Citat:
Ursprungligen postat av
Wilzenius
Riktigt roligt med dessa siffror. Ser fram emot kommande mätningar.
Röstat på SD sen 2010 då jag fick rösta för första gången, detta blir alltså 3:e gången för mig. En tanke som slår mig är hur många här som engagerar sig och hoppas på högt resultat.
En del av er måste ha röstat på andra partier i tidigare val. Ni har med andra ord röstat fram det skitsamhälle vi idag har. Tycker personligen det är hyckleri av er att sitta här i efterhand skylla på Reinfeldt och Löfven som NI själva röstat på. Hur går era tankar? Skäms ni? Har ni ångest över hur naiva ni varit?
Varför skämmas? Röstade på Ny Demokrati redan 91 vet inte hur gammal du var då.
De gjorde sedan mycket dåligt ifrån sig kan i man säga, så visdomen blev att inte rösta på sådana partier igen förrens de har långsiktiga ledare, i Ny D byttes de ut i raskt takt.
Röstade även för EU 94 ingen nämnde med ens en knytning att de skulle öppna alla dörrar på vidgavel för vem fan som helst. Inte ett ljud.
Samtidigt var arbetslösheten gigantiskt folk fick gå från hus o hem. Det infördes ett 3:e gymnasie år för att minska arbetslösheten
Så här kunde det se ut i media anno 2005
https://www.realtid.se/chocknotan-efter-goran-persson
Att rösta på Reinfeldt 2006 var enkelt, att han sedan var den värste förrädaren moderaterna haft visste nog ingen då. Röstade SD 2010 o kommer så att göra vartfall till 2026 då DÖ upphör.