2018-06-29, 22:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fråga till LimeTime:
Du stormade in här på tråden och släppte bomberna att mobilen inte är hittat och att dom blodiga kläderna inte var sant. Och anledningen var att du hade input från utredningen på ett eller annat sätt.
(hoppas jag minns rätt).

Ett par frågor som jag tyckte det fanns inkonsekventa svar på (inte från dig, utan frågar för du verkar ha koll).
Om det inte var mobilen dom hittade, finns det någon hypotes vad det var?
Är det en falsk uppgift att dom pejlade mobilen till den skogsdungen?

Dina input från utredningsgruppen gav att dom, liksom du håller SD högt upp. Har du någon ny data att så är fallet fortfarande?

Stormade in gjorde jag knappast. Jag valde att gå in och svara på två frågor.
Tyvärr vet jag inte vad som hittades i skogen mot Vivalla. Men det var inte mobilen.
Att Lenas mobil pingats i området där något hittades vet jag inte säkert även om jag lutar åt att det var så. Detta på grund av att det verkade givet att söka i detta område (enligt min källa).
Någon information om vem som anses skyldig har jag aldrig fått och heller aldrig skrivit!
Vad jag själv tror är en helt annan sak och inget jag har källa på.
Citera
2018-06-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Expressen skrev igår om Springares JO anmälan. PS hävdar att både åklagare och anhöriga till offret blivit upprörda av att spaningsledningen petats.
"Reagerade väldigt starkt" skrev de. Måste vara mycket plågsamt för de anhöriga att det går så segt med utredning och oro för att det inte klaras upp. Nu vet vi inte hur åklagaren reagerat starkt på för vis, men det låter på PS som om de hade varandras förtroende. Har ju diskuterats annat.
Citera
2018-06-29, 22:42
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tack, hon var verkligen sprudlande och delade med sig av sin positiva energi och glada humör. Jag kan knappt föreställa mig hur hennes barn mår efter det här, och de som stod henne ännu närmre än jag.
För att de ska kunna finna någon ro så småningom är det helt avgörande att en gärningsman hittas och döms.

Bär ingen skuld som inte är din. GM ska pålastas den!
Citera
2018-06-29, 22:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tack, hon var verkligen sprudlande och delade med sig av sin positiva energi och glada humör. Jag kan knappt föreställa mig hur hennes barn mår efter det här, och de som stod henne ännu närmre än jag.
För att de ska kunna finna någon ro så småningom är det helt avgörande att en gärningsman hittas och döms.

Den bilden av Lena delar jag. Jag kände henne inte men jag har träffat henne flera gånger. Återigen, jag beklagar din sorg.
Senast redigerad av LimeTime 2018-06-29 kl. 22:58.
Citera
2018-06-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du satte ord på mina tankar! Tack och bock för ett tydligt och välbehövligt inlägg.
Ja, hans rena lögner var behövligt... Bra ställningstagande att du står bakom "400st förhör pekar i den här riktningen. Den bevisning som finns pekar i den här riktningen".
Nu vart detta till en trådsanning.
Citera
2018-06-29, 22:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, hans rena lögner var behövligt... Bra ställningstagande att du står bakom "400st förhör pekar i den här riktningen. Den bevisning som finns pekar i den här riktningen".
Men eftersom det såvitt vi vet finns en enda skäligt misstänkt så kanske det stämmer? Oavsett du gillar det eller inte.
Citera
2018-06-29, 23:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Försök att tänka logiskt. 400 förhör har hållits och ingen annan än SD är skäligen misstänkt. Vad tyder det på? Vad består lögnerna av enligt dig?
Citera
2018-06-29, 23:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Förstår verkligen att det måste kännas tungt att nästan ha kunnat rädda henne. Och infon att hon sa att hon inte sökte en karl nu och tyckte att män var jobbiga, säger verkligen emot bilden av henne som näst intill nymfoman, som en del tecknat.
Nej tyvärr är det normalt för en "nymfoman" (otidsenligt uttryck men lättbegripligt) att pendla mellan begäret och avsky eller åtminstone avståndstagande från det. Det som idag kallas sexmissbrukare är just en person som behöver sex så som en missbrukare och däremellan kan känna både hat, förakt och förtvivlan över sitt beroende.
Citera
2018-06-29, 23:06
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej tyvärr är det normalt för en "nymfoman" (otidsenligt uttryck men lättbegripligt) att pendla mellan begäret och avsky eller åtminstone avståndstagande från det. Det som idag kallas sexmissbrukare är just en person som behöver sex så som en missbrukare och däremellan kan känna både hat, förakt och förtvivlan över sitt beroende.

Vad menar du? Att LW var sexmissbrukare?
Citera
2018-06-29, 23:06
Medlem
Citat:

Det verkar högst sannolikt att det förhåller sig exakt så eftersom både åklagaren och TR är eniga om att SD är skäligen misstänkt för mordet på Lena. Exakt vilket underlag åklagaren framlagt för TR är under sekretess så det är inte känt.

Vad tror du skäligen misstänkt grundar sig på?
Citera
2018-06-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SD och LW kände varandra innan geocachingen. Dessutom vigde LW, SD och HD flera år tidigare.

Troligen var det genom hobbyn SD-LW träffades......

Min mening ovan var oklar. Syftade på att eventuellt under tävlingar o likn så hade de en relation, som kanske HD kunde läsa ut mer av än andra deltagare och den kunde inte få fortsätta om HD skulle gå in i/orka tillbaka till äktenskapet.

Som tidigare, ingen kontakt av ort eller personer.
Citera
2018-06-29, 23:10
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad menar du? Att LW var sexmissbrukare?
Är du illa läskunnig eller bara korkad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in