2018-06-29, 11:28
Medlem
Grevelesevis avatar
Stabilt bra och ganska odramatiskta siffror i Novus.
Är fortfarande lite konfunderad över Inizio. 2 maj mätningar men fortfarande ingen i juni.
Jag har alltså svarat på 2 olika förfrågningar både den 11 juni samt den 20 juni.
Bör väl komma i samband med Almedalen.
Istället försöker man koppla ihop Durmaz attacken med SD. Previligerad rik kändis som inte ens bor i Sverige får kasta skit på svenskarna och hur sjuka i huvudet vi är som röstar fel.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/J1yGzj/mikael
Polarisering för mer klick antar jag.
Att någon skulle komma ut som SD:are i svenska fotbollslandslaget är nog lika troligt som att någon skulle komma ut som bög i de Saduiarabiska landslaget. Statistiskt borde minst var tredje gubbe i landslagstruppen rösta på SD.
Senast redigerad av Grevelesevi 2018-06-29 kl. 11:31.
2018-06-29, 11:28
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du visar att du inte hängt med. KG har sagt liknande många ggr. Du har varit upptagen med att skrika om hur mobbad du känner dig av MSM? Om du läser lite mindre fulmedia och satsar på kvalité ska du se det blir bättre.

SD bör inte vara större än M. Tror många smarta personer helt enkelt vägrar svara när opinionsundersökningsinstituten ringer. De mindre intelligenta svarar. S och SD.

(Min fetning)

Vad fasen betyder det? "SD bör inte vara större än M"? Vadå bör inte?

SD har nu i undersökning efter undersökning varit större än M. Varför tror du att just denna trend är så fel?

Mycket märkligt inlägg du gör. Hela ditt inlägg bör påpekas.
2018-06-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det undgår ju ingen att MSM har fokus helt på SD då de lämnar AfS ifred.
SD har, i mina ögon, framgångsrikt städat upp i partiet och framstår i.o.m. detta som ett parti som det är svårt att utföra "värdegrundsbaserade" mediaattacker. Och i.o.m. att media trots detta utför dessa attacker så blir det MSM som förlorar trovärdighet.

Det yttersta märkliga är dock faktumet att MSM lämnar AfS ifred. Det är ju det partiet som man inbillar sig har åsikterna som borde trigga varje agendasättande journalist med den "rätta" värdegrunden?
Nog har journalisterna inom MSM en politisk agenda, även vad det gäller nyhetsrapporteringen.

Ett parti som ligger och guppar tillsammans med F!, NMR och MED bland "Övriga 1.7%" är kanske inget för MSM att lägga så mycket krut på. SD på 20-30% ses nog som ett betydligt större hot.
2018-06-29, 11:41
Medlem
Tanken att SD faktiskt nosar på förstaplatsen börjar nu etablera sig allt mer i meda - vilket i sin tur naturligtvis "normaliserar" och gör att fler vågar komma ut ur sin politiska garderob.

https://www.svd.se/sd-utspelet-alliansen-har-en-svar-balansgang-att-ga/i/tv

Citat:
Frågan om hur Alliansen ska förhålla sig till Sverigedemokraterna kommer vara något som präglar Almedalsveckan som inleds nu på söndag, menar SvD:s politiska reporter Louise Andrén Meiton:

– SD är inte längre ett litet parti, utan ett parti som vissa menar skulle kunna bli näst största eller till och med största parti efter valet, säger hon i SvD:s Ekonomistudion.
2018-06-29, 11:45
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
När man ser på det där så blir det lite smålustig :

-Juli 2015 så står SD på 21 % blankt !
-Juni 2018 så står SD på 22,2 % !

Dvs en höjning på 1,2 % på knappa 3 år. Egentligen kan man säga att SD har stått still ! Detta då under den värsta asylkrisen någonsin. Detta då under 3 år som kriminaliteten går igenom taket och etc..,mm..

Tja ni, om man inte blir att undra över "viktningar" hit och dit, och folks ovilja att säga SD i gallupar.., så då har nog Sveriges befolkning anammat Reinfeldts bevingade ord : Öppna era hjärtan !

Nej då, Reinfeldts ord har bara retat upp stora delar av befolkningen och mobiliserat dem. Många har knutit näven i fickan, fått högt blodtryck och hållit käften. SD ligger knappast på några 22,2% nu. Snarare någonstans mellan Sentio och Yougov, d v s kring 27%. Med den fortsatta trenden blir det ca 28-30% i valet.
2018-06-29, 11:52
Medlem
Smoothmans avatar
Är det artiklar som denna som Aftonbladet tänker köra från och med nu för att hejda SD:s uppgång i opinionsundersökningarna? I så fall tror jag det kommer att skita sig ytterligare i ett val för vårt kära Aftonpravda...

"Mikael Backlund stöttar Durmaz: ”Sjukt att folk röstar på SD”"

"Sverige slöt samman efter hatet mot Jimmy Durmaz.

Nu stöttas också landslagsvensken av Tre Kronors guldkapten, Mikael Backlund, som i en intervju med VLT levererar ett politiskt ställningstagande.

– Att folk röstar på SD känns helt sjukt, säger hockeystjärnan."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/J1yGzj/mikael-backlund-stottar-durmaz-sjukt-att-folk-rostar-pa-sd
2018-06-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Tanken att SD faktiskt nosar på förstaplatsen börjar nu etablera sig allt mer i meda - vilket i sin tur naturligtvis "normaliserar" och gör att fler vågar komma ut ur sin politiska garderob.

https://www.svd.se/sd-utspelet-alliansen-har-en-svar-balansgang-att-ga/i/tv
Almedalsveckan, där det kanske kommer att regna opinionsundersökningar, Slutspel i fotbolls-VM, Panik i PK-lägret. Jag är såååå nöjd. Life is good.

(Men riktigt nöjd blir jag förrän vi börjar se konkret politik och konkreta framsteg.)
2018-06-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Är det artiklar som denna som Aftonbladet tänker köra från och med nu för att hejda SD:s uppgång i opinionsundersökningarna? I så fall tror jag det kommer att skita sig ytterligare i ett val för vårt kära Aftonpravda...

Nu stöttas också landslagsvensken av Tre Kronors guldkapten, Mikael Backlund, som i en intervju med VLT levererar ett politiskt ställningstagande.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/J1yGzj/mikael-backlund-stottar-durmaz-sjukt-att-folk-rostar-pa-sd
Hjärndöda Lindberg börjar bli legendarisk:

Citat:
Inte heller Miljöpartiet har reagerat nämnvärt på Alliansens utspel. Det enda parti som tror på fortsatt explicit exkludering av Sverigedemokraterna är idag Vänsterpartiet. Och av ledarredaktionerna sannolikt Aftonbladet Ledarredaktion.

Hösten 2009 sade Anders Lindberg, då Mona Sahlins ansvarige för omvärldsbevakning följande till mig när vi stod i foajen till Aula Magna i Stockholm på ett arrangemang. Jag hävdade att jag inte trodde på strategin, som gick ut på att brunsmeta Sverigedemokraterna i varje tänkbart läge samt misstänkliggöra alla som ställde kritiska frågor kring migration för att löpa Sverigedemokraternas ärenden. Lindbergs svar till mig då var det som fram till 2017 kom att prägla partiets dagliga arbete:

”Tro mig, jag vet exakt vad jag gör. Historien kommer ge mig rätt”.

...
Om syftet med den nu övergivna strategin var att göra Sverigedemokraterna till ett parti som aspirerar på att bli största riksdagsparti så har Lindberg varit ett viktigt spelkort och central rådgivare åt partiledningen. När målet nu tenderar att bli uppnått förklarar det Ygemans nya undfallande ton i relation till Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson. Att det vi ser ligger i den stora planen att säkra makten. Att alla såg det vi ser idag 2009, när Lindberg försäkrade att historien skulle ge honom personligen rätt.

Om syftet med det istället var något annat fick inte Lindberg, och därmed den tidens politiska rådgivare, rätt alls. Vilket säger en del om kvaliteten på råden som avgivits och sannolikt fortfarande avges.

https://ledarsidorna.se/2018/06/nytt-politiskt-lage-nytt-tonlage/
2018-06-29, 12:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Dom försöker köra detta propagandatrick ytterligare ett varv. Att koppla ihop ett fejkat "rasistdrev" som inte fanns med ett riksdagsparti. Pinsamt.
2018-06-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du visar att du inte hängt med. KG har sagt liknande många ggr. Du har varit upptagen med att skrika om hur mobbad du känner dig av MSM? Om du läser lite mindre fulmedia och satsar på kvalité ska du se det blir bättre.

SD bör inte vara större än M. Tror många smarta personer helt enkelt vägrar svara när opinionsundersökningsinstituten ringer. De mindre intelligenta svarar. S och SD.
Detta kan vara det mest ologiska inlägget på länge, i denna tråden. Liksom dina följande. Hur kommer du till en slutsats, som är motsatsen till all historik?
2018-06-29, 12:19
Moderator
Mr.Woodss avatar
Kan det vara så enkelt som att Lindberg faktiskt är femtekollonnare, en trojan?
Hur är det ens möjligt att vara så pass strategiskt efterbliven som han ger sken av att vara?
Åkesson kan naturligtvis inte annat än glädja sig åt Anders Lindbergs opinionsmässiga fotavtryck!
2018-06-29, 12:27
Medlem
Citat:

I en intervju med VLT pratar hockeystjärnan om sitt politiska engagemang och jämför klimatet mellan Kanada och Sverige.

Man vill säga att det är som Sverige. Men tyvärr känns ju Kanada bättre nu. Det här att SD går framåt känns oroväckande och skrämmande. Att folk röstar på dem känns helt sjukt, säger Backlund som spelar hockey och bor i Calgary.

– Jag vill poängtera det i och med allt som hände Jimmy Durmaz, med all rasism. Så du får gärna skriva det. Med valet som kommer också, fortsätter han.

Jävligt lätt att säga, när ett land som Kanada filtrerar bort 99 % av ansökningarna om migration, och endast släpper in dem som direkt kan komma in på arbetsmarknaden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in