2018-06-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hamnar ni inte i ett cirkelresonemang här, med misstankar som grundar sig på att det finns misstankar?

Av de uttalanden Åsa Hiding har gjort i media kan man dessutom få uppfattningen att hon i första hand grundar sina misstankar på de svar hon väntar på från NFC. Det här är märkligt.

Kan det möjligen vara så att Hiding eller några av de inblandade poliserna också är medlemmar i Equmeniaförsamlingen?
www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944

Nja, han är ju misstänkt pga den "såriga relationen" med BO, tidigare anmälningar och ett han tycks också sakna alibi. Att det dessutom sammanfaller med USA resan är ytterligare en omständighet som talar för SD som GM.
Ville förtydliga för den lätt hysteriska "EnGodTanke" varför vi hakat upp oss på SD....
Citera
2018-06-29, 11:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nja, han är ju misstänkt pga den "såriga relationen" med BO, tidigare anmälningar och ett han tycks också sakna alibi. Att det dessutom sammanfaller med USA resan är ytterligare en omständighet som talar för SD som GM.
Ville förtydliga för den lätt hysteriska "EnGodTanke" varför vi hakat upp oss på SD....
Om du tittar runt lite i tråden så ser du att det inte bara är 'EnGodTanke' som har svårt att förstå varför ni så ensidigt har riktat in er på SD. Ni har försökt övertyga oss i flera tusen nästan identiska inlägg nu om att SD skall vara gärningsmannen, och jag skulle tro att ni kommer att behöva fortsätta i några tusen inlägg till.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-29 kl. 11:51.
Citera
2018-06-29, 11:48
Medlem
Citat:
Den enda som verkar ha motiv är hittills SD, efter misshandel och anmälningar.
Att en granne eller någon buse skulle knacka på hos henne eller få henne att springa ut för att sedan släpa ned henne till planket är långsökt.
Att dådet passar in i tiden för SD´s USA resa är nog ingen slump, liksom det skäl att han är skäligen misstänkt...
Det var ingen misshandel tror jag dom flesta här håller med om, framförallt polisen.
Skulle dessa anmälningar vara motivet 1,5¨år senare?

Tror hellre att motivet SD kan ha är att äktenskapet inte gick att rädda och/eller dom fortsatt sin relation och/eller LW hade en ny partner. Detta gör SD för mig mest skyldig (sett till motiv, inte till gärningsbeskrivningen).

Men USA resan, som var planerad skulle ligga som motivationsgrund till ett mord på detta sätt? Du menar mordet var planerat? Och han och HD skulle gömma sig i USA utan barnen? Ja ja, alla har rätt till sin teori om både GM, motiv och gärningsbeskrivning. Ska inte hoppa på dig för detta, men jag tor inte på det.
Citera
2018-06-29, 11:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag får inte ihop relationen SD/LW, hjälp mig!

Vi vet att det "kraschade" i början av 2017. HD reggar eget konto och allt.
Deras geocachingkompisar vittnar om att dom planerar om resor och cacher så dom två inte är tillsammans. Låter väldigt infekterat.
Samtidigt ser man loggar att LW ringer TeamDavidsson och sammanstrålar på FTF-jakt, åker skridsko tillsammans o.d.

Jag förstår SD, om han inte vill ha med LW att göra, för att lappa ihop hans äktenskap, som vittnen (inklusive mig själv) hör och ser. Och att HD inte accepterar att SD är ensam med LW och cachar, vilket inte har hänt sedan 2017 (vad jag funnit).

Samtidigt vittnas det om att LW och SD har fortsatt träffas och även relativt nyligen. DÅ känns åter SD som en stark kandidat, HD tar skilsmässa och han står ensam. Kanske först nu går LW vidare med andra relationer och SD tappar både LW och HD inom ett par veckor.

Men OM SD gått vidare och försökt/försöker med HD, samtidigt som LW gått vidare (m.g.l och nu BeholderX), så finner jag det osannolikt att han NU skulle snäppa av svartsjuka. Är det någon som känner sig övergiven och lämnad sker nog konfrontationen relativt nära i tiden.
Att SD skulle bli så arg på LW för att förstört hans äktenskap 1,5 år senare bortser jag nästan ifrån, då kan vi väva in hennes ungdomsförälskelse i högstadiet lika gärna.

Jag tror att polisen skulle vinna mycket på kartlägga hennes senaste relationer (om det finns), då det är mest troligt att det är dom i närtid som skulle snäppa, tiden trubbar av ilskan.

JA, jag vet att det KAN vara så att SD burit det inom sig under lång tid, o.d. - o.s.v. Men sannolikheten talar mot det.

Men.. Det event SD (klädd i neonjacka) arrangerade på torget var väl från 2018? Där på bilderna, har SD beskurit bort LW, men samtidigt finns en person (SD?) avspeglad i neonjacka på skärmen alldeles invid datorn LW grejar med. NU kan det ju ha funnits fler personer i neon, men inte på övriga foton från eventet. Tror det där av- och påförhållandet var pågående, iaf från SD:s sida även om han nu stötte på mer motstånd från sina "kakor". Säkert inget han ventilerat med sina vänner.
Citera
2018-06-29, 11:54
Medlem
Citat:
SD är misstänkt men det kan fortfarande finnas andra alternativ...
"Sakna alibi" tycks det..? USA-resan var visst bestämd långt innan (enligt tråden om det stämmer).
Jag kan inte släppa misstanken om att det har med LW:s jobb att göra...
Citera
2018-06-29, 11:54
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varför skulle inbrottstjuven besvära sig med att flytta LW?

Om inte FP är BP så tror jag att hon flyttats från motorvägssidan till FP. Fanns väl ett nedtrampat Gunnebostängsel på den sidan har jag för mig.
Är det klarlagt att hon är flyttad? Hon kan inte tagit sig ut och blivit jagad av gm till FP? Håller med om att det är en mindre trolig teori men..
Senast redigerad av Linxieloo 2018-06-29 kl. 11:57.
Citera
2018-06-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Helt klart kan man kalla honom granne, men tre gator bort...
I det området är man då granne...
Citera
2018-06-29, 12:07
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Nej, det var bara ett exempel. LGP nämnde något om att han trodde att fallet skulle bli svårlöst, trots att utredarna i princip visste vem som var GM. Vilket även var solklart i Mats Alm fallet. Trots det blev han friad.

Det gick inte att fastställa dödsorsak på LC och då är det svårt att få det till mord, fastän vi alla vet hur det låg/ligger till.
Citera
2018-06-29, 12:14
Medlem
Citat:
"Vi hakat upp oss på SD" har Du också gjort det... jag tycker en del av oss försöker att hålla tråden neutral eftersom ingen vet säkert... eller?
Citera
2018-06-29, 12:22
Medlem
Citat:
Om du tittar runt lite i tråden så ser du att det inte bara är 'EnGodTanke' som har svårt att förstå varför ni så ensidigt har riktat in er på SD. Ni har försökt övertyga oss i flera tusen nästan identiska inlägg nu, och jag skulle tro att ni kommer att behöva fortsätta i några tusen inlägg till.
Tack!
Personligen försöker jag låta folk lägga fram sina teorier. Kan kommentera teorierna om jag inte får ihop sakfrågor, men tror dom på hängande LW i träd eller UFO, så får dom tro det.

Jag försöker driva tråden framåt. Allt som finns att säga om SD som skyldig har nog framförts. Dom som låst sig på SD förstår jag inte varför dom är kvar här inne på tråden och bara skriver mer eller mindre "idiot" direkt och utan motivering när man framför olika hypoteser.

Jag TROR ganska hårt att SD är oskyldig, men jag VET INTE. Därför driver jag alternativa hypoteser, som jag känner passar bättre in med dom data vi har. Att ni inte håller med eller inte tror på det jag framför har jag inga problem med. Men att bara säga "SD är skyldig, hur svårt kan det vara att förstå", utan att ens försöka motivera att mina hypoteser är fel.
Citera
2018-06-29, 12:27
Medlem
Citat:
Skriken kan mycket väl ha kommit från fyndplatsen, men vittnet uppfattade det faktiskt som att skriken kom från ett skogsparti på den andra sidan av motorvägen.
Och det var väl mot FP som ligger på andra sidan motorvägen...? Det verkar ligga ett skogsparti betydligt lägre än vad fönstret/ev brottsplats ligger än där inringaren bor...
Citera
2018-06-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men.. Det event SD (klädd i neonjacka) arrangerade på torget var väl från 2018? Där på bilderna, har SD beskurit bort LW, men samtidigt finns en person (SD?) avspeglad i neonjacka på skärmen alldeles invid datorn LW grejar med. NU kan det ju ha funnits fler personer i neon, men inte på övriga foton från eventet. Tror det där av- och påförhållandet var pågående, iaf från SD:s sida även om han nu stötte på mer motstånd från sina "kakor". Säkert inget han ventilerat med sina vänner.
Helt rätt med eventet. Det var hans event som hon kom till och skrev i loggen om tummetott. Det är sånt jag inte får ihop med att vänner skrev att dom planerade resorna så dom inte stötte på varandra.

Fått än fler indikationer att dom hade fortsatt sin relation efter anmälningarna och kanske så sent som bar någon/ett par veckor innan mordet. Någon skrev om gummisnodd, som drogs till varandra. Kanske destruktivt katt och råtta.

Får en flashback från ett tidigare förhållande jag hade. Jag ville mer, mycket mer, men hen ville inte. Sen när jag gick vidare kom hen efter mig och då vart det destruktivt (självskadebeteende).

Kan vara så att LW ville mer först (där vid anmälningen) och sedan gick vidare, och då när SD tappade HD så ville han mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in