kom ut från stadt i sällskap och HA borde (kan tyckas) ha berättat för sin nära vän BW att pilot hade varit "jobbig" och efterhängsen under kvällen, då hade pilot granskats från dag 1 och inte 4 år senare efter att polisen hittat brovittnets uppgifter. Det hela känns lite märkligt, kan man verkligen lita på BWs uppgifter? Om BW var den som med bil plockade upp HA när hon var på väg hem så är det logiskt att han under förhör placerar sig själv utanför stadt utan bil, allt för att undvika att bli förknippad med en bil denna kväll.
Och om nu "kvinnoskriket" samt bildörrarna som hördes smälla igen vid kohagen ca. 02:15 - 02:20 (enligt vittnet Hanna och Lockeruds-vittnet) hade med försvinnandet att göra (vilket jag tror) så måste Helena antingen ha gått raka vägen hem alt. fått skjuts en bit för att hinna vara på plats vid kohagen den aktuella tidpunkten.

Underbart! Om du kör BW-spåret lika hårt som du jobbade för km sist så tror jag att du löser fallet denna gång😉
Citera
2018-06-29, 14:10
Medlem
Citat:

pilot och BW eftersom dom båda säger sig ha varit med/skiljts från HA på samma ställe och i samma tidsintervall, dvs. på trappan/utanför Stadt runt 02:00, max någon minut senare, utan att se varandra?? BW borde ha sett när HA och pilot kom ut från stadt i sällskap och HA borde (kan tyckas) ha berättat för sin nära vän BW att pilot hade varit "jobbig" och efterhängsen under kvällen, då hade pilot granskats från dag 1 och inte 4 år senare efter att polisen hittat brovittnets uppgifter. Det hela känns lite märkligt, kan man verkligen lita på BWs uppgifter?

Och om nu "kvinnoskriket" samt bildörrarna som hördes smälla igen vid kohagen ca. 02:15 - 02:20 (enligt vittnet Hanna och Lockeruds-vittnet) hade med försvinnandet att göra (vilket jag tror) så måste Helena antingen ha gått raka vägen hem alt. fått skjuts en bit för att hinna vara på plats vid kohagen den aktuella tidpunkten.

Betänk att det var mycket folk utanför Stadt vid stängning, bl.a samlades några av dem som varit på Olstorp i folkvimlet. Kanske Helena och Pilot skildes åt vid entre’dörren och Björn och Helena sågs först vid slutet av trappan? Däremellan kanske det fanns ytterligare 30 personer?

Tidsschemat håller om man lägger på 5 min. Ser därför ingen konflikt till vittnens uppgifter kontra att Helena ses tillsammans med Mannen med pilotglasögon på bron.

Väntar med spänning på vad Brandtler tvingar fram från utredningen. Misstänker att Piot känner att snaran dras åt....
Citera
2018-06-29, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Betänk att det var mycket folk utanför Stadt vid stängning, bl.a samlades några av dem som varit på Olstorp i folkvimlet. Kanske Helena och Pilot skildes åt vid entre’dörren och Björn och Helena sågs först vid slutet av trappan? Däremellan kanske det fanns ytterligare 30 personer?

Tidsschemat håller om man lägger på 5 min. Ser därför ingen konflikt till vittnens uppgifter kontra att Helena ses tillsammans med Mannen med pilotglasögon på bron.

Väntar med spänning på vad Brandtler tvingar fram från utredningen. Misstänker att Piot känner att snaran dras åt....

Var det inte mannen som är misstänk, radiobaraskoj hade intervjuat i höstas. Han ville väll inget annat än att det skulle vidare till kallafall, så han kunde bli avskriven. För han säger ju att han oskyldig. Och det tror jag med.
Så vilken snara är det som dras åt polisens eller din.
Citera
2018-06-29, 17:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Var det inte mannen som är misstänk, radiobaraskoj hade intervjuat i höstas. Han ville väll inget annat än att det skulle vidare till kallafall, så han kunde bli avskriven. För han säger ju att han oskyldig. Och det tror jag med.
Så vilken snara är det som dras åt polisens eller din.

Av rent psykologiskt intresse undrar jag varför tror du att den mannen är oskyldig?
Vad exakt kan du peka på till hans försvar? Om du lägger alla uppgifter som hittills kommit fram i tråden om honom i två vågskålar så varför anser du att den "oskyldiga" vågskålen väger tyngre?
Citera
2018-06-29, 17:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Underbart! Om du kör BW-spåret lika hårt som du jobbade för km sist så tror jag att du löser fallet denna gång😉

Jobbade för KM? Nja det tog faktiskt inte särskillt lång tid innan vi var ett par stycken som började misstänka att KMs namn var planterat i tråden.
Personligen så tror jag att BW finns med som misstänkt i något av de två aktuella huvudspåren, antingen är han en av LGWP två GM eller så kan det vara som Ugglan tidigare var inne på, d.v.s. att BW är "mannen med pilotglasögon".
Jag utgår ifrån att folk här i tråden inser vilken oerhörd sekretess det är som skyddar och omger "mmpg", detta var även anledningen till att pilot överhuvudtaget ställde upp på en intervju. Det går inte att slaviskt förlita sig på huruvida det sägs att pilot bor kvar i stan eller inte, ej heller om han tidigare är nämnd i tråden eller inte. Sekretessen kring "mannen med pilotglasögon" är 110% säker och vattentät, detta är även anledningen till varför inga nya uppgifter om honom dyker upp. Pilot var en nära vän till Helena och det verkar ha tagit väldigt lång tid för HA:s familj, i synnerhet systrarna innan dom på allvar började misstänka att det faktiskt kunde vara en av familjens närmsta vänner som låg bakom försvinnandet. Min gissning är att det var med anledning av den insikten som man helt plötsligt efter 16 års tystnad valde att gå ut med familjens/systrarnas misstanke i radioföljetongen som sändes förra sommaren. Pilot bedyrar då sin oskuld inför sina gamla kompisar PW och Mats och påstår att han inte skulle kunna leva med att ha dödat Helena. Jag tror han ljuger, jag tror även att pilot mycket väl KAN vara BW men ni andra får givetvis tro vad ni vill.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-06-29 kl. 17:28.
Citera
2018-06-29, 20:38
Medlem
Citat:
Jobbade för KM? Nja det tog faktiskt inte särskillt lång tid innan vi var ett par stycken som började misstänka att KMs namn var planterat i tråden.
Personligen så tror jag att BW finns med som misstänkt i något av de två aktuella huvudspåren, antingen är han en av LGWP två GM eller så kan det vara som Ugglan tidigare var inne på, d.v.s. att BW är "mannen med pilotglasögon".
Jag utgår ifrån att folk här i tråden inser vilken oerhörd sekretess det är som skyddar och omger "mmpg", detta var även anledningen till att pilot överhuvudtaget ställde upp på en intervju. Det går inte att slaviskt förlita sig på huruvida det sägs att pilot bor kvar i stan eller inte, ej heller om han tidigare är nämnd i tråden eller inte. Sekretessen kring "mannen med pilotglasögon" är 110% säker och vattentät, detta är även anledningen till varför inga nya uppgifter om honom dyker upp. Pilot var en nära vän till Helena och det verkar ha tagit väldigt lång tid för HA:s familj, i synnerhet systrarna innan dom på allvar började misstänka att det faktiskt kunde vara en av familjens närmsta vänner som låg bakom försvinnandet. Min gissning är att det var med anledning av den insikten som man helt plötsligt efter 16 års tystnad valde att gå ut med familjens/systrarnas misstanke i radioföljetongen som sändes förra sommaren. Pilot bedyrar då sin oskuld inför sina gamla kompisar PW och Mats och påstår att han inte skulle kunna leva med att ha dödat Helena. Jag tror han ljuger, jag tror även att pilot mycket väl KAN vara BW men ni andra får givetvis tro vad ni vill.

Efterspelet skulle passa in i din teori med vissa ? Det blir svårt att förstå hur det kunde döljas framför bl.a. UAs ögon.........tex..klurigt..
Citera
2018-06-29, 21:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Killen som benämns som MMPG, och som satt anhållen några timmar i maj 2017, var "på" Helena på Stadt, något hon inte uppskattade. Han "störde" henne, kan man få uppfattningen om av radioserien. Denne kille hade även varit med på inflyttningsfesten hos Pernilla W i Töreboda kvällen som föregick utekvällen på Stadt samt med i taxin med Helena in till Mariestad och Stadt.

Polisen ska ha hört de flesta som var ute på Stadt den aktuella kvällen/natten. Speciellt viktiga borde Helenas kompisars vittnesmål ha varit. "Var det någon som utmärkte sig under kvällen?" "Fanns det någon som visade speciellt stort intresse av Helena denna kväll/natt?" "Störde sig Helena på någon av deltagarna på Stadt?" Osv. Redan här borde MMPG:s namn nämnts av Helenas kompisar och eventuellt av andra som visste vem Helena (och eventuellt MMPG) var. Med ett sådant agerande från MMPG:s sida, varför lades inte fokus på honom redan då? Hans beteende den aktuella kvällen/natten borde ha väckt polisens intresse. Varför dröjde det flera år tills det kvinnliga brovittnets vittnesmål nådde polisen - och killens signalement sammanföll med killen som visat överdrivet (?) intresse för Helena inne på Stadt - och denne kille väckte polisens intresse? Uppenbarligen hade polisen redan mannens signalement samt uppträdande på Stadt redan, då "brovittnets" tips dök upp. För det var väl inte så att polisen hade alla dessa uppgifter redan, men sedan fick reda på att SR Skaraborg skulle gå ut med uppgifter i radioserien och polisen inte ville verka som att SR hade fler uppgifter än den?
Citera
2018-06-29, 22:31
Medlem
Citat:

Tänkte mest på att du faktiskt uttryckte att du bara dillade med tråden och idiotförklarade att alla här hade fel om allt och alla, att det gick att styra och ställa tråden dit du ville. Så vad är egentligen ditt syfte nu PF? Ärligt?
Citera
2018-06-29, 22:39
Medlem
Citat:

Förlåt, ska försöka vara lite mindre sarkastisk. Men om vi då är ärliga. Varför tror du att KMs namn planterades? Vad bygger du det på? Och har du fått reda på (eller fick när det begav sig) att punkterna/indicierna på den lista jag sammanställde var fel eller lögner? Ljuger även Freija enligt dig som du hade så mycket kontakt med? Vad tror du om uppgifterna om de fyra i taxin till stadt, finns inte KM med i bilden där heller? Du kanske inte ens tror han var på stadt (men det råkar jag vet till 100% och att han förhördes -92), tror du i detta skede att BW var med på festen i tboda? och/eller taxin? Att han var inne på stadt? Många frågor men rätt viktiga.
Citera
2018-06-29, 23:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Speciellt viktiga borde Helenas kompisars vittnesmål ha varit. "Var det någon som utmärkte sig under kvällen?" "Fanns det någon som visade speciellt stort intresse av Helena denna kväll/natt?" "Störde sig Helena på någon av deltagarna på Stadt?" Osv. Redan här borde MMPG:s namn nämnts av Helenas kompisar och eventuellt av andra som visste vem Helena (och eventuellt MMPG) var. Med ett sådant agerande från MMPG:s sida, varför lades inte fokus på honom redan då? Hans beteende den aktuella kvällen/natten borde ha väckt polisens intresse. Varför dröjde det flera år tills det kvinnliga brovittnets vittnesmål nådde polisen - och killens signalement sammanföll med killen som visat överdrivet (?) intresse för Helena inne på Stadt - och denne kille väckte polisens intresse? Uppenbarligen hade polisen redan mannens signalement samt uppträdande på Stadt redan, då "brovittnets" tips dök upp. För det var väl inte så att polisen hade alla dessa uppgifter redan, men sedan fick reda på att SR Skaraborg skulle gå ut med uppgifter i radioserien och polisen inte ville verka som att SR hade fler uppgifter än den?

Det beror på VEM som är "mannen med pilotglasögon", om det hade varit KM så hade det efterhängsna beteendet garanterat uppmärksammats av framför allt Helenas kompiskrets och återgetts i negativa ordalag i deras vittnesmål. MEN, om "MMPG" är BW så är det inte alls säkert att vännerna skulle uppfatta situationen på det sättet med tanke på relationen dom emellan. Man kanske inte heller ville vara den som lämnade ett osannolikt, "stolligt" vittnesmål om att en av Helenas allra närmsta vänner skulle varit "på" henne, något som förmodligen upplevdes som helt osannolikt, otänkbart i kompiskretsen. Nej det hela uppfattades nog i sådant fall snarare som att BW var full och tokig den här kvällen. Vänner kan skoja, flirta och bli ganska närgångna på fyllan utan att det tolkas som att man överskrider några gränser. Det kan ju också vara så att familjen i efterhand har omvärderat det som kompiskretsen vittnade om.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-06-29 kl. 23:29.
Citera
2018-06-29, 23:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Tänkte mest på att du faktiskt uttryckte att du bara dillade med tråden och idiotförklarade att alla här hade fel om allt och alla, att det gick att styra och ställa tråden dit du ville. Så vad är egentligen ditt syfte nu PF? Ärligt?

Jag är och har alltid varit seriös men hur du tolkar in och upplever saker och ting kan jag inte råda över. Det är givetvis upp till var och en att tro och misstänka vem dom vill. Att styra tråden har aldrig varit min avsikt, det finns det andra som gör. Jag är endast intresserad av att rättvisa skipas.
Citera
2018-06-30, 00:22
Medlem
Citat:
Jag är och har alltid varit seriös men hur du tolkar in och upplever saker och ting kan jag inte råda över. Det är givetvis upp till var och en att tro och misstänka vem dom vill. Att styra tråden har aldrig varit min avsikt, det finns det andra som gör. Jag är endast intresserad av att rättvisa skipas.

Har följ denna tråd i en massa år och läst den varje dag men inget skrivit och hoppas verkligen att man löser detta mord.
Tror att Pudelfrillan har lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in