2018-06-28, 11:47
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför skulle någon ha fejkat en sådan här blogg menar du? För att ge en falsk bild av att UW och LW hade vad Leif GW Persson skulle kalla "ett sårigt förhållande"?

Och när skulle då de här inläggen egentligen ha gjorts menar du?
https://vivereiam.wordpress.com

När jag klickade på "januari 2015" kom följande text upp:

"Posted on January 21, 2015 by ulfwes0629 ."
Citera
2018-06-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Det här är en ganska långsökt teori men det det har å andra sidan förekommit bra mycket mer fantasifulla teorier i tråden
TeamDavidsson har en Myst som heter Bildning-Ådalen. (Vill du inte få ditt burkletande förstört så läs inte vidare..)
Vill minnas att LW har en cache, troligen arkiverad, just vid FP/MP med. Hon kanske skulle hämta in den eller sätta ut en ny behållare där. Ganska vanligt med gömmer nära CO:s hem.
Citera
2018-06-28, 11:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Att de var daterade bakåt har jag fattat.
Frågan var när de bakåtdaterade inläggen gjordes.

Kan någon ha tagit en gammal blogg från 2015 och ändrat/raderat/lagt in nya inlägg under den senaste månaden.

Går det att se när inläggen har gjorts (alltså inte dateringen)?

Ja så tror jag.

Vet inte om det går att kolla, jag har inte kunskapen men av källa/htmlkoden så går det inte att kolla. Det har jag försökt nyss.

Har en annan ide som jag ska testa.
Citera
2018-06-28, 11:50
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kommer ursprungligen från latinet vivere betyder livet och iam typ nu eller nuet, med andra ord ”leva nu” eller ”leva i nuet”.

Har själv varit in och kollat källan, dvs htmlkoden och den vägen går det inte att kolla när inläggen gjordes men du behöver inte stora kunskaper för att kunna ändra på datum mm. Nu för tiden kan väl alla lite html.

Hur wordpress funkar i övrigt har jag ingen aning om.

nä jag kollade oxå det enda jag hittat är UW signatur "ulfwes0629" kanske kan hitta något mer på det
Citera
2018-06-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
nä jag kollade oxå det enda jag hittat är UW signatur "ulfwes0629" kanske kan hitta något mer på det

U:s födelsedatum är den 29/6 (1969) men det kan väl
i och för sig vem som helst skriva in.
Citera
2018-06-28, 12:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
U:s födelsedatum är den 29/6 (1969) men det kan väl
i och för sig vem som helst skriva in.

Ja ändra signatur är busenkelt.
Citera
2018-06-28, 12:05
Medlem
Linxieloos avatar
Får inte intrycket av att det egentligen finns nån uppgift i bloggen som inte förekommer i tråden eller går att fixa fram genom Ratsit Mer än ett uppmålande av en massa negativa känslor förstås.. Kan mycket väl vara troll eller en avledande manöver
Senast redigerad av Linxieloo 2018-06-28 kl. 12:08. Anledning: Dyslexi
Citera
2018-06-28, 12:07
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vill minnas att LW har en cache, troligen arkiverad, just vid FP/MP med. Hon kanske skulle hämta in den eller sätta ut en ny behållare där. Ganska vanligt med gömmer nära CO:s hem.
Kan du leta fram en källa på det? Nån borde väl ha loggat den isf?
Citera
2018-06-28, 12:24
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Kan någon ha tagit en gammal blogg från 2015 och ändrat/raderat/lagt in nya inlägg under den senaste månaden.

Absolut, så länge du har login på kontot. Dock troligast att det görs av den person som startat bloggen, denne kan även ha flera bloggar knutna till samma wordpress-konto. Rätt vanligt.

Citat:
Går det att se när inläggen har gjorts (alltså inte dateringen)?

Säkert, men det är iaf knepigt så här utifrån. WP lämnar lite röriga fingeravtryck eftersom användare både kan datera inlägg bakåt, tidsinställa framåt och ändra datum i efterhand (hade det funnits kommentarer på inläggen kunde deras datum gett ledtråd). Bloggaren kan även att ställa in så inlägg raderas självmant efter en viss tid..

Däremot borde det gå att se trafik och aktivitet i Google Analytics; om sidan tex har dragit många besökare under perioder där det idag inte finns några inlägg.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-28 kl. 12:28.
Citera
2018-06-28, 12:30
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Nej det kan hon inte ha haft..
Från 2012-03-12 Till 2017-10-29
så har det funnit en Cache tvärs över korsningen från LW (10-12m hemifrån henne) (av en annan cacheägare) vilket betyder att hon inte kan ha haft någon vid FP/MP på grund av 0,1 Miles (161m) regeln dvs. minsta avståndet mellan cacher
Citera
2018-06-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför tror du på fler misstänkta? Du får gärna förklara din teori. Tänker du att det var två som deltog i mördandet?

Nej han var ensam tror jag.
Polisen brukar väl ha fler än en misstänkt, även fast de har ett säkrare spår?
Vore konstigt annars.

Det är ju ett mord i raseri. Annars planerar man väl att göra det på ett säkert ställe, inte nära bostaden.
Skriket är förmodligen LW.
Men om hon sprungit efter nån, eller har de varit ute på promenad, biltur?
Jag tror de var i vivalla skogen, åkte hemåt började bråka i bilen. Hon vill ut ur bilen för han misshandlar henne.
Stannar den vid motorvägen. Springer ut, han blir galen och springer efter.
Har han ett vapen i bilen?
Han kanske kör på henne med bilen?
Eller hände det helt öppet och han släpa kroppen bakom planket?
Det sista känns inte rätt.
För hade de bråkat på plats, hade nån garanterat hört höjda röster, så som det blir när folk bråkar. Risken att de viskade, njaa.
Antingen i bilen det började, eller på annan plats, skriket är att han jagar henne med nånting, innan han kommer ifatt...
Är dåligt påläst, så mina spekulationer är kanske ute och cyklar. Hoppas de får fast aset iaf.
Citera
2018-06-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Nej det kan hon inte ha haft..
Från 2012-03-12 Till 2017-10-29
så har det funnit en Cache tvärs över korsningen från LW (10-12m hemifrån henne) (av en annan cacheägare) vilket betyder att hon inte kan ha haft någon vid FP/MP på grund av 0,1 Miles (161m) regeln dvs. minsta avståndet mellan cacher
Stämmer, och jag tror vi stannade på andra sidan och några sprang över motorvägen på gångbron för någon logg, tror den låg nära gångbron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in