2018-06-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad är det ologiska??

Att en kropp gömts undan (som i det här fallet bakom ett plank i buskarna) tyder på att GM vill fördröja uppmärksamhet.
GM förstår ju att kroppen kommer hittas så avsikten är inte att den ej ska hittas (såklart) utan bara fördröjas.
Och varför vill man det??
Ja, det vill man ju för att skaffa sig tid för att offren är bekanta med varandra. Finns ingen anledning för en för offret okänd GM att kladda onödigt mycket på en kropp då GM i sådana fall ändå inte befinner sig i området sedan lång, lång tid tillbaka.

Det är ju faktiskt hur logiskt som helst att kroppen hamnade där den gjorde när nånting oplanerat av för offret känd person, gått fel.

Det här är ju den bästa platsen i närområdet att fördröja ett fynd av kroppen. Titta på en översiktsbild och fråga 100 personer vart de hade gömt en kropp i närheten av BO´s hem och 99 av 100 hade pekat just här.

Så jag förstår inte det ologiska.
Ett av dagens bästa inlägg, till skillnad mot t.ex tomatteorier...
Citera
2018-06-29, 22:12
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
På så vis. Vet du om B* H*ding, som åtminstone sjungit i Equmeniakyrkan i Uppsala vid ett tillfälle 2017-12-14, också är släkt med ÅH? Svårt att svara på kanske.

Sorry, det vet jag inte.
Citera
2018-06-29, 22:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi pratade en del om relationer, kom överens om att vi bara skulle vara vänner, träna och ha roligt. Hon nämnde en del om särskilt en relation, men det det känns som jag sviker hennes förtroende om jag berättar om det.
Det hade inget med SD att göra, och hon nämnde honom aldrig. Hon var noga med att hon inte hade något förhållande, och inte letade efter det.
Det enda var att hon sa att karlar var jobbiga, och att det var så krångligt med dom.

Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.

Jag beklagar verkligen din sorg! Det låter som att ni hade en fin vänskap.
Jag hoppas för din, vännerna och anhörigas skull att mordet klaras upp. En klen tröst såklart men det kan nog ändå ge någon form av avslut att få veta vad som hände och vem som tog hennes liv.
Citera
2018-06-29, 22:17
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Vi pratade en del om relationer, kom överens om att vi bara skulle vara vänner, träna och ha roligt. Hon nämnde en del om särskilt en relation, men det det känns som jag sviker hennes förtroende om jag berättar om det.
Det hade inget med SD att göra, och hon nämnde honom aldrig. Hon var noga med att hon inte hade något förhållande, och inte letade efter det.
Det enda var att hon sa att karlar var jobbiga, och att det var så krångligt med dom.

Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.

Fy vad jobbigt, men du ska inte lägga skuld på dig. Man vet aldrig vad som händer i framtiden och det gäller för oss alla. Men alla "om" kommer att finnas kvar över tid. Känner lite att Lena var en person som fyllde rummet med livsglädje och energi, medan det finns dem som "tar" plats. Hade själv en barndoms/klasskamrat som omkom i en bussolycka för 35 år sedan, saknar detta sprudlande liv än idag. Konstigt nog minns jag hennes röst, doft och hur håret, huden kändes. Man blir som syskon när man tillbringar varje dag tillsammans. Hon är väldigt närvarande ibland.

Jag beklagar verkligen..
Citera
2018-06-29, 22:18
Medlem
Fråga till LimeTime:
Du stormade in här på tråden och släppte bomberna att mobilen inte är hittat och att dom blodiga kläderna inte var sant. Och anledningen var att du hade input från utredningen på ett eller annat sätt.
(hoppas jag minns rätt).

Ett par frågor som jag tyckte det fanns inkonsekventa svar på (inte från dig, utan frågar för du verkar ha koll).
Om det inte var mobilen dom hittade, finns det någon hypotes vad det var?
Är det en falsk uppgift att dom pejlade mobilen till den skogsdungen?

Dina input från utredningsgruppen gav att dom, liksom du håller SD högt upp. Har du någon ny data att så är fallet fortfarande?
Citera
2018-06-29, 22:20
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Enligt postare är det huset inte många meter FP/MP, men hen var ju osäker om han bodde kvar. Jag är lite osäker på hens agenda då två, inte i sig, motstridiga uppgifter men liknande kom och dessutom ny reggad.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så mannen som är dömd (?) för sexuellt ofredande bor kvar och bostaden är i direkt anslutning till FP/MP?

Personen i fråga, en fd polis, bor kvar (och huset är i direkt anslutning till fp) men denne har alltså inte våldtagit någon. Om jag har förstått rätt efter att ha snokat runt lite handlar åtalet från 2011 om att personen (utanför tjänst) ska ha ofredat en kvinna i sitt hem "genom att dels smeka hennes lår utanpå kläderna, dels fatta tag om hennes axlar och försöka kyssa henne."

Visserligen inte någon höjdare, särskilt inte som polis, men ganska långt ifrån våldtäkt. Ännu längre ifrån brutalt mord.

Blir, liksom du, lite osäker på agendan. Av det jag hittat tycks detta främst diskuteras i konspiratoriska bloggar på temat "anti-polis", samt i en fb-tråd där personen hängs ut med namn och adress. Det hänvisas iaf till en Dagbok där åtalet sköttes av riksenheten för polismål i Göteborg, men där står den misstänktes namn inte utskrivet pga sekretess, därav svårt att verifiera.

Kan själv inte avgöra sanningshalten i påståendet, någonting skaver och tycker det känns vanskligt att hänga ut personen. Gissar dock att detta handlar om fallet i fråga.
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polis-misstanks-for-sexbrott

Tror likväl att en fd polis - som finns i registret för sexuellt ofredande och dessutom bor bredvid fp - redan skulle vara kollad. Vore ju även enormt korkat av en åtalad person (som dessutom har polisiärt tänk) att slå till med ett mord utanför sitt eget hem. Fp är för övrigt inom hörhåll från fru och barn.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-29 kl. 22:25.
Citera
2018-06-29, 22:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jo men vem är du liksom... en random snubbe med noll insyn och dålig juridisk kunskap. Dessutom oförmögen att tänka logiskt.

Jag vill bara påpeka att utredningen själv. Alltså de med insyn, de med bevis och de med information håller MGM som gärningsman med större sannolikhet än ALLA ANDRA teorier om gärningen tillsammans.

För att förtydliga. Inte ens alla andra potentiella GM kommer upp i samma misstankegrad om du ens slår ihop all den samlade information som finns om dem.

Att då själv komma med en hobbyanalys om att det bara är 10% möjlighet att vi har rätt MGM blir ju bara löjligt.

400st förhör pekar i den här riktningen. Den bevisning som finns pekar i den här riktningen.
Så lägg ner nu.

Jag är helt övertygad om att det finns vittnesuppgifter som t om sett MGM i området under aktuell tidpunkt denna sena kväll. Besvärande men inte jättekonstigt då bostaden är nära.

Du satte ord på mina tankar! Tack och bock för ett tydligt och välbehövligt inlägg.
Citera
2018-06-29, 22:25
Medlem
Expressen skrev igår om Springares JO anmälan. PS hävdar att både åklagare och anhöriga till offret blivit upprörda av att spaningsledningen petats.
Citera
2018-06-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Förstår verkligen att det måste kännas tungt att nästan ha kunnat rädda henne. Och infon att hon sa att hon inte sökte en karl nu och tyckte att män var jobbiga, säger verkligen emot bilden av henne som näst intill nymfoman, som en del tecknat.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag beklagar verkligen din sorg! Det låter som att ni hade en fin vänskap.
Jag hoppas för din, vännerna och anhörigas skull att mordet klaras upp. En klen tröst såklart men det kan nog ändå ge någon form av avslut att få veta vad som hände och vem som tog hennes liv.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Fy vad jobbigt, men du ska inte lägga skuld på dig. Man vet aldrig vad som händer i framtiden och det gäller för oss alla. Men alla "om" kommer att finnas kvar över tid. Känner lite att Lena var en person som fyllde rummet med livsglädje och energi, medan det finns dem som "tar" plats. Hade själv en barndoms/klasskamrat som omkom i en bussolycka för 35 år sedan, saknar detta sprudlande liv än idag. Konstigt nog minns jag hennes röst, doft och hur håret, huden kändes. Man blir som syskon när man tillbringar varje dag tillsammans. Hon är väldigt närvarande ibland.

Jag beklagar verkligen..

Tack, hon var verkligen sprudlande och delade med sig av sin positiva energi och glada humör. Jag kan knappt föreställa mig hur hennes barn mår efter det här, och de som stod henne ännu närmre än jag.
För att de ska kunna finna någon ro så småningom är det helt avgörande att en gärningsman hittas och döms.
Citera
2018-06-29, 22:29
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag gissar snarare att åkl är ingift med någon Hiding (inte samma mor som Erik enl Sveriges befolkning).

Edit: Till synes med brodern. Så, gav det något mer i fallet?

Ja, så är det kanske då, tack.
Citera
2018-06-29, 22:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Det stör mig. Mycket.

Va inte så säker på det. Inte helt osannolikt att mordet skett ändå, efter en sådan förmodad resa.
Citera
2018-06-29, 22:30
Medlem
Citat:
Jo men vem är du liksom... en random snubbe med noll insyn och dålig juridisk kunskap. Dessutom oförmögen att tänka logiskt.

Jag vill bara påpeka att utredningen själv. Alltså de med insyn, de med bevis och de med information håller MGM som gärningsman med större sannolikhet än ALLA ANDRA teorier om gärningen tillsammans.

För att förtydliga. Inte ens alla andra potentiella GM kommer upp i samma misstankegrad om du ens slår ihop all den samlade information som finns om dem.

Att då själv komma med en hobbyanalys om att det bara är 10% möjlighet att vi har rätt MGM blir ju bara löjligt.

400st förhör pekar i den här riktningen. Den bevisning som finns pekar i den här riktningen.
Så lägg ner nu.

Jag är helt övertygad om att det finns vittnesuppgifter som t om sett MGM i området under aktuell tidpunkt denna sena kväll. Besvärande men inte jättekonstigt då bostaden är nära.
Ett av dom dummaste påhopp jag läst, och skulle inte ens kommentera detta om det inte vore för fetade. Hur i H-vet vet du att 400st förhör pekar på det???
Och meningen efter: Hur är du ens i närheten av att veta att den bevisning som finns pekar i den riktningen? Du som tjatade om vad som skall vara bevis och inte. Vad finns det för bevisning???

Du slänger iväg dessutom påståenden om vittnen sett MGM, men du skrev faktiskt "Jag är helt övertygad om", dock lätt att det blir en trådsanning.

Undrar bara om du lagt ned ditt tjat och dessutom ganska ordagrant idiotförklaringar av dom som inte "förstår" att mordplatsen är i SD:s eller LW:s hem? Du, med din höga förmåga att tänka logiskt, har du tänkt om?

Jag har inte hoppat tillbaka så hårt på ditt sätt, men nu räcker det!
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-29 kl. 22:38. Anledning: Glömde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in