2018-06-27, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Kan de inte vara så att någon annan drog vapen under skottlossningen och de blev taga av daga istället?
Även om det inte fanns några vapen vid brottsplatsen så kan väl någon ha hunnit ta undan dem?
Var det Mirza som plockade upp de skadade/döda eller kom ambulansen och gjorde det?

Annars kanske Mekky lyckades lura GM genom att spela död.

Läste någonstans i början på tråden att han hade väst på sej och därför klarade sej bra.
Sedan det om att flera skyttar skjutit utanför cafeet.
Och som jag förstått, Mirza dyker lägligt upp efter några sekunder och lastar bilar med skadade !
Hade man skjutit med AK47 el liknande så hade ju de flesta västar inte räckt till.
Så frågan är ju om nån försökte knäppa Mekky med typ puffra (lite personligt) samtidigt som bilen köttar ner hans sällskap, en tanke bara
Citera
2018-06-27, 07:53
Medlem
Till Undrande87 och andra som har koll. Hur går det för fjärde killen? Har han blivit bättre?
Citera
2018-06-27, 08:46
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han är bara 19 år- så knappast fängelse. Sluten ungdomsvård-Råby? Två år?
Kanske är han inte heller belastad sedan tidigare-men ställde villigt upp att köra pappans moped.
Någon annan åkte med och när vapnet avlossades så körde de omkull- lämnade mopeden.
Vem är den andre?
Valpen bor med en 60 åring- är det hans far, morfar eller vad?

där e du faktiskt ute o cyklar! om han döms för mord alternativt medhjälp till mord som 19åring, då kommer han definitivt få sitta på vuxenanstalt, eller möjligen på sk ungdomsavdelning på en RIKTIG anstalt, offtopic när ja själv var i den åldern dömdes ja till fängelse o fick sitta i vanligt fängelse inte nån jävla ungdomsvård o då dömdes jag för betydligt lindrigare brottslighet! i kriminalvårdens ögon är du faktiskt vuxen från den dag du fyllt 18år och då kommer dman inte längre undan med nån sketen ungdomsvård....så ja den här lilla pojkspolingen Yonas Hassoune lär ju hamna me dom stora grabbarna på kumla, hall eller tidaholm om han döms för mord alternativt mordförsök o blir någons bitch!
Citera
2018-06-27, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
"– Folk hör rotorbladen och tänker att det har hänt något speciellt, men vi försöker att jobba bort den stämpeln. Helikoptern är ett ypperligt verktyg att ha stand by. Om den står på basen och vi behöver den så måste den starta igång och lyfta och det tar onödig tid, så när vi har den i tjänst så vill vi ha den tillgänglig, fortsätter Rickard Lundqvist."

Jag vill då inte vänja mig vid rotorblad. Vibrerar i hela lägenheten. Vad är det för konstigt uttalande?

de där rotorbladen får mig att slappna av och somna snabbt..obs ej ironi
Citera
2018-06-27, 10:03
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orion42
Det sägs att mirza blev klippt av sina egna grabbar dem lurade honom i fällan och pimpade honom i hans bil!

Var dessa grabbar inblandade i m-falangen förut så ja... kanske hade mirza någon som kunde hämnas och då då visste att hela gruppen var med o dödade mirza så ville man bara peppra så många så möjligt av just det gänget.

Man är INTE ute efter en individ i detta fall, om dem hade velat fälla mikky hade dem gjort det äny mer proffsigt än det som redan utfördes på öppengata!

Alternativet skulle vara annat gäng som förlorat några medlemmar.

Alt3. Någon helt utanför gängen!! Någon som vill vinna politiskt.
Du menar Nermin en annan M- kula och som var med ifrån början av deras karriär..
Mirtza har det varigt tyst om sedan dag ett i denna nya händelse men Mirtza hade även en bror som albanerna mulade för flera år sedan.
Citera
2018-06-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Finns det något i den här soppan som du inte har koll på

Fråga honom hur läget är med den skadade som ligger kvar på sjukhuset.
Han sa innan att skottet hade gått igenom ögat och att han ligger som en grönsak.
Citera
2018-06-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Han sa innan att skottet hade gått igenom ögat och att han ligger som en grönsak.

Ja hur gick det
Citera
2018-06-27, 10:09
Medlem
Citat:

Citera att jag skrev det med ögat.
Mytoman.
Grönsak - citera det också.

Han ligger inkopplad i en respirator. Jag tror familjen inte vill stänga av.
Citera
2018-06-27, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orion42
Det sägs att mirza blev klippt av sina egna grabbar dem lurade honom i fällan och pimpade honom i hans bil!

Var dessa grabbar inblandade i m-falangen förut så ja... kanske hade mirza någon som kunde hämnas och då då visste att hela gruppen var med o dödade mirza så ville man bara peppra så många så möjligt av just det gänget.

Man är INTE ute efter en individ i detta fall, om dem hade velat fälla mikky hade dem gjort det äny mer proffsigt än det som redan utfördes på öppengata!

Alternativet skulle vara annat gäng som förlorat några medlemmar.

Alt3. Någon helt utanför gängen!! Någon som vill vinna politiskt.

Jag börjar oxå tänka alternativ 3
Citera
2018-06-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Mytoman.

Du snackar bara skit. Du har ingen som helst uppfattning gällande tillståndet för denna individ som är placerad på sjukhuset.
Citera
2018-06-27, 10:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag börjar oxå tänka alternativ 3
Att utsätta sig för den risk det innebär att börja skjuta 50 meter från polishuset gör man nog bara om det är personligt.
Citera
2018-06-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Mytoman.

Du är känd för att hitta på saker i andra trådar!
Jag orkar inte gå igenom hela tråden får att hitta vart du har skrivit det.
Var har du fått info om att han är i respirator? Sen TROR du att familjen inte vill stänga av..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in