2018-06-29, 21:10
Medlem
[quote=EnGodTanke|64492274]Första delen stämmer inte med det beteende/förhållande dom hade till geocaching, varken före eller efter mordet, tycker jag.
Andra delen: Dom kände varandra innan geocaching
Tredje delen: Barnet/en borde väl bli oroliga om det var den hemska SD?QUOTE]

Svar tredje delen; Inte behöver barnen ha den uppfattningen om SD som "den hemske". De kanske har träffats vid många trevliga stunder.
Vaknar inte barnen till utan bara hör röster kan det vara ett tecken på trygghet.

Däremot om de vaknar till av en röst de aldrig hört tidigar och också vid sen timme, tex om någon våldverkare dykt upp då reagerar nog de undermedvetet.

Som sagt, teori och ingen anknytning till ort o plats.
Citera
2018-06-29, 21:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så är vi där igen, suck!
Du är verifierbart opålitlig om du påstår att jag skrivit att dom plockat in SD i brist på annat.
Jag skrev att SD ligger kvar som skäligen misstänkt för att dom inte hittat någon annan. Förstår du inte skillnaden är du mer än lovligt korkad. Det är bevisligen att fara med osanning att påstå något annat. Föga smickrande att ljuga i skrift..

Endast ett par inlägg tillbaka har jag tydligt visat hur du mf, upprepat och konsekvent förvränger uppgifter och vilka konsekvenser det har för speciellt nytillkomna att orientera sig i tråden. Ditt inlägg nu exemplifierar med önskvärd tydlighet om vad jag avsåg med manipuleringar om vad som skrivs.

Nytillkomna förstår direkt vilken pajas du är
Citera
2018-06-29, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack! Detta med 1,5 år sedan har gått som ett mantra i postarens inlägg. För att sedan glömmas av emellanåt. Undrar också över dessa dubbla påståenden?
Snälla vänner, jag har bara responderat på dom som hävdar att anmälningen är någon form av orsak. Hoppa istället på dom som tar upp det initialt, som en mantra!
Dubbla påståenden: Ja det finns uppgifter som går stick i stäv mot varandra. Och även om dom talar mot SD och jag har svårt att se honom som skyldig, betyder inte att jag inte tar upp det. Det är råfakta från deras bekantskapskretsar och jag skriver om det så alla får göra en egen bedömning.
Dom som tror på en skyldig SD har svårt att ta av sig skygglapparna till att det finns massa andra indicier som pekar åt andra håll.
Säger åter, om SD är skyldig är jag den första som kastar bort nyckeln till hans cell.
Citera
2018-06-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Snälla vänner, jag har bara responderat på dom som hävdar att anmälningen är någon form av orsak. Hoppa istället på dom som tar upp det initialt, som en mantra!
Dubbla påståenden: Ja det finns uppgifter som går stick i stäv mot varandra. Och även om dom talar mot SD och jag har svårt att se honom som skyldig, betyder inte att jag inte tar upp det. Det är råfakta från deras bekantskapskretsar och jag skriver om det så alla får göra en egen bedömning.
Dom som tror på en skyldig SD har svårt att ta av sig skygglapparna till att det finns massa andra indicier som pekar åt andra håll.
Säger åter, om SD är skyldig är jag den första som kastar bort nyckeln till hans cell.

Jag respekterar ditt sätt att resonera, även om jag tycker det är en aning enögt men det är ju jag också.
Fast jag har svårt att se "att det finns massa andra indicier som pekar åt andra håll."
Det mesta pekar ju faktiskt åt SD´s håll, även om det naturligtvis inte är självklart att han är skyldig.
Citera
2018-06-29, 21:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Så är vi där igen, suck!
Du är verifierbart opålitlig om du påstår att jag skrivit att dom plockat in SD i brist på annat.
Jag skrev att SD ligger kvar som skäligen misstänkt för att dom inte hittat någon annan. Förstår du inte skillnaden är du mer än lovligt korkad. Det är bevisligen att fara med osanning att påstå något annat. Föga smickrande att ljuga i skrift..

Endast ett par inlägg tillbaka har jag tydligt visat hur du mf, upprepat och konsekvent förvränger uppgifter och vilka konsekvenser det har för speciellt nytillkomna att orientera sig i tråden. Ditt inlägg nu exemplifierar med önskvärd tydlighet om vad jag avsåg med manipuleringar om vad som skrivs.
Du menar att han får lov att vara misstänkt tills de hittar någon annan? Det är faktiskt vad du skriver.
Citera
2018-06-29, 21:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det finns, vad jag tycker mig förstå efter lite efterforskning, ett polisbefäl Er*k H*d*ng, boende i Örebro. Hen verkar tillhöra Polisregion Bergslagen. Denna polisregion är i sin tur uppdelad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro...
Förmodat släkt med åklagaren i målet, Åsa Hilding?
Citera
2018-06-29, 21:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Jag vet inte om hen är släkt med Åsa Hiding...
Citera
2018-06-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag respekterar ditt sätt att resonera, även om jag tycker det är en aning enögt men det är ju jag också.
Fast jag har svårt att se "att det finns massa andra indicier som pekar åt andra håll."
Det mesta pekar ju faktiskt åt SD´s håll, även om det naturligtvis inte är självklart att han är skyldig.
Tack för dom orden!
Jag respekterar fullt ut att ni enögt bara har SD som självklar GM.... nästan i alla fall.
Jag håller själv honom som GM till 10-15% sannolikhet, kanske t.o.m mer med det jag känner till, men som inte finns med på denna tråd.
Citera
2018-06-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du menar att han får lov att vara misstänkt tills de hittar någon annan? Det är faktiskt vad du skriver.
Och hen har helt rätt i det. Han är inte bara misstänkt, han är skäligen misstänkt! (ganska stor skillnad, men kan även vara 1% i bevisövervikt om dom har fler namngivna misstänkta).
Och det kommer han vara tills (om) balansvågen slår över till någon annan.
Citera
2018-06-29, 21:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har vi inte konstaterat att det som vi vet om SD räcker nog för skäligen? Var i området, inget alibi, motivbild. Sedan tror jag att dom har nått mer, men TR höll inte det som sannolikt.

Alla utom Draifos verkar ha uppfattat det iallafall.
Citera
2018-06-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du har rätt i dina spekulationer, som jag skrivit tidigare, HD krävde att SD inte skulle kontakta LW på något vis överhuvudtaget. Det säger väl det mesta om vem som inte kunde släppa taget.
Man anmäler inte någon för ofredande eller misshandel utan anledning.

Du kände LW. Har hon berättat något för dig om relationen till SD som du vill delge oss? Frågan är när deras kärleksrelation egentligen började och hur lång den var?
Citera
2018-06-29, 21:50
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Hiding. Inte Hilding.
De är släkt. Eriks mamma heter dock M*rj*tt* Hiding.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in