Citat:
Vill dock påstå att det sk rysshatet inte existerar i någon större omfattning bland vanligt folk, det är likt så mycket annat något media projicierat fram. Åkesson har dock även han hamnat i den fällan varför ett dylik event hade gjort att Åkesson fullständigt gjort bort sig och då helt i onödan...tror jag. Nu lär det iofs inte komma några bidrag österut så det behöver vi inte fundera på.
....och
Dra åt helvete vad jag velar dessa tider när det gäller sds opinionssiffror. Så sent som förra veckan kändes det i magen som om det var rejäl uppförsbacke, idag har jag fått tillbaka den goa känslan igen. Sveriges regering är så satans usel att det verkar totalt omöjligt att inte komma tillbaka i vinnarspåret.
....och
Dra åt helvete vad jag velar dessa tider när det gäller sds opinionssiffror. Så sent som förra veckan kändes det i magen som om det var rejäl uppförsbacke, idag har jag fått tillbaka den goa känslan igen. Sveriges regering är så satans usel att det verkar totalt omöjligt att inte komma tillbaka i vinnarspåret.
Du har rätt, jag kände också av "svackan" för SD. Det har funnits abort-tjafs och Durmaz-effekt men tydligen bet inte detta så hårt.
Nu är dessa faktorer undanröjda och jag förutspår ytterligare förbättringar i opinionsläget men att det syns först runt den 15 augusti. Det är ju oerhört viktigt under vilken tid OU göres, för att kunna känna på valvinden och förstå vad som händer.
Det kan tänkas att etablissemanget kommer att trycka upp EU-kortet i facet på SD, viktigt att SD slipar på argumenten för på 5-6 års sikt är jag övertygad om att EU-kritik är en vinnande fråga.
Sossarna kommer att köra propaganda runt att SD minskar bidragen till kommunerna utan att fatta bakgrunden men jag tror inte detta biter. Jag kommer att ha en brakfest den 9 september.