2018-06-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har tidigare skrivit i tråden min teori om händelseförloppet.
Dörren på glänt kommer från en säker källa.

Kan din källa bekräfta att det är entrédörren?
Eller kan det handla om altandörren?
Citera
2018-06-29, 08:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
SD verkar vara den otrogna typen som fiskar här och där. Hade bara varit en tidsfråga innan han fick nytt napp. Det verkade aldrig som SD menade allvar med LW. Jag har svårt att förstå att HD skulle lita på honom framöver, oavsett om han är mördare eller ej. Isåfall vore hon, förlåt att jag säger det, väldigt dum.
Sex år, om det stämmer är väl ändå ganska allvarligt.
Citera
2018-06-29, 08:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag får inte ihop relationen SD/LW, hjälp mig!

Vi vet att det "kraschade" i början av 2017. HD reggar eget konto och allt.
Deras geocachingkompisar vittnar om att dom planerar om resor och cacher så dom två inte är tillsammans. Låter väldigt infekterat.
Samtidigt ser man loggar att LW ringer TeamDavidsson och sammanstrålar på FTF-jakt, åker skridsko tillsammans o.d.

Jag förstår SD, om han inte vill ha med LW att göra, för att lappa ihop hans äktenskap, som vittnen (inklusive mig själv) hör och ser. Och att HD inte accepterar att SD är ensam med LW och cachar, vilket inte har hänt sedan 2017 (vad jag funnit).

Samtidigt vittnas det om att LW och SD har fortsatt träffas och även relativt nyligen. DÅ känns åter SD som en stark kandidat, HD tar skilsmässa och han står ensam. Kanske först nu går LW vidare med andra relationer och SD tappar både LW och HD inom ett par veckor.

Men OM SD gått vidare och försökt/försöker med HD, samtidigt som LW gått vidare (m.g.l och nu BeholderX), så finner jag det osannolikt att han NU skulle snäppa av svartsjuka. Är det någon som känner sig övergiven och lämnad sker nog konfrontationen relativt nära i tiden.
Att SD skulle bli så arg på LW för att förstört hans äktenskap 1,5 år senare bortser jag nästan ifrån, då kan vi väva in hennes ungdomsförälskelse i högstadiet lika gärna.

Jag tror att polisen skulle vinna mycket på kartlägga hennes senaste relationer (om det finns), då det är mest troligt att det är dom i närtid som skulle snäppa, tiden trubbar av ilskan.

JA, jag vet att det KAN vara så att SD burit det inom sig under lång tid, o.d. - o.s.v. Men sannolikheten talar mot det.
Men det var väl rätt nyligen skilsmässoansökan lämnades in, typ i mars eller april?
Citera
2018-06-29, 09:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Varför det?
Det vore väl inte första gången en ex inte tål sin fd frus nya liv.

Enligt min källa var det han och ena barnet som anmälde Lena försvunnen på morgonen. Han var säkert nummer ett på listan över misstänkta automatiskt med tanke på att de varit gifta, så honom avfärdade de nog först. Hade de misstänkt honom hade han blivit inplockad.
Citera
2018-06-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt min källa var det han och ena barnet som anmälde Lena försvunnen på morgonen. Han var säkert nummer ett på listan över misstänkta automatiskt med tanke på att de varit gifta, så honom avfärdade de nog först. Hade de misstänkt honom hade han blivit inplockad.

Stämmer att han var först på plats, men det kan faktiskt tyda på att han redan visste att hon var borta. Fast jag tror inte UW är inblandad.
Entrédörren stod på glänt
Citera
2018-06-29, 09:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, då stämmer väl det än bättre med en granne som bara ska lämna tillbaka /låna/visa nått och inte den "hetlevrade" SD???
Det stämmer än bättre med den avbrutna chattkonversationen. "Ah, grannen, kollar vad han vill, det går snabbt". Skulle det vara SD så vet hon nog att det kommer diskuteras och inte gå fort, så då skulle hon som regel skriva det till dom hon chattar med. Att hon bara försvinner från chatten händer inte enligt flera av dom som chattade mycket med henne. "Ska bara...", "Måste sluta nu..." kom det ofta från henne.

Skrivits tidigare i tråden, men SD kanske redan var hemma hos LW?
De diskuterar någonting, hon slår in paket och chattar under tiden. Sedan händer något och de blir osams, kanske slår han till henne och hon flyr ut ur lägenheten. Han springer efter henne och får tag i henne vid planket..
Endast en teori men kanske var det inte alls så.
GW nämnde i sitt inslag att det inte är osannolikt att kroppen flyttats. FP behöver inte vara MP. Kanske dog Lena i hemmet av strypning, GM dumpar kroppen vid planket.
Det skulle förklara dörren på glänt kanske...
Citera
2018-06-29, 09:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Stämmer att han var först på plats, men det kan faktiskt tyda på att han redan visste att hon var borta. Fast jag tror inte UW är inblandad.

Hur kan det tyda på att han visste att hon var borta? Bara för att han var först på plats?
Sonen ringde honom på morgonen när Lena inte var hemma.
Citera
2018-06-29, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men det var väl rätt nyligen skilsmässoansökan lämnades in, typ i mars eller april?
Ja , i mars har jag för mig att jag läst i tråden.
Citera
2018-06-29, 09:18
Medlem
Citat:
Frågar en gång till "entrédörren stod på glänt" ... 1 cm ... eller vad vet Du? och vilken betydelse har det i sambandet? Kan det vara barnet som öppnat dörren på morgonen (från olåst men stängd) på morgonen när mamma saknades...
Citera
2018-06-29, 09:22
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Kan din källa bekräfta att det är entrédörren?
Eller kan det handla om altandörren?
Om altan dörren eller ett fönster på undervisningen stått öppet under kvällen som hon försvann så kan hon ju faktiskt också ertappat en inbrottstjuv på bar gärning. Även om det var stängt på morgonen så kan den som kom in kunna ha stängt från insidan.
Citera
2018-06-29, 09:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Frågar en gång till "entrédörren stod på glänt" ... 1 cm ... eller vad vet Du? och vilken betydelse har det i sambandet? Kan det vara barnet som öppnat dörren på morgonen (från olåst men stängd) på morgonen när mamma saknades...

Om det är en säker uppgift tänker jag att det måste va barnet som uppgett detta, att dörren stod på glänt? Kanske en av anledningarna till att de snabbt misstänkte att något hänt?
Om hon gett sig iväg frivilligt för att prata med någon ute hade hon nog stängt dörren när hon gick.
Stämmer uppgiften att barnet såg att dörren var på glänt så stärker det ändå att något hänt i hemmet. Därmed inte sagt att hemmet är mordplats.
Citera
2018-06-29, 09:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Om det är en säker uppgift tänker jag att det måste va barnet som uppgett detta, att dörren stod på glänt? Kanske en av anledningarna till att de snabbt misstänkte att något hänt?
Om hon gett sig iväg frivilligt för att prata med någon ute hade hon nog stängt dörren när hon gick.
Stämmer uppgiften att barnet såg att dörren var på glänt så stärker det ändå att något hänt i hemmet. Därmed inte sagt att hemmet är mordplats.

"okokt 1" svarar på fråga från "great123" om dörren var olåst eller öppen och refererar till Aftonbladet som skrivit både och
Citat:...hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren stod olåst.
Citat:..hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in