2018-06-29, 11:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att det finns/fanns en dömd våldtäktsman i kvarteret är väl inte ens långsökt senario? Våldtäkt stämmer ju dessutom med skriken.

Jo otroligt långsökt
Citera
2018-06-29, 11:13
Medlem
Citat:
Att det finns/fanns en dömd våldtäktsman i kvarteret är väl inte ens långsökt senario? Våldtäkt stämmer ju dessutom med skriken.

Utredningen håller inte med dig. Logiken gör inte heller detta.

Så mord stämmer inte överens med skrik men en våldtäkt gör det?
Ja herregud...
Citera
2018-06-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Allt detta passar väl in med ett scenario med nuvarande MGM.
Vad är problemet?

Att börja hävda nån random granne eller gubbe på gatan är bara löjligt. Lägg ner det där tramset nu. Utredningen har kommit så pass långt att sådana saker kan vi utesluta av inte bara en anledning utan av 100.
Din teori om flyttad kropp stämmer ju inte med skriket. Jag köper att du hävdar att övrigt kan stämma på MGM, men köper inte att kroppen flyttats när vi har parametern skriket i riktning mot FP.
Citera
2018-06-29, 11:18
Medlem
Citat:
Hur förklarar du det avbrutna chattandet, dörren och skriket? Det sistnämnda får du inte ens in i den hypotesen va?

Om kroppen flyttats en bit och gömts, så stämmer väl det med in på en granne?
Har jag missat något... är inte SD granne också?
Citera
2018-06-29, 11:20
Medlem
Vad jag kan uppleva som frustrerande är blandannat frågan om ´´varför´´ vissa gärningsmän (exempelvis Mats Alm och som det ser ut just nu även SD) går fria trots att utredarna är 100% säkra på att dom är GM?
Citera
2018-06-29, 11:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Att dådet passar in i tiden för SD´s USA resa är nog ingen slump, liksom det skäl att han är skäligen misstänkt...
Hamnar ni inte i ett cirkelresonemang här, med misstankar som grundar sig på att det finns misstankar?

Av de uttalanden Åsa Hiding har gjort i media kan man dessutom få uppfattningen att hon i första hand grundar sina misstankar på de svar hon väntar på från NFC. Det här är märkligt.

Kan det möjligen vara så att Hiding eller några av de inblandade poliserna också är medlemmar i Equmeniaförsamlingen?
www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Citera
2018-06-29, 11:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Vad jag kan uppleva som frustrerande är blandannat frågan om ´´varför´´ vissa gärningsmän (exempelvis Mats Alm och som det ser ut just nu även SD) går fria trots att utredarna är 100% säkra på att dom är GM?
Menar du att utredarna är 100% säkra på att SD är GM? De nya eller de utbytta?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-29 kl. 11:30.
Citera
2018-06-29, 11:31
Medlem
Citat:
Din teori om flyttad kropp stämmer ju inte med skriket. Jag köper att du hävdar att övrigt kan stämma på MGM, men köper inte att kroppen flyttats när vi har parametern skriket i riktning mot FP.

Häng inte upp dig på skriket och att allt ska baseras runt detta obekräftade skrik som ingen vet vad det var.

Och om det var BO så stämmer det väldigt bra att det kom ifrån riktningen fyndplats då brottsplatsen inte är långt därifrån.
Ingen kan ju såklart veta på metern vart detta skrik hade sin källa.

Så det stämmer absolut in på scenariot.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-29 kl. 11:34.
Citera
2018-06-29, 11:36
Medlem
Citat:
Det ena utesluter kanske inte det andra... jag är övertygad om att skrik hörts från platsen... kanske flyttad efter skriket... och sen tillbaka till brottsplatsen... granne/SD som bor nära...
Citera
2018-06-29, 11:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och om det var BO så stämmer det väldigt bra att det kom ifrån riktningen fyndplats då brottsplatsen inte är långt därifrån.
Ingen kan ju såklart veta på metern vart detta skrik hade sin källa.

Så det stämmer absolut in på scenariot.
Skriken kan mycket väl ha kommit från fyndplatsen, men vittnet uppfattade det faktiskt som att skriken kom från ett skogsparti på den andra sidan av motorvägen.
Citera
2018-06-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har jag missat något... är inte SD granne också?
Helt klart kan man kalla honom granne, men tre gator bort...
Citera
2018-06-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Menar du att utredarna är 100% säkra på att SD är GM? De nya eller de utbytta?
Nej, det var bara ett exempel. LGP nämnde något om att han trodde att fallet skulle bli svårlöst, trots att utredarna i princip visste vem som var GM. Vilket även var solklart i Mats Alm fallet. Trots det blev han friad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in