2018-06-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Inte för att förringa brottet sexuellt ofredande men det är inte samma sak som våldtäkt.
Du skrev i ditt första inlägg att han var en dömd våldtäktsman. Finns det flera åtal mot honom? Dömdes han för ofredandet?

Inte helt säker på detta. Rycktet gick runt kan man säga. Dömd föe ofredande och har bytt karriär så att säga
Citera
2018-06-29, 01:07
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Att tänka annorlunda är bra tycker jag 😊. Jag tänker istället alldeles för mycket. Det saknas en pausknapp i min hjärna.

Jag delar ditt hopp om tydliga svar från NFC. Lena och hennes familj förtjänar att få den som är skyldig dömd för mord.

Ja, var är våra mentala pausknappar installerade? Hur länge klarar GM att ”hålla tätt”? Hen verkar ju inte läcka en droppe! Eller så har hen någon i sin närhet som är ständigt beredd att ombesörja eventuellt otäta skott, tänker jag.
Citera
2018-06-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutella123
Nej detta är nr 5.
Finns till och med en tidigare tråd på Flashback om detta

Den kåte polismannen har nu åtalats för sexuellt ofredande och för att i hennes bostad ha smekt XXXX lår och fattat tag i hennes axlar och försökt kyssa henne.
Hon uppskattade inte det utan föredrog att hålla sig till sin man Jörgen...
Uppenbarligen får den gifte Johan inte till det med sin hustru Maria...
GM:
K*rned*l JOH*n H*rry
Rättarevägen 5
Örebro

Kanske kan du redigera ditt inlägg och maska namn på BO, det är väl inte helt nödvändigt att skriva ut hela namnet då det gäller ett helt annat fall?
Vill inte leka mod, bara en åsikt.
Citera
2018-06-29, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Jag nämnde ganska tidigt i tråden och undrade om paret som bor på 3:an de förekommer på lexbase och har en inneboende N*s*ou*ti = a. Paret som som bor i huset De*ibes är ca 55 och har en inneboende som är 63år hmm

De bor inte långt ifrån planket. Kan det ha hänt något där? Gick LW över för att låna något? Kanske missförstod mannen något och det urartade? Behöll liket några dagar och drog sedan ut det bakom planket ca 15-30 meter...

Jag skrev om detta tidigt då jag tyckte det var konstigt att ha en inneboende i typ nästan samma ålder.. lite avvikande för mig men kanske helt normalt. LW beskriver att hon fått nya vänner som hon lånar tomater av och som är av utländsk bakgrund så fan vet om min magkänsla hade nån substans eller inte?

Någonstans ringer det i mina få klockor uppe i tornet att jsg läst någon logg här av LW att hon fått med sig en granne på geocaching. Om svagt klingande att den grannen var en hon lånat mattips från. Namnet känner jag igen, men kan ha blandat ihop det.

Finns det någon här med bättre hårddisk än mig, eller måste jag söka?
Citera
2018-06-29, 06:27
Medlem
Med en granne som hon känner och han finner henne sexuellt attraktiv, kanske han trodde hon flörtade med låna matindigrenser och få med honom och geocacha.

Det skulle passa väldigt bra med det vi känner till om fallet!

1. Han ringer på, därav det plötsligt avbrutna chattandet.
2. Han behöver hjälp eller något vid sitt hem, därav den olåsta dörren (det är ju då nära, snabbärende)
3. Hans hem ligger i riktning mot planket (är inte hundra på detta, kan vara en geoche han/hon ska släppa med), därav går hon inte ont anande mot planket och frågan hur/varför hon kom till planket har sin förklaring.
4. Vid hemmet eller planket sker ett närmande, som hon avvisar.
5. Handgripligheter som övergår till våldtäkt, därav skriken.
6. Närheten till FP/MP gör att han kan städa/tvätta FP/MP med klorin o.d. utan att någon tänker på det. Därav problemet att låsa DNA.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-29 kl. 06:39. Anledning: Stavning
Citera
2018-06-29, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
UW kan du nog ta bort från listan över misstänkta

Varför det?
Det vore väl inte första gången en ex inte tål sin fd frus nya liv.
Citera
2018-06-29, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Med en granne som hon känner och han finner henne sexuellt attraktiv, kanske han trodde hon flörtade med låna matindigrenser och få med honom och geocacha.

2. Han behöver hjälp eller något vid sitt hem, därav den olåsta dörren (det är ju då nära, snabbärende)
3. Hans hem ligger i riktning mot planket (är inte hundra på detta, kan vara en geoche han/hon ska släppa med), därav går hon inte ont anande mot planket och frågan hur/varför hon kom till planket har sin förklaring.
6. Närheten till FP/MP gör att han kan städa/tvätta FP/MP med klorin o.d. utan att någon tänker på det. Därav problemet att låsa DNA.

1. Ringer någon på dörren 2330 så vaknar pojken.
2. Hon skulle inte lämna grabben själv och dörren på glänt.
4.5.6 Nix
Citera
2018-06-29, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
1. Ringer någon på dörren 2330 så vaknar pojken.
2. Hon skulle inte lämna grabben själv och dörren på glänt.
4.5.6 Nix
Nähä?! Knackar på dörren då? Går utanför så hon ser honom?
Dörren på glänt? Är det konstaterat nu? Olåst är väl det officiellt?

Hur förklarar du att SD skulle fått ut henne utan sonen vaknar och att dörren lämnas på glänt? Vill minnas att du är säker på SD:s skuld?!
Allt som ni tror att SD kunde göra för att få ut henne med dessa parametrar, kan väl en granne som hon känner med göra?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-29 kl. 06:52. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-06-29, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

1. Ser att det lyser i huset och behöver inte ringa på och väcka barnet/barnen...

Håller med om att denna spekulation är så god som någon.
Citera
2018-06-29, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
1. Ser att det lyser i huset och behöver inte ringa på och väcka barnet/barnen...

Håller med om att denna spekulation är så god som någon.
Kände det med, speciellt OM det är denna granne med den historiken...
Citera
2018-06-29, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutella123
Vill bara berätta att jag för några år sedan bodde på rättarevägen. Lite längre bort där fanns iallafall enligt lexxbase en dömd våldtäksman. Vet dock ej om han bor kvar. En tänkte bara. Stigen där lw hittades går utanför hans iallafall dåvarande hus

Detta torde vara en av de första saker polisen kollar upp tänker jag.
Citera
2018-06-29, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Detta torde vara en av de första saker polisen kollar upp tänker jag.
Kanske dom låste sig vid SD som "hade lite i fatet" och som förmodligen kom fram ganska fort. Kan bero på det att dom inte sökte med hundar vid FP/MP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in