2018-06-29, 18:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD, familjen/släkten, vänner - eller kanske en särskild sammanslutning där JG ingår? Jag vet inte om han har klanen kvar vid sin sida - vilka som tror han är oskyldig eller kanske vet om han är skyldig. Hittills har han uppenbarligen inte stått inte ensam.
Någon som sett honom nyligen och med vem/vilka?
Den sammanslutning eller "klan" som verkar finnas här är väl i så fall Betelkyrkan i Örebro, men SD tillhör väl inte själv församlingen? Eller syftar du på "geocacharna" som grupp?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-29 kl. 18:09.
Citera
2018-06-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet någon om den tidigare nämnda ”tomat-grannen” som LW uppfattade som tillmötesgående är samma granne som nu säljer sin bostad i (vad jag uppfattar det som) LW:s radhuslänga?

Så har det sagts ja.
Citera
2018-06-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag har inte hört det måste jag säga. Däremot att "en granne" (dvs SD) övertygade henne om burkjaktens förträfflighet.
Jag/vi pratar om en helt annan granne, som LW fick att börja geocacha, inte allt för länge sedan.
Det är denna granne till LW som jag inte riktigt har koll på vem som åsyftas.

Jag hade hoppas på att någon annan tog upp tanken om tomat grannen är samma som geocachar grannen som är samma som våldtäktsdömde... eller i någon annan konstellation.
Eller har jag/vi fått nått om bakfoten?

Kan ingen koll upp uppgifterna om denna våldtäktsdömde bor kvar. Enligt postare är det huset inte många meter FP/MP, men hen var ju osäker om han bodde kvar. Jag är lite osäker på hens agenda då två, inte i sig, motstridiga uppgifter men liknande kom och dessutom ny reggad.
Citera
2018-06-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutella123
Vill bara berätta att jag för några år sedan bodde på rättarevägen. Lite längre bort där fanns iallafall enligt lexxbase en dömd våldtäksman. Vet dock ej om han bor kvar. En tänkte bara. Stigen där lw hittades går utanför hans iallafall dåvarande hus
Här är citatet jag känner är ”hett” och om det finns samband med LW:s beskrivna kontakter med grannar?
Citera
2018-06-29, 18:17
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Din uppfattning verkar stämma tycker jag. Uppfattat du att jag menar nått annat?

Nej, det var jag som läste för fort. Förstår nu att du var inne på spåret med att LW även skulle umgåtts med någon annan granne, förutom SD (och HD emellanåt)?

Det känner jag inte till, eller kan minnas att jag läst. Men det kan såklart förhålla sig så ändå
Citera
2018-06-29, 18:20
Medlem
Citat:
Jag/vi pratar om en helt annan granne, som LW fick att börja geocacha, inte allt för länge sedan.

Jag hade hoppas på att någon annan tog upp tanken om tomat grannen är samma som geocachar grannen som är samma som våldtäktsdömde... eller i någon annan konstellation.

Kan ingen koll upp uppgifterna om denna våldtäktsdömde bor kvar. Enligt postare är det huset inte många meter FP/MP, men hen var ju osäker om han bodde kvar. Jag är lite osäker på hens agenda då två, inte i sig, motstridiga uppgifter men liknande kom och dessutom ny reggad.

Jag har följt tråden sedan start och jag har inte sett att någon skrivit om en granne som hon introducerat till geocach. Kan förstås missa, vissa inlägg skrollar jag bara. Det går väl att kolla hemnet och eniro om man vill veta vem som flyttar. Jag är för lat. Litar på den som skrev att tomat-grannen ska flytta, vilket denne tyckte var suspekt. Kan ju vara naturliga orsaker också, att bo så nära mordplatsen måste vara hemskt. Kanske hörde de rentav skrik men kommer från ett land där man inte ringer polisen för såna saker. Eller tänkte att det var en räv, sånt man inte så lätt kan förlåta sig själv för.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-06-29 kl. 18:27.
Citera
2018-06-29, 18:24
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Av inlägget med tomaterna att döma så skriver LW att hon inte känner någon i längan. Att det var första gången som hon pratade med denne granne när hon lånade tomater. Det är INTE samma granne som dömts för ofredande/våldtäkt (vilket det nu är, förekommit olika uppgifter här i tråden). Denne granne bor på en annan gata, tomatgrannen bor typ 3 hus ifrån LW, och är SAMMA som nu har sitt hus utlagt på hemnet till försäljning. Denna familj har utländsk härkomst, tror det var turkiet.
Citera
2018-06-29, 18:27
Medlem
Citat:
Av inlägget med tomaterna att döma så skriver LW att hon inte känner någon i längan. Att det var första gången som hon pratade med denne granne när hon lånade tomater. Det är INTE samma granne som dömts för ofredande/våldtäkt (vilket det nu är, förekommit olika uppgifter här i tråden). Denne granne bor på en annan gata, tomatgrannen bor typ 3 hus ifrån LW, och är SAMMA som nu har sitt hus utlagt på hemnet till försäljning. Denna familj har utländsk härkomst, tror det var turkiet.
Bra! Tar det som helt korrekta uppgifter, och dessutom i linje vad jag kände i ryggmärgen (ja, då är det lättare att ta till sig saker).
Citera
2018-06-29, 18:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Självklart du missförstår mig. Spekulationer är en omistlig del av Fb.
Trådsanningar är ett intressant fenomen och om möjligt ämne för avhandling

Är man av personliga anledningar önskedriven och inte faktaorienterad om vem som är GM så göds spekulationerna att genom upprepade skiften av ordens innebörd växa sig till att till slut bli vedertagna som fakta.
Det blir hart när omöjligt att orientera sig i tråden för andra än för oss som följt tråden från start.

Okej, förstår dig inte riktigt.
Jag är inte önskedriven angående GM
Känner inte SD, önskar för alla inblandade att han INTE är GM.
Finns ingen personlig vinst för mig om han är GM, bor långväga från Örebro och känner alltså inte några av de inblandade.
Men jag TROR han är GM baserat på mina källor som umgåtts i SD:s kretsar samt LW:s.
Samt riktig fakta som vi vet har hänt.
Därför ville jag tillföra tråden det jag fått veta.
Tillför inget och startar inte trådsanningar för jag vill att SD ska vara GM.
Har man inte varit med i tråden från början är det än viktigt att läsa inläggen noga.
Jag tycker jag är noggrann när jag skriver mina inlägg så att det tydligt framgår vad som är fakta och spekulationer.
Men ser du något inlägg där man kan missförstå mig så säg gärna till
Citera
2018-06-29, 18:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag är inte önskedriven angående GM
Känner inte SD, önskar för alla inblandade att han INTE är GM.
Varför önskar du att SD inte är GM? Och vem skulle du hellre vilja att det är?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-29 kl. 18:39.
Citera
2018-06-29, 18:30
Medlem
Citat:

Tack, då minns jag rätt! Och det har inte heller framgått att de har introducerats i geocaching av LW. Men vem vet. våldtäktsmansspåret är fortfarande långsökt.
Citera
2018-06-29, 18:38
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet någon om den tidigare nämnda ”tomat-grannen” som LW uppfattade som tillmötesgående är samma granne som nu säljer sin bostad i (vad jag uppfattar det som) LW:s radhuslänga?

Yes. Stämmer, det är samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in