Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Människor som är helt fastlåsta i sin position kan inte ens läsa innantill. De kan inte lägga ihop flera meningar och dra en slutsats av det. Utan man tar en mening och blåser upp den till enorma proportioner och skippar allt annat.
Nå, jag får väl sammanfatta min ståndpunkt, jag vet att det finns klyftiga personer här.
Alla länder har rätt att försvara sig mot yttre hot enligt folkrätten. Att ett land som hotas av krig under flera decennier påverkar naturligtvis folket och samhället väldigt mycket.
Varje suveränt land har enligt folkrätten rätt att bestämma själva över sitt land utan inblandning utifrån.
Andra länder skall alltså inte blanda sig i deras vägval, vilket ekonomiskt system de väljer osv.
Dessa principer gäller naturligtvis även Nordkorea.
Detta är inget ställningsställningstagande från min sida för den väg som man har valt i Nordkorea.
Den här ståndpunkten har växt fram medan jag har följt kriget mot Syrien. Här har vi sett ett skamligt övergrepp med hjälp av terrorister. Vi har sett en makalöst lögnaktig kampanj mot landets ledning. Och det är Väst som beter sig så här avskyvärt.
Därför säger jag nu att
vi måste sluta blanda oss i andra länders interna angelägenheter.
Vi får inte acceptera att länder utsätts för hatkampanjer när de inte låter sig kuvas av supermakten.
Du avslöjar Dig mer och mer för varje inlägg Du gör, Du hävdar att Du är en medkännande människa som värnar om humana och säkra livsvillkor för den enskilde individen. Du är inte trovärdig därvidlag, inte för övrigt heller.
Du hävdar "Folkrätt" för nationen Nordkorea, men nämner aldrig de mänskliga rättigheterna den Nordkoreanska befolkningen, är i avsaknad av, och lider svårt av, att inte ha tillgång till varje dag, i sina liv.
Din logik rimmar dåligt, och är massivt cynisk.
Du vill alltså att "Suveränitetsprincipen" och Nordkoreas självbestämmanderätt, skall tillåta att de mänskliga rättigheterna åsidosätts till 100% och att oskyldiga mördas offentligt eller interneras i slavläger under GULAG liknande förhållanden?
Med andra ord, vi skall blunda och vara medlöpare till de brott regimen i Nordkorea begår?
Oavsett vad som sker innanför Nordkoreas gränser, kan Du således aldrig acceptera någon form av "Humantär intervention", eller annan tvingande aktivitet för att tillse att brotten upphör?
VARFÖR höjer Du inte rösten, KRAFTIGT, mot de brott den Nordkoreanska regimen begår mot sin befolkning, om Du vill värna om de mänskliga rättigheterna, när Nordkorea konstant bryter mot följande:
- Grundläggande friheter såsom, yttrandefrihet och åsiktsfrihet - mötes och organisationsfrihet
- Rätten till skydd mot övergrepp, att inte bli godtyckligt arresterad - inte bli torterad - inte bli utsatt för tvångsarbete
- Att få grundläggande dagliga behov tillgodosedda, acceptabel levnadsstandard såsom tillräckligt födointag . tillräcklig sjukvård - kunna resa och röra sig fritt - tillgodogöra sig informationsflödet i världen - inte tvingas närvara vid offentliga bestraffningar eller avrättningar - inte vara ständigt övervakad och kontrollerad av åsiktsregistrerande säkerhetsmyndigheter - inte tvingas till att vara publik eller utövare i massparader och manifestationer
Ditt rättspatos och moraliska hållning mot den Nordkoreanska befolkningen, är precis lika vidrig som Kim´s egen!
Dessutom verkar du helt avskärmad och utan insikt om, att Du har ett massivt motstånd från majoriteten i detta forum.
Jag kan bara fortsätta att beklaga Din låga moral, och hånfulla likgiltighet Du visar mot det Nordkoreanska folket!