2018-06-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Du menar Nermin en annan M- kula och som var med ifrån början av deras karriär..
Mirtza har det varigt tyst om sedan dag ett i denna nya händelse men Mirtza hade även en bror som albanerna mulade för flera år sedan.
M-falangen sköt ihjäl albanens snälle bror, Melvur. Så bror för en bror.

Det måste ändå vara hemskt att veta att man indirekt också bidragit till att ens egen bror mördats.
Mnnes sidor finns på Youtube för bådas M- o K,s mördade bröder.
M och K,s fäder har verkligen präglat sina söner på osvenskt sätt.
Citera
2018-06-28, 13:05
Medlem
Orange.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Och vad är då Shadi och hans bror roll i detta? Eller säger du att bröderna har gjort detta tillsammans med Mekky?

Jag tror att de varit delaktiga på något sätt eller strök med när torpederna var ute efter Mekky och hans kompis är min teori.
Citera
2018-06-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orange.
Jag tror att de varit delaktiga på något sätt eller strök med när torpederna var ute efter Mekky och hans kompis är min teori.

Finns inte så många fler allternativ än dom du skrev precis, eller???
Bröderna hade inte ett skit med något att göra, fel plats fel tid!!!
Citera
2018-06-28, 14:49
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amky
Amir har kulor av stål sen kan ni säga va ni vill han är kung i Malmö just nu alla har respekt för han som med Askhan innan alla va rädda för han i Malmö

Jag måste bara fråga dig en liten sak du...

Med anledning av att du i princip bara varit aktiv i den här tråden, och att du blev medlem 2018...
Hur kommer det sig att du vet så mycket om det ena och det andra?
Citera
2018-06-28, 15:09
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostboyyyyyyyyy
Amir är en helt orädd människa med kulor av stål. De flesta som är kriminella brukar vara kaxiga och visa attityd. Amir är en väldigt lugn människa, brukar inga droger. Killen röker nte ens cigg. Han är ödmjuk bara du nte stör honom eller försöker jävlas mot honom. De är därför folk respekterar honom. Ni svennar och ni som försöker leka svennar har gjort honom till en dum blatte. Killen är smart i sin sak. Ni är avundsjuka på honom och sanningen är, ja sätter hela mitt liv på att ingen av er hade kunnat Kolla honom i ögonen. Ni hade bajsat på er allihopa om han hade kommit fram till er. Respekt till vår broder Amir må Gud ge dig ett långt liv!!
Jag tycker inte att man gör honom till en dum blatte. Jag gissar på att "glorifieringen" som förekommer runt honom är det som stör folk. Samt att det är en tydlig åldersskillnad på medlemmarna här och det medför olika synsätt på saker som sägs om honom. Jag har ingen åsikt om killen då jag inte känner honom. Men jag är inte avundsjuk på något sätt. Vi har alla gjort ett val i livet men det ena behöver inte utesluta det andra i en gemensam diskussion så jag hoppas du stannar kvar i tråden.

Men du är inte den enda i tråden som bor i Malmö eller som har en bakgrund/insyn. Jag har bott i Malmö i hela mitt liv och när jag var yngre hade jag en tjej under längre tid som bodde på Lindängen och jag lärde känna hennes bröder väldigt väl. Och jag är titt som tätt på Lindängen idag genom mitt jobb. Och det som händer där och det jag sett genom åren är inte roligt för någon.

Det skriks om heder och respekt men få vet innebörden i orden idag. Livet är inte som en töntig MTV video där någon viftar med en gun och säger fuck i varje mening. Respekt är inte att misshandla en starkare som råkat tittat på någons kusins tjej på krogen. Hur mycket respekt inger en bil jämfört mot ett handslag med en kompis som du verkligen litar på? Hur många i dom olika gängen har inte föråt och sålt sin "bror"? Hur mycket heder och respekt är det? Jag säger inte på något sätt att du gjort det, men sättet är så idag.
Citera
2018-06-28, 15:58
Bannlyst
Till er som på något sätt har insyn; Hur kommer det sig att det varit kolugnt i Malmö i flera dagar nu? Är det lugnet före stormen som det heter? Planeras det mord i någon källargång i någon av de segregerade stadsdelarna? Kommer det hända något i veckan och vilka kommer kräva hämnd isåfall tror ni?
Citera
2018-06-28, 16:29
Medlem
Sanningen är att hans egna såg till att detta skulle hända och så är det när man befinner sig i så stor krets och drar in småpojkar för skitjobben, han var måltavlan men det drabbade de andra. Personen i kretsen såg till så gm fick reda på var de befann sig och har troligtvis visat sig i området som stöd för att inte misstänkas och kommer troligtvis också gå på begravningen. Sorgligt
Citera
2018-06-28, 16:47
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orange.
Med all respekt, det är ingen teori du presenterar utan två olika scenarier på vad som kan har hänt. Men det kan vara att vi tolkar ordet teori olika
Citat:
Ursprungligen postat av tr8uttafb
Bröderna hade inte ett skit med något att göra, fel plats fel tid!!!
Det är vad jag också tror. Men det postades tidigt i tråden om att dom var måltavlor till 100%. Men jag tycker inte att det stämmer. Dom som uppenbart har icke officiell information har inte nämnt bröderna en gång medans dom andra namnen har diskuterats flitigt.
Citera
2018-06-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostboyyyyyyyyy
Nej tycker jag inte.
Gillar du också Kim il Jong? Han håller massorna i schack med samma metoder som "de mäktiga"
i de kriminella gängen-
precis "sådana" du beskrivit, de använder morot att locka med -piskan dresserar lydnad,
morot och piska. Moroten är chans till pengar, och piska ja du förstår-rädslan att komma i onåd och bli bestraffad. Det kallas att" härdas" till att bli stark. Våld och bestraffning=härdas.

Kim il Jong avrättar också folk på offentlig plats- håller dem i schack med sin mäktighet.
Skrämmer upp
sitt "folk" -så de inte vågar tänka fritt.
Svälter gör nog ingen son bor i Lindängen/liknande platser- svälter gör de i Nord Korea-
men i övrigt samma diktators-maner-
eller om man så vill- gammal hederlig maktutövning-
metoden används bland kriminella, pimps och länders olika diktatorer.
Även dressyr av djur på cirkus sker på liknande sätt. Man måste visa vem som bestämmer.
När man väl förstått hur det fungerar med moroten och piskan- så är det dags att lämna in.
Bra du börjat tänka och inser att avrättningarna på torget-måste ta stopp.All avrättning.
Senast redigerad av moshes 2018-06-28 kl. 17:18.
Citera
2018-06-28, 18:22
Bannlyst
Vilka 3 personer är skadade och hur ligger de till ?
Citera
2018-06-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryForeigner
Vilka 3 personer är skadade och hur ligger de till ?
Endast en ligger kvar för fortsatt vård.
Hur tillståndet är för denne- verkar ingen riktigt veta.
Inte heller vem denne person är.
Två blev lindrigt skadade och dessa två har sedan dess suttit i förhör angående mordet som skedde
några dagar senare.
De släpptes. Men nu är en 19åring häktad för det sista mordet.
Så fyra sammanlagt har skjutits ihjäl.
Citera
2018-06-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Stefan
Ärligt? Du vet fuck-all.

Visst är Möller själv ute ur leken numera, han har sagt det själv : "jag har löst ut min pensionsförsäkring". Han har sina 100 mille som Torgny hjälpte honom att tvätta och bor komfortabelt i Sydafrika numera. De trodde jag alla visste. Han är samtidigt en "honorary member" till HA. Han quittade inte i Bad Standing, han gick i pension helt enkelt.

Men tror du på fullt allvar att nån förortsbabbe skulle våga eller vilja gå i krig mot HA?

För det första konkurrerar de inte ens om samma marknad. Blattarna i orten får in några kilon som de sen bankar och säljer vidare.. De skjuter vilt mot liknande babbegagsters.

HA är inte överhuvudtaget inblandade i den leken. Möjligen genom att vara förmedlare av diverse grejer till babbarna på gatan. På sin höjd. Det är olika ligor.

Detta verkar trovärdigt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in