Nu är det bara två månader kvar utav OU.
Juli och Augusti.
Ska bli oerhört intressant vad som händer framöver, valrörelsen börjar väl i samband med Almedalen och sen kommer det nog bli mer och mer ju närmare valet vi kommer.
Det SD bör hoppas på är en oerhört kass valrörelse för MP & L så att även dessa två åker ut.
Skulle 2-3 partier åka ut ur riksdagen så måste i princip alla andra partier samarbeta för att frysa ute SD.
Funderar på om och i så fall hur, Sveriges framgångar i fotbolls-VM påverkar opinionen. Om vi bara kommer lite i närheten av -94 så kommer det enda som man pratar om vara fotboll den närmaste månaden.
Å ena sidan får S som de vill - folk slutar prata om invandring.
A andra sidan får S inte som de vill - folk pratar inte om politik överhuvudtaget utan pratar istället om fotboll.
Löfven gjorde genast en fuling och planterade bilder på honom så att man associerar honom med kärlek till Sverige och förkunnade ljudligt att det är laget som gör det. Sen att det är just brist på lagandan som är problemet i Sverige , många ser ej sina plikter utan endast sina rättigheter, bekommer honom inte - lågbegåvad som han är. Frågan är om svenskarna går på hans retorik?
Eller så blir det som vanligt - SD blir vinnaren som alltid. SD behöver inte säga någonting. Verkligheten talar för sig själv och det enda man behöver göra är att vifta med den svenska flaggan.
Vad tror ni?
Det stärker SD. Idrott brukar plocka fram nationalistiska tendenser hos även PK-marinerade Svenssons.
Dessutom gick det hål i ytterligare en PK-ballong: I några decennier har vi matats med hur viktigt det är med mångfald och fotbollen har gång på gång angetts som exempel: ”Titta bara på fotbollslandslaget så ser vi hur viktig invandringen är” har man menat.
Så fick vi äntligen ett nästan helsvenskt lag och då, ja först då blev det succe. Tydligare kan det inte bli.
Enda anledningen till att jag såg den var att jag brukar med jämna mellanrum gå in på
Dagens Samhälle's "poll of polls" och se deras uppdateringar, längst ner står det just nu https://www.dagenssamhalle.se/dagens-samhaelle-poll-of-polls Uppdaterad 27 juni 2018, senast med data från Skop (vikt 6%).
Så då gick jag bara in på Skops hemsida och hittade den
Det är ju sensationella siffror, för att vara Skop
Enda anledningen till att jag såg den var att jag brukar med jämna mellanrum gå in på
Dagens Samhälle's "poll of polls" och se deras uppdateringar, längst ner står det just nu https://www.dagenssamhalle.se/dagens-samhaelle-poll-of-polls Uppdaterad 27 juni 2018, senast med data från Skop (vikt 6%).
Bara att gratulera! Det verkar som om ingen annan i denna tråd lyckats se den - inte ens de ansvariga för status.st och val.digital. Den är i alla fall inte redovisad där än.
Skop är ju rätt lynniga, minst sagt, deras mätningar kommer fruktansvärt oregelbundet. Kan vara en av orsakerna till att folk inte lägger märke till dem.
Skop behöver nog öka på sin marknadsföring. Eller muta någon i tråden att länka till deras undersökning. Jag är rätt lättmutad.
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det stärker SD. Idrott brukar plocka fram nationalistiska tendenser hos även PK-marinerade Svenssons.
Dessutom gick det hål i ytterligare en PK-ballong: I några decennier har vi matats med hur viktigt det är med mångfald och fotbollen har gång på gång angetts som exempel: ”Titta bara på fotbollslandslaget så ser vi hur viktig invandringen är” har man menat.
Så fick vi äntligen ett nästan helsvenskt lag och då, ja först då blev det succe. Tydligare kan det inte bli.
Jepp, mångkulturalisterna har inte flyt just nu, allt dom hoppas på skiter sig hela tiden. Även fotbollsresultaten går emot vänstern.
Nej, det var därför så otroligt korkat att från start (Sahlin, Reinfeldt och gänget) att officiellt/propagandistiskt blanda in etnicitet som en potentiell framgångsfaktor (eftersom det omvända kan visa sig vara lika sant). Det kan gå upp..och det kan gå ner - och misstaget är gjort.
Nej, det var därför så otroligt korkat att från start (Sahlin, Reinfeldt och gänget) att officiellt/propagandistiskt blanda in etnicitet som en potentiell framgångsfaktor (eftersom det omvända kan visa sig vara lika sant). Det kan gå upp..och det kan gå ner - och misstaget är gjort.
Jepp. Alla utspel om "för få invandrare", "varför har ni inte regnbågsfärjade skosnören?", "det finns inga kvinnliga tränare", "Sverige är inget utan Zlatan". Allt detta studsar nu tillbaka mitt i plytet på pk-hjonen.
Närmast dött lopp mellan den borgerliga alliansen och det rödgröna blocket
Alla borgerliga partier utom Centerpartiet har minskat
Kristdemokraterna måste förlita sig på taktikröster
Sverigedemokraterna i uppåtriktad trend
Miljöpartiet åter över 4-procentsspärren
Högervinden blåser förbi de traditionella partierna
Förändringar sedan mars/april
Moderaterna 22,9 procent: -2,2
Liberalerna 4,5 procent: -0,6
Centerpartiet 9,0 procent: +/-0
Kristdemokraterna 2,5 procent: -1,8
Socialdemokraterna 26,3 procent: -0,4
Vänsterpartiet 7,6 procent: +0,6
Miljöpartiet 4,5 procent: +1,0 Sverigedemokraterna: 19,0 procent: +2,3
Feministiskt initiativ 1,7 procent: -0,6
Skop håller alltså fast vid sin fråga om vilket parti du ”tycker bäst om i rikspolitken” vilket bör gynna redan etablerade partier. Särskilt äldre bör fortfarande identifiera sig som socialdemokrat eller moderat fast de är öppna för att proteströsta på SD.
Vad händer om SD får 30% tror ni? Lär väl (tyvärr) bli samma "blocköverskridande" bestämningar utan SD eller?
Absolut kommer det bli så. Centern och Liberalerna har redan påbörjat operation döda alliansen sedan länge, och på så vis smyga in sin framtida inställning till vänster. Men blocköverskridande regering blir det inte detta val, utan det blir förhandlingar för att undvika att skylta med det. Fortsatt DÖ med andra ord. Ett SD på 30% kommer bara bli ett symboliskt värde.