2018-06-28, 10:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför skulle någon ha fejkat en sådan här blogg menar du? För att ge en falsk bild av att UW och LW hade vad Leif GW Persson skulle kalla "ett sårigt förhållande"?

Naturligtvis för att någon vill svartmåla LW. Det har förekommit rätt mycket av det i tråden, men att svartmåla brottsoffer är en specialitet på Flashback så det är inte speciellt uppseendeväckande.

Citat:
Och när skulle då de här inläggen egentligen ha gjorts menar du?
https://vivereiam.wordpress.com

Finns det inte någon här som har kunskap om hur man kan se datum för olika inlägg?
Citera
2018-06-28, 11:02
Medlem
Honan6s avatar
Trådskrivaren #smarfor verkar ha väldigt bra koll på var SD befinner sig och gör.

Något nytt att rapportera?
Citera
2018-06-28, 11:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag är ganska säker på att alla viktiga mätpunkter DNA analyserades medan SD var i häktet och jämfördes mot SD. Nått hittade dom säkert, åklagaren gick ju på sannolika och TR höll det som skäligen.

Vet inte vad Snor-Johan vill framföra? Fatima benbitarna skulle ta nån vecka utan förtur på förtur på LW som polisen säger. Att NFC har mycket att göra vet vi alla, men DNA analyser går fort medan andra analyser tar månader.

Måhända vill han om möjligt söka sticka emellan lite fakta drunknade bland konspirationsteorier, bokmanusfantasier och önskescenarior .
Förutsatt att GM kan hantera sitt inre när jag en växande tveksamhet till om fallet blir juridiskt uppklarat.
Sista hoppet finns hos NFC alt, Cold case mappen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-28 kl. 11:27.
Citera
2018-06-28, 11:17
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag vet inte hur man kollar en bloggregistrering och därmed kan jag inte gå emot ditt påstående.
Kanske kan någon hitta bloggens startdatum så vi kan utesluta fake eller belägga som äkta.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Här har du inlägget där det står när bloggen är reggad, alla inlägg är bakdaterade.
Citera
2018-06-28, 11:20
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Varför skulle någon ha fejkat en sådan här blogg menar du? För att ge en falsk bild av att UW och LW hade vad Leif GW Persson skulle kalla "ett sårigt förhållande"?

Och när skulle då de här inläggen egentligen ha gjorts menar du?
https://vivereiam.wordpress.com

Hur ska jag veta när inläggen gjorts? Uppenbarligen är de i alla fall bakdaterade enligt detta inlägg.

Jag har ingen aning om varför någon gör sig ett sånt besvär men undrar varför och i vilket syfte.
Citera
2018-06-28, 11:32
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror bloggen kommer från någon annan från början. Bloggnamnet känns kvinnligt.

Då vet vi ju med säkerhet att inläggen från 2013 är skrivna efteråt.

Edit:
Har precis läst blogginläggen igen, jag tror inte det är en man som skrivit. Det känns mer som en kvinnas sätt att uttrycka sig.

Näää, fake om du frågar mig.

Och då kommer så klart den stora frågan, varför skapa en fakeblogg och se till att den hittas av Flashback?

jag har kollat runt lite och bloggnamnet "viveriam" är bla portugisiska och betyder "skulle leva"
en tillfällighet ? tror på fabricerat
mina 2 cent
Citera
2018-06-28, 11:34
Medlem
Citat:
Hur ska jag veta när inläggen gjorts? Uppenbarligen är de i alla fall bakdaterade enligt detta inlägg.

Jag har ingen aning om varför någon gör sig ett sånt besvär men undrar varför och i vilket syfte.

Till SDs fördel
Citera
2018-06-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag har kollat runt lite och bloggnamnet "viveriam" är bla portugisiska och betyder "skulle leva"
mina 2 cent

Mysko hhhhhddddda
Citera
2018-06-28, 11:44
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
mina 2 cent

Kommer ursprungligen från latinet vivere betyder livet och iam typ nu eller nuet, med andra ord ”leva nu” eller ”leva i nuet”.

Har själv varit in och kollat källan, dvs htmlkoden och den vägen går det inte att kolla när inläggen gjordes men du behöver inte stora kunskaper för att kunna ändra på datum mm. Nu för tiden kan väl alla lite html.

Hur wordpress funkar i övrigt har jag ingen aning om.
Citera
2018-06-28, 11:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Att de var daterade bakåt har jag fattat.
Frågan var när de bakåtdaterade inläggen gjordes.

Kan någon ha tagit en gammal blogg från 2015 och ändrat/raderat/lagt in nya inlägg under den senaste månaden.

Går det att se när inläggen har gjorts (alltså inte dateringen)?
Citera
2018-06-28, 11:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Om jag har förstått det`rätt så menar tidningen Metro att åklagaren Åsa Hiding tror att det här handlar om ett "svartsjukedrama" där LW och SD (men inte UW, som har alibi?) ingår:
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Varifrån kan åklagaren ha fått de här uppgifterna? Från någon "blogg"?
Det kan vara så att SD hade sista kontakten med LW. Det kan också finnas mail eller sms-trafik dem emellan. SD var fortfarande gift. Inte så svårt att dra slutsatser plus att anhöriga har lite att berätta.
Citera
2018-06-28, 11:46
Medlem
LimeTimes avatar
Det här med bloggen är ju riktigt skumt!
Någon har alltså reggat sidan 2015. Någon gång har tre inlägg skrivits varav ett har bakdaterats till 2013. Nu framläggs bloggen i tråden som skriven av UW.

Vem har reggat sidan? Vem har skrivit inläggen? Vem kopplar ihop bloggen med UW?
Vem och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in