Citat:
Ursprungligen postat av
Wilzenius
Riktigt roligt med dessa siffror. Ser fram emot kommande mätningar.
Röstat på SD sen 2010 då jag fick rösta för första gången, detta blir alltså 3:e gången för mig. En tanke som slår mig är hur många här som engagerar sig och hoppas på högt resultat.
En del av er måste ha röstat på andra partier i tidigare val. Ni har med andra ord röstat fram det skitsamhälle vi idag har. Tycker personligen det är hyckleri av er att sitta här i efterhand skylla på Reinfeldt och Löfven som NI själva röstat på. Hur går era tankar? Skäms ni? Har ni ångest över hur naiva ni varit?
Det finns flera förklaringar.
Fram till slutet av 90-talet hade "ingen" internet. Man var matad med statspropagandan genom MSM och "alla" levde lyckligt ovetande.
Fram till luciabeslutet revs upp så var politikerna inte galna. Från -91 till 2006 var de bara halvgalna.
Det är ifrån ca 2010 och framåt det spårade totalt. Full Arnstad osv..
Ja. De flesta SDare har röstat på annat innan SD "fanns". Innan 2006 visste knappt någon att de fanns.
Jag röstade ND i mitt första val. Tyvärr gick ju det åt pipan och inget riktigt vettigt alternativ fanns på många år efter det.
Sen blev det S fram till 2006 då jag hade hittat SD och gav dom min röst. De har sedan fått den i ALLA val som man kan rösta i sedan dess.
Men visst är det många som skäms över sina val i efterhand nu i modern tid.
Riktigt många efter valet 2014.