Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 16:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokturnal
Gällande YouGov vill jag inflika att för ett par dagar sedan fick jag också en fråga som löd "Hur skulle du rösta om det vore riksdagsval i dag?" Alla de etablerade partierna + F! är där + "annat parti, skulle ej rösta, skulle rösta blank, har ej rösträtt". Klickade man på "annat parti" gick man vidare till en ny sida, men då fanns det en ruta under det alternativet där man själv kunde skriva vilket parti man syftade på.

Så den användare som påstod motsatsen sysslade med desinformation. Tack för det klarläggandet.
Citera
2018-06-28, 17:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Du hade fel om Trump och Brexit också...? Men int' ja' int!

Detta bekräftar bara vad jag och ett fåtal till har sagt => OU ska man inte lita på, i synnerhet inte betr. redan motarbetade uppstickarpartier; man får gå på magkänslan istället, den är tydligen lika "pålitlig"

(FB) Har Alternativ För Sverige (Afs) någon chans att komma in i RD?

Antal nya fans/gilla-markeringar på Facebook för oppositionspartierna senaste veckan!
AfS 2229 st
SD 342 st
MED 88 st

https://twitter.com/AlvinEngvall/status/1012104833946570757

Nej, jag hörde faktiskt till dem som förutsåg både Trump och Brexit.

Kasselstrand är dock ingen Trump. Och knappast någon Farage, heller.
Citera
2018-06-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så den användare som påstod motsatsen sysslade med desinformation. Tack för det klarläggandet.

Nej. Naturligtvis sysslar jag inte med desinformation. Det jag berättade tidigare, om att det inte gick att ange parti utan bara "Annat parti", stämde naturligtvis då jag gjorde undersökningen och jag kontrollerade flera gånger om det trots allt skulle gå att ange parti. Förhoppningsvis var det bara något tillfälligt fel.
Citera
2018-06-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, jag hörde faktiskt till dem som förutsåg både Trump och Brexit.

Kasselstrand är dock ingen Trump. Och knappast någon Farage, heller.

Å andra sidan behöver han inte få 50% av folkets röster vilket Farage o Trump (i princip) behövde, "bara" 4%. Helt klart möjligt.
Citera
2018-06-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Ok, rykten på flashback. Det var inte mycket till källa.

Bra försök att dementera uppgifter flertalet i AFS/SD känner till...
Citera
2018-06-28, 18:02
Medlem
I SKOPs senaste mätning så ökar "övriga" med 1,8 procentenheter (FI exkluderat)... så hur kan detta förklaras? AfS?

Fi: 1,7 % (-0,6)
Övriga: 2,1 % (+1,8)

https://skop.se/main/wp-content/uplo...-juni-2018.pdf

Sedan är SKOP dåliga på att förutsäga SDs verkliga siffror, och samma bör vara fallet vad gäller andra invandringskritiska partier så som AfS. Men en sådan stor förändring säger ju något. Tror knappast att det är PP som har ökat iaf, men å andra sidan är det endast en enskild mätning så går inte att dra för stora växlar på det. Men det är intressant. Vi får se framöver vad andra institut visar.
Citera
2018-06-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Uppmärksamt av dig. Kul att du trollar loss, för normala människor brukar notera vem som säger vad, framför frisyren.
så bara för att jag aldrig fick chansen att se namnskylten på personen som debatterade så är jag troll? Är nog bättre att du slutar yttra dig, du stärker bara teorin att folk som röstar på afs och nmr är korkade och lättkränkta. Det är väl för tusan viktigare att lyssna på vad folk säger än att kunna namnet på denna. Det framgick klart och tydligt att han representerade afs eftersom han själv uttryckte detta.
Citera
2018-06-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
så bara för att jag aldrig fick chansen att se namnskylten på personen som debatterade så är jag troll? Är nog bättre att du slutar yttra dig, du stärker bara teorin att folk som röstar på afs och nmr är korkade och lättkränkta. Det är väl för tusan viktigare att lyssna på vad folk säger än att kunna namnet på denna. Det framgick klart och tydligt att han representerade afs eftersom han själv uttryckte detta.

Det var Jeff Ahl du hörde. Vad var det han sa som du inte gillade?
Citera
2018-06-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Nej. Naturligtvis sysslar jag inte med desinformation. Det jag berättade tidigare, om att det inte gick att ange parti utan bara "Annat parti", stämde naturligtvis då jag gjorde undersökningen och jag kontrollerade flera gånger om det trots allt skulle gå att ange parti. Förhoppningsvis var det bara något tillfälligt fel.

Känns som en del behöver klargöras.

Yougov sysslar med många undersökningar. De flesta handlar inte om politisk opinion. Om du är med där bara för att få chansen svara på frågor om partier kommer du tröttna snabbt. Håller själv på att tröttna, du bombarderas med massa tråkiga undersökningar för att kanske då svara på något roligt ibland.

Av de få gånger du får frågor om politiskt parti är huvudsyftet ett annat, tex vilka grupper av personer ett som ett varumärke når ut till. Du får ofta flera frågor som syftar till att kartlägga dig och ibland ingår då politisk hemvist. Då är det inte intressant veta exakt vad som är bakom några procentenheter övriga partier. Var säkert en sådan du fick svara på.

De få gånger det verkligen handlar om politisk opinion behöver det ändå inte vara den skarpa som publiceras i Metro. Kan vara ett parti eller annat som internt vill analysera väljare på olika sätt för att bygga upp strategier.

Jag har själv både fått svara på fråga om politiska partier där du kan väljarna ett övrigt parti eller inte göra det specifikt. Har alltid varit så.
Citera
2018-06-28, 18:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
I SKOPs senaste mätning så ökar "övriga" med 1,8 procentenheter (FI exkluderat)... så hur kan detta förklaras? AfS?

Fi: 1,7 % (-0,6)
Övriga: 2,1 % (+1,8)

https://skop.se/main/wp-content/uplo...-juni-2018.pdf

Sedan är SKOP dåliga på att förutsäga SDs verkliga siffror, och samma bör vara fallet vad gäller andra invandringskritiska partier så som AfS. Men en sådan stor förändring säger ju något. Tror knappast att det är PP som har ökat iaf, men å andra sidan är det endast en enskild mätning så går inte att dra för stora växlar på det. Men det är intressant. Vi får se framöver vad andra institut visar.
Intressant! Det där kan bara vara AfS. Varken PP eller MED eller nåt annat miniparti har helt plötsligt växt de senaste månaderna sedan AfS bildades. "Övriga" har legat stabilt på låg nivå i Skops mätningar sedan flera år tillbaka - plötsligt ökar de med nästan två procent efter AfS partibildande. Måste vara AfS.

Ytterligare vatten på min spaningskvarn.
Citera
2018-06-28, 18:57
Medlem
StillaHavets avatar
Jeff Ahl gör en bra insats mot Heléne Fritzon. Invandringen har ökat till Sverige varje år sedan 1980 och hon har gjort noll, absolut noll, för att ändra på detta. Mycket tyder på att 2018 kan bli ännu ett rekordår. Jeff Ahl får även på ett bra sätt fram SD:s linje med en nettoinvandring som ska ställas i relation till AfS återvandring. Nu gäller det att vi ser till att Jeff Ahl kan fortsätta i riksdagen också efter valet 2018 och att inte ge liberalerna i SD monopol. Hellre AfS på 5 och SD på 20% än allt till nettoinvandrings-och integrationspartiet SD och deras svaga och underdåniga kandidater.
Citera
2018-06-28, 20:12
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Fortfarande på amatörnivå, det är bara så att jag tycker inte det är charmigt längre.
Alla politiker borde veta att de fulklipper intervjuer, det är ju därför som partiledarna har en pressekreterare som brukar banda, eller helst av allt filma alla intervjuer. Till och med puckot Özz Nujen hade ju det när han skulle intervjuas av Janne Josefsson.

Den här gången så valde tydligen TV4:a att INTE sända intervjun med Gustav angående riksdagsförvaltningens krig mot AfS …”detta trots att de intervjuade mig i säkert 10 minuter inför inslaget. Gav jag för bra svar?”
https://twitter.com/gustavkassel/status/1012273662043590656

Ja säkerligen Gustav, för Du har alltid varit bra just i intervjusituationer, det var så jag upptäckte och imponerades av dig en gång i tiden.

Men det här var väl aningen naivt när man har med ful-Bonnier-media att göra. Nästa gång bandar Du åtminstone hela intervjun. Ok!? Din och AfS tid är också dyrbar och har Du lyckats ge alltför bra svar, så ska AfS - alltid - kunna lägga upp intervjun själv i efterhand, i sina egna kanaler.

TA TAG I DETTA MED MEDIEHANTERINGEN SOM PRIO ETT OCH HA INTERNA BASREGLER HUR DET SKA GÅ TILL FRAMLEDES JUST NÄR DET GÄLLER PK-MEDIER.

P.S.
Kan Du inte göra Erik Berglund som din tillfälliga "presschef", så att han är med dig under olika intervjuer? Jobbar eller pluggar Erik? Kan han inte ta uppehåll i två månader? Ni är ett bra team tillsamman, bra personkemi, och Erik verkar kunna ta folk/journalister tror jag.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-28 kl. 20:43. Anledning: P.S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in